Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een post heeft één +1-rating...

Pagina: 1
Acties:

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:05
Als ik 'm +2 geef, wordt-'ie +2. Als ik 'm -1 geef, wordt-'ie -1.

Is dit zoals het zou moeten? Dus die eerder bestaande +1 maakt geen fluit uit? :?

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ja, dat werkt zeker naar behoren. Er wordt namelijk gebruik gemaakt van de mediaan (De middelste waarde van de reacties, zie ook Wikipedia), waardoor jij in dit geval de beslissende score geeft.
Er staat 1x +1: Mediaan +1. Jij geeft (bijvoorbeeld) een +2: Dan heb je [+1 +2 +2] dus mediaan +2. Idem voor bijv. 0. Dan heb je [0 0 +1] dus mediaan 0.
Die +1 heeft wel degelijk waarde; als iemand er nog een 2x +1 aan zou geven terwijl jij een 2x +2 gaf verandert de mediaan weer naar +1.
Dat zou niet gebeuren zonder die 1x +1; de mediaan van [+1 +1 +2 +2] is namelijk 1,5 en dan zou de score effectief op +2 staan.

Hoop dat ik het voor je duidelijk heb gemaakt :) en een tip voor de volgende keer: Er is een speciaal subforum voor het modereren van reacies: Tweakers Moddereter Forum

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat is geen hele duidelijke uitleg zo ;)

De mediaan van [+1, +2] is +1,5 (wat mogelijk afgerond wordt naar +2). De mediaan van [+1, -1] is 0.

Maar het is natuurlijk wel mogelijk dat de rating van Enai zwaarder meetelt (bijv 2x). En dan zou je inderdaad [+1, +2, +2] is +2 of [+1, -1, -1] is -1 kunnen krijgen.

• SharpY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-11 19:30
@Evest - wat niet helemaal duidelijk is is waarom je in het kijken naar de mediaan bij +2 telt als [+1 +2 +2]. Dat zou moeten zijn [+1 +2] en dan klopt wat ACM aangeeft dat de mediaan dan +1,5. Is het in jouw voorbeeld een typo of inderdaad een zwaardere waardering van een +2?

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

Verwijderd

De meeste Tweakers hebben een standaard weging van 2x. De nieuwkomers een weging van 1x.

Dus vermoedelijk dat de eerste moderatie door een nieuwkomer gegeven was, met een 1x weging, en dat Enai een weging van 2x heeft.

Dat ziet er dan uit als 3 scores, (1x de oorspronkelijk, en 2x die van Enai). De mediaan neemt de middelste score uit de totale reeks... en dat betekent dan inderdaad dat het de effectieve moderatie krijgt die Enai gegeven heeft.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

SharpY schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:39:
@Evest - wat niet helemaal duidelijk is is waarom je in het kijken naar de mediaan bij +2 telt als [+1 +2 +2]. Dat zou moeten zijn [+1 +2] en dan klopt wat ACM aangeeft dat de mediaan dan +1,5. Is het in jouw voorbeeld een typo of inderdaad een zwaardere waardering van een +2?
Excuus, ik had al de aanname gemaakt dat Enai een stem heeft van 2x aangezien anders het gedrag wat hij beschrijft niet voorkomt. Mijn voorbeeld gaat over een ervaren mod met weging 2 terwijl er een 1x +1 staat.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:05
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:10:
De meeste Tweakers hebben een standaard weging van 2x. De nieuwkomers een weging van 1x.

Dus vermoedelijk dat de eerste moderatie door een nieuwkomer gegeven was, met een 1x weging, en dat Enai een weging van 2x heeft.

Dat ziet er dan uit als 3 scores, (1x de oorspronkelijk, en 2x die van Enai). De mediaan neemt de middelste score uit de totale reeks... en dat betekent dan inderdaad dat het de effectieve moderatie krijgt die Enai gegeven heeft.
Ah zo! Dat wist ik niet eens. Merci! :)
Pagina: 1