Request topic: onmisbare tools & software voor OS X

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Omdat er in dit topic requests gepost worden -en dat is niet de bedoeling- leek het mij een goed idee om een software en handige tools request topic te openen.

Reden hiervoor is om het andere topic te ontlasten en (vaak) onbekende maar handige tools en software te promoten.

TS begint:
  • Ik zoek een calendar die zich in het Notification Center als maand kalender presenteert. Liefst nog met klikbaren dagen zodat daaronder de afspraken van die dag te zien zijn. Bestaat dit al?
  • Ook ben ik erg nieuwsgierig naar extensies specifiek voor Yosemite om binnen mail (zoals Markup) en Safari (Pocket en Tumblr zijn er al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Ik zoek een handig CMS pakket dat synct met de iDevices.
Waarin je makkelijk documenten kunt koppelen aan een persoon of bedrijf en diverse velden kunt invoeren.
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De reden dat we geen verzoeken toelaten in het "Onmisbare tools & software"-topic, is omdat vaak met eigen inzet vaak wel een oplossing te vinden is. Mocht je er niet uitkomen dan is er niks op tegen om een topic te openen waarin je vertelt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom het niet voldeed.

Om deze vragen te verzamelen in een algemeen topic zoals deze is een slecht idee. Ten eerste verworden dit soort topics tot een soort dumpbak waar mensen hun vraag neer gooien zonder eerst zelf onderzoek te doen. De vraag is dan waarom wij moeite moeten doen om je vraag te beantwoorden, als je zelf er geen moeite voor wilt doen. Ten tweede zijn dit soort topics een hel om te doorzoeken. Gevolg is dat sommige verzoeken regelmatig voorbij komt, tot frustratie van de mensen die reageren, ook omdat de vraagsteller geen zin heeft om zo'n groot topic door te lezen. Ten derde leiden verzoeken vaak tot een discussie, omdat de eisen soms niet duidelijk zijn, of soms is er met wat workarounds oplossing X wel te gebruiken. Gevolg is dat in een groot topics discussies door elkaar gaan lopen en ook andere verzoeken ondergesneeuwd raken.

Om deze redenen gaat dit topic derhalve op slot. Het is uiteraard geen probleem om een nieuw topic te openen voor je verzoek, waarin je dus ook vermeld wat precies zoekt, wat je gevonden hebt (of waar je naar gezocht hebt) en waarom het niet voldeed.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.