• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-02 17:04
Beste Tweakers,

Vanochtend heb ik, terwijl mijn computer aan stond (hartstikke dom natuurlijk 8)7 ) even gekeken aan de binnenkant of een nieuwe koeler zou passen. (beetje meten met een plastic geodriehoek). Nu wil het toeval dat een metalen uiteinde van een koort van mijn vest kortsluiting maakte met het moederbord. Direct viel de PC uit en wilde niet meer aan.

De PC ging zonder blikken of blozen uit, geen geluid, geen geur, geen niks. Alleen hij reageert niet meer op de aanknop.

Hebben jullie hier ervaring mee? Zou de voeding kunnen zijn doorgebrand of is het moederbord stuk? Als jullie tips hebben zou ik erg blij zijn!

Enkele specs:
Intel i5 4590
MSI r9 280X
Corsair 500M Voeding
8GB Corsair Ballistix
Gigabyte H97-HD3

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-02 15:14

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Het kan zijn dat ie idd stuk is.
Maar ik zou hem even een half uur van de netspanning halen,batterij even eruit.
Misschien heb je geluk en is die uit beveiliging uitgeslagen.
succes!

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• ikwilwp8
Het heeft helaas niet gewerkt.
Ik heb een andere voeding aangesloten, geen geluk.
Andere RAM, geen geluk.

Ik denk dat het moederbord stuk is.

• Plactonicfour54
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-11-2025
Ik heb ongeveer het zelfde gehad.
Ik wou mijn moederbord in mijn nieuwe grotere case zetten en toen gebeurde het, zonder na te denken heb ik het moederbord vast gepakt. Door de statische elektriciteit heeft mijn moederbord kortsluiting gemaakt en was hij helemaal dood. Deed niks meer niks geen piepjes..

Ik denk dat het ook met jouwn moederbord is gebeurt.. Ik zou voor de zekerheid naar een lokale computerdokter gaan, dan weet je het zeker ;)

Veel succes ermee!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Waarschijnlijk kan die computerdoktor er nisk aan deon, dus gecondoleerd!

• ikwilwp8
Ik ben nog even op onderzoek uit gegaan en,

als ik alleen de 24 pins connector aansluit (die grote voor de voeding van het moederbord) en ik druk op de aanknop, dan draait de processor voor ongeveer 1/24 van een cirkel en stopt dan direct weer. Dit blijft hij doen naar gelang ik op de aanknop druk.

Als ik de 8 pins connector, dichtbij de CPU aansluit, doet hij helemaal niks meer.

Hoe dan ook, ik denk dat het beste is wat ik nu kan doen het moederbord voor reperatie op sturen en kijken wat dat kost. Misschien is een nieuwe wel goedkoper.. :(

In ieder geval bedankt voor de reacties.

• Plactonicfour54
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-11-2025
ikwilwp8 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:11:
Ik ben nog even op onderzoek uit gegaan en,

als ik alleen de 24 pins connector aansluit (die grote voor de voeding van het moederbord) en ik druk op de aanknop, dan draait de processor voor ongeveer 1/24 van een cirkel en stopt dan direct weer. Dit blijft hij doen naar gelang ik op de aanknop druk.

Als ik de 8 pins connector, dichtbij de CPU aansluit, doet hij helemaal niks meer.

Hoe dan ook, ik denk dat het beste is wat ik nu kan doen het moederbord voor reperatie op sturen en kijken wat dat kost. Misschien is een nieuwe wel goedkoper.. :(

In ieder geval bedankt voor de reacties.
Ik zou toch nog even naar de computerdokter gaan, je weet maar nooit! Het kunnen de kleinste dingetjes zijn!

Als de moederbord echt kortsluiting heeft gemaakt dan kun je beter een nieuwe kopen, dit was ook in mijn geval. Denk er ook aan als je met je computer gaat knutselen de kast vast te houden, zo voorkom je kortsluiting door statische elektriciteit!

Veel succes met het opnieuw instaleren van je moederbord! ;)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Het even starten zonder de 8 pins connector klinkt als een vrm probleem, met andere woorden dood moederbord.
Pagina: 1