externe hardeschijf voor 2de windows?

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

• pctweakerdude1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2021
Hallo, ik was vandaag aan het denken om een externe harde schijf te kopen voor 2e Windows, omdat ik ben een hardcore gamer en mijn internal harde schijf is niet zo snel. Nu was mijn vraagje is een externe harde schijf snel genoeg om een verschil te maken? en moet je altijd dan switchen als je pc opstart via f12 boot menu? mijn harde schijf in mijn toren nu is een: Seagate Barracuda 500gb 7200 RPM dit is het enige wat niet goed is in mijn pc.Ik heb usb 3.0 , amd A8 3,9 ghz quad core cpu, 8gb ram, en nvidia gtx 750 ti. met corsair h80 Watercooling. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft alvast erg bedankt !! ik was aan denken aan deze hdd http://www.hardeschijfsto...ansion-portable-1-tb.html

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:07

D4NG3R

kiwi

:)

Er zit een 5400RPM schijfje in dat ding. Dus waarschijnlijk al trager als je desktopschijf.

Ik weet verder niet wat je wil, maar zou je niet beter een SSD kopen?

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 04-11-2014 19:41 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• pctweakerdude1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2021
Oh sorry had ik niet door ik heb de foute url neergezet. maar als ik een ssd ga kopen ga ik veel verschil merken via usb ? en kan ik iets aan vinken dat mijn pc altijd via die harddrive opstart ? dat moet in de bios zeker ? alvast bedankt !!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

[sarcasm]
Ik vind het ook altijd leuk om dingen die eigenlijk snel zijn om zeep te helpen door USB...
[/sarcasm]

Als jij zo'n tweakert bent als in je naam staat, dan bouw je een SSD of HDD IN je PC en laat het communiceren met je systeem op de manier zoals het hoort...

[ Voor 58% gewijzigd door Swordlord op 04-11-2014 21:07 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:07

D4NG3R

kiwi

:)

Ik doelde natuurlijk op wat Swordlord aangeeft.

offtopic:
Je naam spreekt je nogal tegen. :>

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-01 21:05
Koop zoals de tweakers boven aangeven een SSD van 120-250 Gb, bv een Crucial M4 of een Samsung EVO. Daarmee zal je windows veel sneller opstarten, en laden je spellen ook veel sneller. De 500 Gb schijf hou je ernaast voor data als films en andere bestanden. Sluit hem dan wel aan op een sata-600 poort in je PC, dus niet in een case via USB.

Een externe 5400 rpm harde schijf via USB aansluiten zorgt ervoor dat windows juist érg traag start, trager dan je interne harde schijf.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:06

Umbrah

The Incredible MapMan

USB is een aansluitmechaniek net zoals S-ATA. Waarschijnlijk wordt die schijf intern van USB weer naar S-ATA vertaald, waardoor je een vertaalslag hebt. USB is daarnaast 100% CPU afhankelijk en heeft een behoorlijke overhead, wat het ook niet sneller maakt. USB is per definitie trager dan (e)SATA. Als je extern wilt kun je beter naar thunderbolt/eSATA etc, gaan kijken, maar nogmaals, volgens mij wil jij dus niet extern.

Als je een hardcore gamer en tweaker was, had je dit uiteraard geweten. Overigens: je videokaart is ook niet de snelste...

Je kunt beter een SSD inbouwen en daar Windows en je games op installeren, als je echt snelheid wilt. Maareh, hoe MERK jij dat je schijf niet snel is? Vertel dat er ook eens bij... zodra het opstarten en het laden van je game klaar is zul je (indien je niet veel hoeft te swappen) wel merken dat je PC een bepaalde snelheid heeft.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste pctweakerdude1,
Het is prima als je een topic opent, maar probeer eerst zelf onderzoek te doen naar de mogelijkheden. Uit je openingspost blijkt niet dat je dit gedaan hebt. Dit is ook de reden dan je vorige topics zijn gesloten. Dit lot wacht ook dit topic.

Bedenk voor een volgend topic eerst 2, liefst 4 keer of je het toch niet via google of een andere bron kan achterhalen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.