LG Flatron 915FT+

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Hoi,

Omdat ik overweeg om deze monitor (na slechte ervaringen met een Iiyama MA901U/Vision Master Pro 452) te gaan kopen, ben ik op zoek gegaan naar links waar meer informatie over dit ding te vinden is.

Om het voor anderen die misschien ook deze monitor willen gaan aanschaffen makkelijker te maken, hier een overzichtje van de linken:
- http://www.canadacomputes.com/v3/story/1,1017,3768,00.html

- http://www.dooyoo.de/servlets/Item2Connector?template=item&sessionID=&itemID=478453&order=default&op=Y&productID=&wop=N&rID=&sponsor=
- http://www.epinions.com/content_18417815172
- http://pcmagazin.de/produkte/artikel/display/200105/crt_19_zoll01_07-wc.html
- http://www.pcwelt.de/tests/hardware-tests/monitor/16455/
- http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,44327,00.asp
- http://www.computerchannel.de/hardwaretest/monitor/lg_flatron915ft_plus/lg_flatron915ft_plus_1.phtml (lees ook de "kommentare")

Nou wordt in sommige van de tests commentaar gegeven, en dan met name op de scherpte van deze monitor. Aangezien ik er de hele dag achter (of voor :)) moet zitten ben ik benieuwd hoe andere LG 915FT-bezitters hier over denken!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Mijn exemplaar is heerlijk scherp. Over scherpte heb ik hier nog weinig klachten gehoord, wel heb ik iets meer klachten over misconvergentie gehoord. Maar ik zou zeggen, ga daarvoor zelf eens kijken in een winkel.

Verwijderd

Mijn LG 915ft plus had links last van convergentie (rode lijn). De scherpte over het scherm was redelijk goed te noemen. Wel was het beeld aan de ene kant scheef ) | en aan de andere kant recht. Dit was niet echt te corrigeren, omdat bij correctie de andere kant weer scheef werd. Tot slot had ie last van moire. Voor mij waren dit redenen genoeg om de monitor terug te brengen.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Ja wat vinden de mensen van de 915ft+ ???

Ik zit er ook aan te denken om 'm aanteschaffen.

Grt Hennep ;)

Verwijderd

Ik zal het effe zo zeggen: als je erg precies bent en je ergert je aan convergentiefouten, een niet volledig recht beeld en licht onscherpe hoeken neem dan geen LG. Ik heb er twee gehad (915 en 795) en een hele zooi gezien en ze hebben het allemaal (in meer of mindere mate). Ben je niet zo precies, neem een LG. Het is op die foutjes na een prachtscherm om op je bureau te hebben staan. :)

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel tevreden ben over het scherm. Een nadeel vind ik dat het erg lang duurt voordat het scherm helemaal opgerekt is naar de zijkanten. Pas na een kwartier staat ie weer op de uiterste marges. Verder een prima scherm. Helaas geeft die van mij sinds zondag rare flitsen en een leuke paarse gloed af en toe over m'n scherm maar na een mailtje maandag kreeg ik dinsdag reactie en kon ie woensdag al worden omgeruild. Dus de service is ook erg goed !!

• PatMan
Dat opwarmen hebben volgens mij heel veel monitoren last van? Mijn Iiyama MF8617E trouwens niet, tenminste, het is me nog nooit opgevallen ;-) De Iiyama van mijn broer wel, die heeft ook 10 min nodig om zich helemaal op te pompen!

Service vind ik zeer belangrijk, als ik de verhalen over de service van Iiyama (of liever gezegd: het bedrijf waaraan ze dit uitbesteed hebben) hoor, ben ik toch blij dat ik die Iiyama heb teruggegeven...

Of ik me erger aan de convergentie weet ik niet, ik zal nog eens uitgebreid gaan kijken bij de Vobis (alhoewel dat ding daar veel te duur is, fl. 1499,-, maar hier in de buurt (Wijchen) is dat ding niet te krijgen... Arnhem is het dichtstbijzijnst, maar na drie keer op en neer rijden met die Iiyama hou ik het toch wat dichter bij huis dit keer ;().

Verwijderd

Ik zit nu sinds 3 weken achter een 915FT, en het lijkt wel of ie steeds beter wordt.
Ik heb momenteel echt een haarscherp beeld, nauwelijks moire, shape en convergentie ook prima.
Mijn eerste keus was dus de Iiyama A902MT.
Die had dus het inmiddels bekende probleem (licht naar donker, drijvende letters en een geel hoekje bij de startbalk). Dat ding onthield ook zijn instellingen niet. Omgeruild voor een ander die na een kwartier begon te knetteren. Toen was ik het dus zat, dus werd het LG. Fijne bediening ook. Bij die A902MT moest ik achter mijn keyboard gaan zitten prutsen.

• Horus
  • Laatst online: 02-07 22:25
Vind het echt een perfecte monitor, ik heb zelf geen last van onscherpe in de hoeken, dus ik neem aan dat dat van exemplaar tot exemplaar verschilt.
Het enige rare vind ik dat je de huideige resolutiie niet direct kan opvragen via het menu, maargoed, dat is nu niet het meeste boeiende deel van een monitor. (je kan alleen de horizontale en verticale refreshrate zien, dus je kan het wel uitrekenen)

• Cap
  • Niet online

Cap

Op woensdag 13 juni 2001 09:51 schreef byte het volgende:
Ik zal het effe zo zeggen: als je erg precies bent en je ergert je aan convergentiefouten, een niet volledig recht beeld en licht onscherpe hoeken neem dan geen LG. Ik heb er twee gehad (915 en 795) en een hele zooi gezien en ze hebben het allemaal (in meer of mindere mate). Ben je niet zo precies, neem een LG. Het is op die foutjes na een prachtscherm om op je bureau te hebben staan. :)
Nee hoor de mijne niet :) en ik ben heel precies :9

Verwijderd

Ik kan je een ding vertellen. Ik ben zielsgelukkig met mijn LG 795FT. Wat een scherm zeg. Echt haarscherp. En dan die mooie knopjes aan de voorkant... Feathertouch. Gewoon geweldig dat ding. Mijn beste investering ooit! :)

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Ik heb een Iiyama A901HT en die Flatron 19" enne ik zie niet veel verschil, ze zijn allebei goed.
Convergentie van die LG is niet perfect, maar ik heb er geen last van.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• PatMan
Bedankt allemaal voor de reacties!

Vanmiddag heb ik 'm gekocht, en moet zeggen dat ik er veel meer over te spreken ben dan de MA901U! Maar goed, ik kijk er ook net pas een half uurtje tegenaan ;)

Verwijderd

erg goed monitor ik heb hem nu een paar maanden en wil niets anders meer gewoon een mooi en strak beeld punt.:)

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Welke resolutie moet je op een 19 inch draaien?

1280x1024 of 1600x1200 ¿¿¿¿¿¿

plz answer ;)

Verwijderd

[newbiemodus]
>- wat is moiré?
>- wat is die convergentie?
[/newbiemodus]

Verwijderd

iemand?

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Nou ik heb 'm jongstleden donderdag gekocht en dat ding is echt kicken man!

Hoge resolutie en superstrak beeld! >:)

Ik vind 'm een echte topscherm voor een niet al te grote bedrag.

Echte aanrader! ;)

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 16:17 schreef HENNEP het volgende:
Welke resolutie moet je op een 19 inch draaien?

1280x1024 of 1600x1200 ¿¿¿¿¿¿

plz answer ;)
1280x1024 is gewoon het fijnste op een 19" maar je kan natuurlijk ook op 1600x1200 draaien.

Dat moet je zelf bepalen door te kijken wat je het fijnste vind

• Cap
  • Niet online

Cap

Op maandag 18 juni 2001 00:32 schreef TheMAzTER het volgende:

[..]

1280x1024 is gewoon het fijnste op een 19" maar je kan natuurlijk ook op 1600x1200 draaien.

Dat moet je zelf bepalen door te kijken wat je het fijnste vind
Of 1152*864 of zelfs 1024*768 als je slechte of vermoeide ogen hebt :)

• _Menno_
  • Laatst online: 20-08 09:36
Ik heb een 795FT+ Deze is idd in de hoeken een beetje onscherp
Pagina: 1