Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 21:13
Goedeavond ,

Nadat ik vanmiddag wat Call of duty advanced warfare had gespeeld , zocht ik nu wat afwisseling door Counterstrike Global Offensive te gaan spelen. Nadat ik eerst een website bezocht hoorde ik een tikkend geluid ergens vandaan komen. Paar seconden later zie ik al mijn snelkoppelingen veranderen in windows logo's. En ben ik via beheren erachter gekomen dat hij mijn hardeschijf niet meer zag.

Wat ik al geprobeerd hebt :

- Nieuwe sata kabel
- andere sata slot
- Hardeschijf slaat eventjes aan bij computer herstarten waarna het tikken ophoud en de hardeschijf stopt met draaien.

http://tweakers.net/price...gate-desktop-hdd-2tb.html

Mijn vraag :

- Is mijn hardeschijf kapot zo ja , kan ik er nog iets aan doen ?
- Deze hardeschijf is gekocht uit 30-05-2012 is het niet wat vroeg dat hij dood is ?
- Ik heb al een nieuwe hardeschijf besteld bij coolblue en word morgen vroeg geleverd kan ik morgen gewoon spellen e.d instralleren op de nieuwe hardeschijf ? of moet ik eerst wat met registrys doen?

OUT!
Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:35

TommieW

Numa numa.

Bij een tikkend geluid kan je meestel een HDD wel als verloren beschouwen. Zeker als er geen belangrijke data op staat, of als je al een back-up hebt, zal ik er niets meer aan doen. De kans dat je de data er nog af kan halen acht ik niet erg groot.

Het verschilt heel erg hoe lang een HDD mee gaat. Sommige HDD's gaan 10 jaar mee, anderen een paar maanden.
Als je je games via Steam/Origin etc. hebt gekocht, kan je ze zonder problemen gewoon weer installeren.
Het is dat je nu al een nieuwe HDD hebt gekocht, maar je had ook nog kunnen overwegen om een SSD te kopen. Dat scheelt toch aardig wat qua snelheid. :) Je kan ook nog overwegen om de HDD die je net hebt gekocht er naast te hangen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Probeer eens een scan met het programma SpinRite 6. ($)
Omdat dit programma al wat ouder is, is het wel vereist/aanbevolgen om voor de test je BIOS / Sata controller in IDE compatible modus te zetten. Na het testen kan die weer gewoon worden teruggezet naar AHCI.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 21:13
TommieW schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:20:
Bij een tikkend geluid kan je meestel een HDD wel als verloren beschouwen. Zeker als er geen belangrijke data op staat, of als je al een back-up hebt, zal ik er niets meer aan doen. De kans dat je de data er nog af kan halen acht ik niet erg groot.

Het verschilt heel erg hoe lang een HDD mee gaat. Sommige HDD's gaan 10 jaar mee, anderen een paar maanden.
Als je je games via Steam/Origin etc. hebt gekocht, kan je ze zonder problemen gewoon weer installeren.
Het is dat je nu al een nieuwe HDD hebt gekocht, maar je had ook nog kunnen overwegen om een SSD te kopen. Dat scheelt toch aardig wat qua snelheid. :) Je kan ook nog overwegen om de HDD die je net hebt gekocht er naast te hangen.
Bedankt voor de snelle reactie!
Ja maar waarom kan zoiets elk moment ermee stoppen ?
Voor de rest heb ik al een SSD voor mijn windows 7 die andere hardeschijf was puur voor spelletjes e.d
Maar ik heb nog allemaal van die windows logos in mijn windows kan ik allles gewoon deinstralleren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 14:50
Begin eens met het hier posten van de SMART gegevens van je harddisk, bv. m.b.v. Cristaldisk info of iets dergelijks: géén tests laten lopen, maar gewoon de SMART-tabel hier neerzetten als plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
Tyrian schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:20:
Probeer eens een scan met het programma SpinRite 6. ($)
Omdat dit programma al wat ouder is, is het wel vereist/aanbevolgen om voor de test je BIOS / Sata controller in IDE compatible modus te zetten. Na het testen kan die weer gewoon worden teruggezet naar AHCI.
Oh, haal ik deze weer even aan:
GNU ddrescue is waarschijnlijk een stuk nuttiger als je data wilt redden, en de schijf tenminste nog herkend wordt door het BIOS (dat kan ik niet helemaal opmaken uit de TS). In dat geval is het ook nuttig om even naar de SMART data te kijken.
Pagina: 1