• Nicasius
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03-2025
Tweakers,

Na aanleiding van wat gebeurtenissen in ons appartementen complex ben ik op zoek naar een IP camera.
Zelf heb ik niet erg veel verstand van deze camera's en aangezien er veel verkrijgbaar zijn op het web graag jullie advies.

De webcam komt te hangen in een fietsenstalling waar het normaal erg donker is, maar er hangen lichten die aan gaan als er iemand voorbij komt. Dus het is makkelijk als de camera snel kan bijstellen als het licht aan gaat. Daarnaast is goede kwaliteit een eis omdat we iemand moeten kunnen herkennen aan zijn/haar gezicht.

Een budget heb ik niet omdat ik geen idee heb hoe duur een camera die aan mijn eisen voldoet.
De camera gaat gebruik maken van een draadloos netwerk en de beelden moeten opgeslagen kunnen worden. (Bijvoorbeeld als er beweging plaats vindt) En live streaming indien mogelijk.

Als jullie meer info nodig hebben hoor ik het graag!
Alvast bedankt _/-\o_

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:56
Dus je hebt zelf nog geen enkele camera gezocht? Want er zijn nogal wat IP camera's te koop (kwestie van even googlen). Daarnaast een vraagje: wordt die camera op eigen terrein geplaatst? En heb je op die plek nog wel wifi-verbinding? En hoe zit het met de stroomvoorziening daar?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Nicasius
Heb wel rond gezocht, maar ik kwam er zelf niet uit bij welke prijs ik nou een prima kwaliteit kreeg en welke kon voldoen aan de rest van mijn eisen.

Ja het is eigen terrein en er is een WIFI verbinding mogelijk.
Stroomvoorziening is ook aanwezig.

• Universal Creations
Hoe groot moet de beeldhoek zijn? Of anders gevraagd: hoe groot is de fietsenstalling en hoever er vanaf wil je de camera hangen?

• Nicasius
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/315obix.jpg

Dit is ongeveer hoe het eruit ziet.
De rode cirkel is waar ik de camera neer zou willen hangen indien het draadloos internet dat haalt.
Indien dit niet het geval is zal die rechts naast de trap moeten worden gehangen.

• Universal Creations
En welk deel moet zeker in beeld zijn?

• Nicasius
Indien mogelijk de gehele hoek waar de camera hangt, 90 graden.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-01 06:34

TNW

Ik zou maar uitkijken met WiFi als verbindingsmethode. Storingsgevoelig (band zit vol met netwerken) en door criminelen zeer makkelijk plat te leggen met een WiFi jammer. Ik zou bij installatie van een IP cam zeker een kabel gaan trekken om dit te voorkomen.

Weblog | Straling!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:58
Ik vind de IP cams die ik heb gezien over het algemeen slecht in beeldkwaliteit bij slecht licht.

Verder: ik zou de juridische / privacy aspecten goed uitzoeken voor je hem gaat ophangen. Er is altijd iemand tegen en in NL ben je als crimineel goed beschermd, zeker als blijkt dat er in de bewijsvoering iets illegaals is gedaan....

• Nicasius
Bedankt voor de tips! Ga ik eens uitzoeken of dat mogelijk is.
Pagina: 1