Msi 780 gekocht is overgeklokt geweest onder LN2

Pagina: 1
Acties:

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:23
Ik heb even een vraag
Ik heb een msi 780 lightning gekocht en ik ben er achter gekomen dat deze voor 2 uur over geklokt is geweest onder LN2 door iemand die er bestand van heeft

Kan dit kwaad

Heb de kaart getest 3 uur met heaven benchmark en alles werkte goed met een temp van 85 graden

Bedankt voor jullie antwoorden

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf zoal gevonden over de effecten hiervan?

• koetsier88
Niet veel gevonden hierover. Denk wel als het door een iemand gebeurd die er verstand van heeft kan er niet veel mis gaan

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

alsof dat iets uit gaat maken? Ten eerste heb je garantie en ten tweede gaat het per direct kapot als je onder nul gaat en het gaat fout

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ja idd, het maakt niets uit ln2 - maakt zelfs vaak jouw kaart stabieler, dus laat hem maar gewoon altijd op ln2 staan, dat doe ik ook.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:43

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zet je kap even af, hij heeft het over Liquid Nitrogen cooling, niet het bios.. :X

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• koetsier88
Nee niet over het bios maar dat hij voor een msi dag overgeklokt is met LN2

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:09

D4NG3R

kiwi

:)

thibautb schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:38:
Ja idd, het maakt niets uit ln2 - maakt zelfs vaak jouw kaart stabieler, dus laat hem maar gewoon altijd op ln2 staan, dat doe ik ook.
LN2

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• thibautb
Ik denk dat hij het over de knop LN2 heeft, dat is dus de optie dat je twee soorten bios'en hebt op je kaart, en die kan je via de hardware veranderen.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-01 21:14

InFamous

excommunicado

Ik haal er toch echt uit dat de kaart overgeklokt is met Ln2.

Maar als de kaart het doet niks aan de hand.

Formerly known as Ragdoll

• koetsier88
Nee ik heb het erover dat de kaart op een msi dag voor 2 uur overgeklokt is met LN2

Is door een iemand die er verstand van heeft gebeurd

Mijn vraag is kan zo een kaart er voor 2 uur tegen
Heb de heaven benchmark gedraaid op hoogste instellingen en draaide zonder problemen

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LN2 BIOS of LN2 goedje? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• koetsier88
LN2 goedje

• thibautb
Dan als jouw temps redelijk blijven zou dat zeker geen probleem mogen zijn, maar als je dat doet en je weet niet eens wat er gaat gebeuren hoe kan je dat dan zelfs doen?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:43

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

:z

ontopic: zolang hij nu correct functioneert en alle testen doorstaat blijft het koffiedik kijken wat de oorzaak van een toekomstig probleem ermee is, zolang je de bon hebt en eventueel de medewerking van de vorige eigenaar, is er toch niets aan de hand?

[ Voor 98% gewijzigd door SAiN ONeZ op 04-11-2014 18:16 . Reden: not so [b]bold[/b] ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-01 23:45
koetsier88 Als de kaart normaal werkt en de temps blijven onder 80c is er niks aan de hand, LN2 koelen gebeurt met een speciaal soort heatsink en komt dus niet op de kaart zelf mits goed overgeklockt.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
maakt niet veel uit dat hij overklokt en onderkoeld is geweest, wel is natuurlijk de koeler eraf geweest en sommige merken doen dan moeilijk over garantie. als je zegt dat hij met ln2 is gekoeld dan is de garantie wel weg :)

Was dus wel zo netjes geweest om het te vermelden, want geen garantie is imo een risico dus goedkopere videokaart. had dus in de advertentie vermeld moeten worden en ik hoop dat het een redelijk koopje was?
anders een slechte verkoper en slechte beoordeling wmb.

verder hij doet het en wordt niet te warm (al vind ik 85c wel warm, maar goed heb waterkoeling).
gewoon games gaan spelen en mocht het niet stabiel zijn contact opnemen met de verkoper.

[ Voor 12% gewijzigd door Powrskin op 04-11-2014 18:18 ]

Nukezone FTW

• koetsier88
Oké bedankt voor jullie antwoord
Heb de garantie dat als er wat is de 1e eigenaar werkt mee

Hier kan een slotje op

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

A87 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:36:
alsof dat iets uit gaat maken? Ten eerste heb je garantie en ten tweede gaat het per direct kapot als je onder nul gaat en het gaat fout
:o

Waarom zou het per direct kapot gaan onder nul? Nu volg ik het extreme overklokken niet zo maar hiervan heb ik nog nooit gehoord.

• thibautb
Wat ik weet is dat als je processor onder de -20 graden gaat, dan freezed hij, hij is dan niet kapot, maar moet dan weer warmer worden om deftig te functioneren.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat klinkt al veel aannemelijker :P.

• Glenn023
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11-2025
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:32:
[...]

:o

Waarom zou het per direct kapot gaan onder nul? Nu volg ik het extreme overklokken niet zo maar hiervan heb ik nog nooit gehoord.
Omdat LN2 (vloeibare stikstof) alleen gebruikt wordt om extreem over te klokken ofwel er wordt een hogere spanning ingesteld op de GPU core. Dit houdt in dat er dus een kans is dat er componenten stuk gaan omdat deze niet gebouwd zijn voor deze spanningen/vermogens.

OT:
Als hij nog steeds functioneerd kan je er wel vanuit gaan dat hij blijft functioneren naar mijn mening.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat is maar al te logisch, waar ik op doelde is dat een GPU niet ineens magisch kapot gaat als hij onder nul gekoelt wordt. Hij gaat niet ineens magisch kapot. Er zal natuurlijk wel een ondergrens zijn (hetzelfde zie je als hij te heet wordt).

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

thibautb schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 23:12:
Wat ik weet is dat als je processor onder de -20 graden gaat, dan freezed hij, hij is dan niet kapot, maar moet dan weer warmer worden om deftig te functioneren.
Dat klinkt als de coldbug waar sommige CPU's last van hadden, absoluut geen absolute waarheid waar iedere proc. last van heeft.

En volgens mij gaan onderdelen voornamelijk kapot omdat veel elektriciteit = veel hitte en juist die hitte vinden ze niet leuk. En een goede LN2 overclocker houdt natuurlijk ook die onderdelen lekker koud.

People as things, that’s where it starts.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat was volgens mij de eerste generatie AMD Phenom processors.

• koetsier88
Ik heb de kaart vandaag 5 uur laten draaien met de heaven benchmark op de hoogste instellingen zonder problemen
Dus ga er vanuit dat er niks aan de hand is

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Er is ook niks aan de hand als die het gewoon doet. Of het de levensduur van de kaart heeft verkort... Dat is niet in te schatten. Maar dat lijkt me ook geen probleem. Want zolang zul je niet met de kaart doen verwacht ik.
Pagina: 1