Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vragen over MKVmerge en Vidcoder/Handbrake

Pagina: 1
Acties:

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:19
Sinds kort ben ik aan het (re-)encoden en muxen geslagen. Ik verklein grote mkv-bestanden, pas ze aan (bijv slechte subs eruit) en rip soms dvd's. Gaandeweg kwamen bij mij enkele vragen op, misschien heeft iemand hier het antwoord.
  1. Moet vóór het muxen in MKVmerge nog steeds handmatig de FPS van een raw .h264-bestand worden ingevoerd? Ik lees namelijk dat MKVmerge niet de FPS van een h264-file kan bepalen, maar tot nu toe gaat het goed volgens MediaInfo, en video's zijn nog steeds in sync met subs en audio. Kan MKVmerge tegenwoordig wel automatisch de FPS bepalen? Ben bang dat MediaInfo het mis heeft en ik later problemen krijg met compatibiliteit op andere spelers dan VLC.
  2. Ik gebruik Vidcoder - in feite hetzelfde als Handbrake - om te (re-)encoden. Tot voor kort gebruikte ik Main Profile, maar kwam erachter dat encoden met High Profile niet veel langer duurt (al is dat vast afhankelijk van het bronmateriaal) maar wel betere kwaliteit oplevert. Dat gaat blijkbaar wel ten koste van de bestandsgrootte, terwijl High betere compressie zou moeten bieden. Ligt dat aan factoren zoals de hoeveelheid grain enzo? Ik (re-)encode veel oude films, die soms veel grain hebben.
  3. Ik gebruik MakeMKV om dvd's te rippen, maar het programma vertraagt mijn systeem enorm, terwijl de belasting van CPU en RAM te verwaarlozen is. Waar kan dit aan liggen? Ik gebruik mijn dvd drive amper, maar heb wel vaker gehad dat lezen en datatransfer tussen speler en HDD heel Windows doet freezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Randfiguur op 04-11-2014 17:39 ]