de service User Profile Service verhindert het aanmelden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arkgepoef
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-03-2021
Hoi,
ik wilde inloggen op mijn gebruikersprofiel, en toen gaf windows aan:
"de service User Profile Service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen."
ik heb gezocht op internet en kon op de windows site geen fix vinden die het deed.
ik probeerde via een ander account (geen admin) en via veilige modus een nieuw admin account aan te maken, maar dit doet hij niet. als ik iets wil uitvoeren als administrator gebeurt er niks in veilige modus of geeft hij aan dat ik een wachtwoord moet geven op een niet administrator account.
Als ik het wachtwoord invul, doet de pc niks.
weet iemand hoe ik dit moet herstellen dat ik weer gewoon in mijn account kan en dingen als administrator kan uitvoeren?
alvast bedankt!

arkgepoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk OS gebruik je?

Heb dit probleem eerder zelf gehad en toen opgelost door het profiel van administrator te verwijderen, in veilig modus in te loggen met administrator, reg keys van het bijbehorende SID te verwijderen en daarna opnieuw gewoon in te loggen.

Deze oplossing zou je tegen moeten komen als je op Google zoekt naar dit issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Hangt de pc in een domein? (windows server?)
Wat voor OS?
Bekabelde verbinding (indien onderdeel van een domein)?

Na een herstart hetzelfde probleem?
Wat heb je zelf gevonden op google en geprobeerd? De informatie nu is érg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 18:16

Pixeltje

Woo-woohoo!

Afhankelijk van het OS dat je gebruikt kan het genoeg zijn om via een ander account in het register de juiste regels weg te gooien.

Het artikel van MS waar ik naar link werkt voor Vista, Windows 7 en later. Denk erom dat je deze melding niet voor niets krijgt. Ik heb dit probleem nu op 3 computers opgelost, bij alledrie was de HDD oorzaak. Kijk dus even of je vreemde waarden ziet in het SMART overzicht van bijvoorbeeld HDtune.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arkgepoef
Bedankt voor al jullie snelle reacties!
Ik heb veel op internet gezocht voor oplossingen, maar voor allemaal heb moet je dingen kunnen uitvoeren als administrator. En als ik aanklikken dat ik dat wil doen gebeurt er niks. Hij geeft wel aan dat ik een wachtwoord moet invullen, maar vervolgens blijft alles hetzelfde. Ik gebruik de pc alleen voor school en games (via lan).
OS is Windows 7 professional.
Via internet heb ik veel oplossingen gevonden, maar hiervoor moet je altijd dingen kunnen uitvoeren als administrator. En dat doet het nu niet. Dit had ik nodig om een nieuw account aan te maken en regels te verwijderen.
Ik hoop dat jullie nu genoeg informatie hebben, sorry dat ik dit niet meteen stuurde

Arkgepoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik allereerst even zou doen als je dat al niet gedaan hebt: Maar even een backup van al je bestanden die belangrijk zijn. Dan ben je die in ieder geval niet kwijt mocht je PC er helemaal mee ophouden.

Heb je al gekeken naar Pixeltje je aandroeg? Kijk daar eerst even naar voordat je verder gaat.

Wat je verder zou kunnen doen: Als Windows updates gaat installeren, wordt er een herstelpunt aangemaakt. Je zou de computer kunnen terugzetten naar een herstelpunt. Wellicht dat dit afdoende is. Mocht dat niet mogelijk zijn kun je het beste een herstel actie uitvoeren met de Windows 7 installatie DVD: http://www.sevenforums.co.../3413-repair-install.html

Jij kunt niet inloggen met Administrator, maar je kunt ook gewoon dezelfde setup starten door vanaf DVD te booten. Lees voordat je dit uitvoert wel ff de hele handleiding door zodat je niet voor verassingen komt te staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arkgepoef
oke, ik ga aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arkgepoef
ik kan niks installeren zonder admin, dus hd tune gaat niet werken.
volgens de MS site zouden er twee S-1-5 files moeten zijn in de register-editor, maar ik heb er drie...(http://support2.microsoft.com/kb/947215/nl). ook kan ik niks wijzigen, er is een fout opgetreden bij het wijzigen van de sleutelnaam. voor de andere opties op de site van pixeltje heb je admin nodig.
voor het terugzetten naar een herstelpunt heb je ook admin nodig... dat gaat dus ook niet lukken.
ik denk dat het grootste probleem is dat ik niets kan uitvoeren als admin.
weten jullie daar iets op?

[ Voor 17% gewijzigd door arkgepoef op 05-11-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arkgepoef
ik heb geen idee hoe je moet booten, maar ik ga de handleiding lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booten = opstarten. Ik bedoel dus niks anders dan je computer opstarten vanaf DVD. Dit doe je vaak door tijdens het opstarten op Esc, F2, F9, F10 of een andere toets of knop te drukken. Vaak zie je ook wel tekst voorbijvliegen tijdens het opstarten zoals 'Press F2 for one-time boot menu' of 'Toets F2 voor geavanceerde opstart opties' of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arkgepoef
Hallo,
Ik heb meerdere dingen geprobeerd met de schijf. Ik dacht dat niks werkte. dus ik startte de pc normaal op om te kunnen schrijven dat hij het niet deed, toen hij het opeens wel deed. Ik heb geen idee hoe, maar gelukkig doet hij het gewoon. Ik ha nu snel een back-uw maken.
Ik weet nu alleen niet waarom hij het niet deed, en nu weer wel. Kan het zijn dat als ik mijn pc nu afsluit, de pc het weer niet doet?
In ieder geval heel erg bedankt voor de tip met de os schijf, ik denk dat het daardoor gefixed is.
Hopelijk blijft ie het gewoon doen.

Arkgepoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi zo! Belangrijkste is dat 'ie het weer doet.

Zorg dan in het vervolg altijd voor een backup van je bestanden. Je kunt hier clouddiensten voor gebruiken of desnoods een usb stick of externe harde schijf. Waar ik zelf ook altijd voor zorg: Een extra administrator account met wachtwoord welke ik zelf nooit gebruik. Mocht je in de toekomst weer deze rare problemen krijgen dan kun je in ieder geval met het andere administrator account er alsnog in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arkgepoef
oke, ga ik doen!
bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Methode 1 uit de link van Pixeltje heeft voor mij, en daarvoor voor een vriend van mij, gewerkt. Kwestie van hooguit drie minuten. Dus dat is een aan te raden oplossing. Leek me niet zozeer voor de topicstarter als wel voor andere mensen die met dit probleem zitten relevant om even te vermelden.
Pagina: 1