Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

vertragde WiFi start-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

De laptop die ik gebruik is een tosiba sattelita z30-a-100 met een 256 SSD schijf en een Intel Dual Band Wireless-AC 3160 internetkaart.

Nu ben ik heel blij met mijn SSD schijf want ik ben na het opstarten binnen 3sec in windows. Het probleem alleen is dat wanneer ik vervolgens in-log nog 3 minuten moet wachten tot windows verbindingen vindt. Is dit normaal of zou dit ook sneller kunnen?
De driver heb ik overigens al geupdate.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Welke Windows? In 8 en 8.1 kun je checken of "fast boot" aan staat.

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Energiebeheer\Systeeminstellingen
(Of via Startscherm, Zoeken, vul in aan/uit, Het gedrag van de aan/uit knoppen wijzigen)

Als deze optie aan staat zou normaalgesproken de wifi meteen beschikbaar moeten zijn.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:32:
...3 minuten moet wachten tot windows verbindingen vindt...
Wat bedoel je precies met "verbindingen vindt"?
Is dat het vinden van een draadloos netwerk? Of het vinden van een web-site? Of het vinden van je server(s) op je eigen netwerk?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Wifi driver is ook een mogelijke oorzaak.
Ik heb zelf een Intel AC7260. Met de nieuwste driver versie 17.1.0 heb ik vergelijkbare problemen als TS. Na start-up of vanuit slaapstand, soms géén verbinding met mijn router, of pas na een minuutje.
Met driver 17.0.6 géén problemen. Wifi-verbinding altijd meteen beschikbaar.