Office 2013 wil niet updaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kopje_Koffie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:42
Beste Tweakers,

Afgelopen dagen heb ik mijn computer opnieuw geinstalleerd: Een verse installatie van Windows 8 Pro, waarna ik deze volledig geupdate heb naar 8.1 Pro. Hierbij heb ik ook Office Professional Plus 2013 geinstalleerd nadat Windows volledig uptodate was.

Echter merk ik dat, nadat de installatie was afgerond, Windows Update geen nieuwe updates aan bood voor Office (Wat ik wel had verwacht). In Word (en de anderen office programma's) staat aan gegeven dat ik versie 15.0.4420.1017 heb. Op deze pagina van Microsoft staat er dat versie 15.0.4649.1003 de nieuwste versie is.

Ik heb mijn computer meerdere keren opnieuw opgestart, en weer naar updates gezocht. Ook heb ik de update van Office uit en weer aangezet, zoals op vele pagina's als oplossing wordt geboden.

Daarnaast heb ik Office een herstel laten uitvoeren: Configuratie scherm --> Programma's verwijderen --> Office 2013 --> Wijzigen. Bij snel herstellen wordt Office zonder probleem 'hersteld', waarbij niet wordt aangegeven wat dan precies gebeurt is. Kies ik voor Online herstellen dan krijg ik een foutmelding, dat ik mijn internet verbinding moet controleren. Maar ik ben op dat moment verbonden met internet, getest door Google te pingen. Ook heb ik Windows Firewall uitgeschakeld, maar dit heeft niks verandert.

Ik heb geen idee meer hoe ik dit zou kunnen oplossen. Zou ik meer geduld moeten hebben voordat Office geupdate word, of hebben jullie hier meer ervaring mee?

Met vriendelijke groet,
Kopje Koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Welke versie van Office installeer je? Je kunt eens beginnen met SP1 handmatig te installeren, scheelt sowieso heel wat downloaden via WU.
List of all Service Pack 1 (SP1) updates for Microsoft Office 2013 and related desktop products

[ Voor 35% gewijzigd door wagenveld op 04-11-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kopje_Koffie schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:42:
Beste Tweakers,

Afgelopen dagen heb ik mijn computer opnieuw geinstalleerd: Een verse installatie van Windows 8 Pro, waarna ik deze volledig geupdate heb naar 8.1 Pro. Hierbij heb ik ook Office Professional Plus 2013 geinstalleerd nadat Windows volledig uptodate was.

Echter merk ik dat, nadat de installatie was afgerond, Windows Update geen nieuwe updates aan bood voor Office (Wat ik wel had verwacht).
Je weet dat je na een schone install eerst bij de updater moet aangeven dat ie niet alleen naar updates voor Windows maar ook naar andere MS software moet zoeken? ;)

Geen idee waar die instelling in W8.1 staat overigens, in W7 wordt het gevraagd of je dat wil.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 04-11-2014 15:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kopje_Koffie
Raven schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:50:
[...]

Je weet dat je na een schone install eerst bij de updater moet aangeven dat ie niet alleen naar updates voor Windows maar ook naar andere MS software moet zoeken? ;)
Ik heb in Windows update aangegeven dat ik ook andere updates wil ontvangen: "Voor Windows en andere producten via Microsoft Update"
wagenveld schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:47:
Welke versie van Office installeer je? Je kunt eens beginnen met SP1 handmatig te installeren, scheelt sowieso heel wat downloaden via WU.
List of all Service Pack 1 (SP1) updates for Microsoft Office 2013 and related desktop products
Volgens Wikipedia zijn er een heleboel versies. Aangezien ik Professional Plus heb, ga ik er vanuit dat ik een Traditional edition heb.

Ik zal eens proberen SP1 te downloaden en te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kopje_Koffie
Ik heb het Service Pack gedownload vanaf de volgende pagina:
http://www.microsoft.com/...onfirmation.aspx?id=42017

Daarna dit bestand uitgevoerd en akkoord gegaan met de voorwaarden, waarna ik vrijwel direct de volgende melding krijg:
"Het op dit systeem geïnstalleerde pakket heeft geen gevolgen voor op dit systeem geïnstalleerde producten."

Ik ben er toch vrijwel zeker van dat ik de goede versie van het service pack heb gedownload.

[ Voor 11% gewijzigd door Kopje_Koffie op 04-11-2014 16:37 ]