Wifi bridge instellen (Hoe ook alweer?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Weet iemand misschien hoe ik de wifi bridge in kan stellen. Ik weet namelijk niet meer hoe ik dat een paar jaar geleden heb gedaan... ;(

Ik heb het zelf al geprobeerd met een straight kabel EN ook met een cross kabel. Maar beide beide methoden blijft de pc het zien als een onbekend netwerk..

De bridge krijgt ook een persoonlijk ip-adres i.p.v. een 'normaal' ip-adres...zoals bijv: 192.168.1.1

Ik heb zelf ook al dit vast adres ingesteld om uit te proberen maar dan 'zegt' IE pagina niet gevonden...

Ik word er nu helemaal gek van.

Ik weet niet niet eens meer of dit een Vonets Vap11g is of een ander merk...hij ziet er in ieder geval anders uit dan de Vap11g. Hij is bijvoorbeeld zonder behuizing ten eerste...

Ik heb het naar mijn herinnering een paar jaar geleden gekocht op SK.net maar dat weet ik ook niet eens meer zeker.

Misschien herkend iemand het en kan die uitleggen hoe ik de bridge weer kan instellen. Want het is namelijk zo dat ik een nieuwe router heb geplaatst maar de wifi SSID is ook veranderd dus ik moest de bridge 'connecten' met de nieuwe SSID...dus vandaar dat ik de pc moet koppelen aan de bridge. MAAR dat lukt dus niet. :(

Zie foto's van het apparaatje in kwestie:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/20b0bwz.jpg
Grotere afbeelding hier: http://i57.tinypic.com/ndsl84.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/xnbzt1.jpg
Grotere afbeelding hier: http://i58.tinypic.com/2iiy428.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43
Ik heb zelf een vonets vap11 in gebruik, die kon je alleen configgen met het bijgeleverde progje,
Echter is mijn bridge zonder externe antenne, en 12volt doorvoer

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
@shure-fan: Bedankt voor de info.

Ik heb WEER iets ANDERS geprobeerd. Namelijk de bridge direct op de router zowel 1x met de 'normale RJ-45 kabel als 1x met de cross kabel en als ik dan in de router ga bij DHCP uitgedeelde adressen dan komt hij ook niet ter voorschijn...

Misschien dat deze toegevoegde informatie iets kan bijdragen tot het oplossen van het probleem...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-05 09:33
Lijkt wel een SparkLAN ding. Misschien kun je daar eens op zoeken.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
@Jeroen_ae92:Bedankt! Ik moet zeggen dat mijn device inderdaad HEEL VEEL lijkt op de WAPR-150GN(P) en/of WCR-150GN(P). Kijken of ik daar mee uit kan komen welke IP-adres vastgesteld is voor de web-based management van die twee modellen en misschien is dat IP-adres dan ook het IP-adres waarop ik MIJN device moet instellen. Ik ga het morgen verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
Ahhhhh.....ik heb al gevonden welke IK heb! Deze: Sparklan WCM110 nu weer verder Googlen wat het bijbehorende IP-adres is van de web-based management.

Update: ip-adres ook gevonden! Namelijk: 192.168.0.10 Wat ik dan echter niet snap is het volgende: waarom moet ik tcp/ip dan instellen op 192.168.0.20 bij subnetmask 255.255.255.0? Je zou toch verwachten dat ik i.p.v. ''.20'' JUIST ''.10'' zou moeten invullen? Ja, ik snap dat niet helemaal...misschien dat iemand dat op een vriendelijke manier zou kunnen/willen uitleggen?

En misschien ook wat precies nou precies het verschil is tussen Wireless Bridge modus en Universal Repeater modus....het zit namelijk zo dat ik mij kan herinneren dat ik WB modus nodig had omdat de STB geen ingebouwde wifi had MAAR dus wel een LAN-poort. Dus dat zal dan wel het verschil zijn neem ik aan?

[ Voor 69% gewijzigd door mking op 04-11-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
Weet iemand WAAROM er niks-nada over de WCM-110 terug te vinden is op de website van SparkLAN zelf?

Met deze vraag is de kwestie over de wifi bridge apparaat van mij als het ware opgelost. Het moeilijke alleen was dat ik dus niet meer herinnerde welke 'Fabrikant' de device van was. Ook geen stickers of teksten op de print zelf. Dus vandaar. Maar eigenlijk door ''Jeroen_ae92'' is alles door zijn HINT opgelost!

Ik heb echter nu een andere vraag en ik weet niet of ik die hier mag stellen of dat ik een nieuwe topic daarvoor moet openen.

Het volgende is namelijk het geval: Ik heb dus een D-Link DWL-G710 ACCES POINT...Maaaaarrrr....kan ik deze inzetten als repeater voor het zwakke wifi signaal van mijn huidige wifi router (Linksys E2000)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-05 09:33
Gast, chill, je bent een beetje druk :P

Als een device na een reset een fixed ip adres heeft van 192.168.0.10 dan moet je dit natuurlijk niet instellen op het apparaat waarmee je de configuratie wilt doen. Want dan heb je en het device die 192.168.0.10 draagt maar ook je andere device. Dan heb je een duplicate ip.

Een wireless bridge is van kabel naar wifi en aan de andere kant van wifi naar kabel. Een draadloze brug dus.
Een wireless repeater vangt het signaal op en zend het opnieuw uit. Dit kan met hetzlefde SSID naampje maar kan ook met een ander SSID naampje.

De D-Link is een repeater dus ja, die kun je gebruiken om je huidige wifi signaal uit te breiden.
Maar doe dit asjeblieft niet. Het is namelijk een wifi G repeater... traaaaaaaaagggg dus :z

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
@Jeroen_ae92: Dude. Hahahaha. Is cool! Ik zal er rekening mee houden. Ik heb soms last van ADHD denk ik. :P

Oke, jouw uitleg is helder.

Maar ik heb het verkeerde woord gebruikt voor de D-Link. Er staat op de behuizing: Wireless Range Extender. Maar dat zal wel hetzelfde woord voor repeater zijn. Extend betekend uitbreiden en repeat betekend herhaal. (Vrij vertaald :P )
Pagina: 1