Toon posts:

Welke 27 inch Imac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een 27 inch Imac aanschaffen, heb alleen geen idee wat ik nodig heb en wat de echte merkbare verschillen zijn. Fusion Drive lijkt me wel handig, maar echt noodzakelijk ? Ik ben een echte leek op dit gebied, hopelijk kunnen jullie mij een beetje wegwijs maken.

De drie Imacs waar tussen ik twijfel:

Apple Imac 27 + Fusion Drive. Euro:2049,-
http://www.mediamarkt.nl/...9,1150137.html?langId=-11

APPLE iMac ME089N/A 27 inch. Euro:1919,-
http://www.mediamarkt.nl/...29,956945.html?langId=-11
APPLE iMac ME088N/A 27 inch Euro:1749,-
http://www.mediamarkt.nl/...29,956941.html?langId=-11

Waar ga ik de Mac voor gebruiken:
ik ben Grafisch Ontwerper en ga hem voornamelijk gebruiken voor de programma's Photoshop,Indesign en Ilustrator (moeten tegelijk kunnen draaien). Eventueel wil ik in de toekomst nog wat met video bewerking gaan doen.

Ook speel ik veel poker waarbij er +10 tafels openstaan met bijbehorende programma die alle handen opslaan van alle spelers. Dit zal dus ook data gaan kosten.

Eventueel wil ik bestanden extern opslaan op een externe hardeschijf, ook een extra scherm is in de toekomst niet ondenkbaar.

Budget: 2000,- Liever minder maar wil dit best betalen als het een stuk beter is!

Heb er ook over nagedacht om een tweedehands aan te schaffen, maar ga waarschijnlijk toch liever voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:07
Mijn tip:
Koop altijd een nieuwe. Vooral bij 27" iMac zijn de 2e hands prijzen enorm hoog. Het is niet waard om 500 euro minder te betalen voor een garantieloze iMac die al een jaar gebruikt is. Als er iets kapot gaat, mag je direct 500 euro neertellen. Je weet nooit wat de vorige eigenaar gedaan heeft met de iMac.

Ik zou niet voor een Fusion Drive of HDD gaan, maar voor een SSD met 256GB.
Je geeft al aan dat je de files toch extern wilt opslaan. Ik heb een Fusion drive van 128GB+1TB HDD. Eenmaal over de 128GB, erger ik me er verschrikkelijk aan. Dan heb je de snelheid van een gewone HDD.

Koop de goedkoopste iMac 27" en neem een 256GB SSD erbij. Dan zit je op €2050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Sluit ik me bij aan. En voor de rest is dat ding meer dan snel genoeg voor het werk wat jij er mee gaat doen. SSD is dan de meest merkbare upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Sowieso voor een SSD gaan. Je hele systeem is een stuk sneller. Beetje jammer dat als je 2000€ uitgeeft aan een iMac die als nog als stront aanvoelt door een langzame HDD.
Fusion Drive is leuk, maar is nog steeds een stuk langzamer dan een volwaardige SSD. Een externe HDD kost je rond de 70€, voor de rest van je bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:01
Kijk even bij MyCom

Een iMac 27"
i7 / 256 GB SSD / 2GB videokaart voor 2099 euro.

Hele goeie deal! Zit je zeker goed mee de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, het ziet er naar uit dat ik inderdaad voor de 256GB SSD ga.
Zie hem alleen niet meer staan op Mycom, waar kan ik deze het beste bestellen ? En klopt het dat ik via de Apple store deze upgrade niet zie staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Enige wat ik momenteel zie bij Mycom is het volgende;

http://www.mycom.nl/deskt...7-35ghz-cto#specificaties

Lijkt mij relatief ook goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 09:44

Cliffie

Trompetslet

martijnmartijn schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:31:
Kijk even bij MyCom

Een iMac 27"
i7 / 256 GB SSD / 2GB videokaart voor 2099 euro.

Hele goeie deal! Zit je zeker goed mee de komende jaren.
Mag jij even een linkje plaatsen waar je die ziet bij MyCom. Ik zie alleen de optie voor 2299....

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pizzaman schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:05:
Enige wat ik momenteel zie bij Mycom is het volgende;

http://www.mycom.nl/deskt...7-35ghz-cto#specificaties

Lijkt mij relatief ook goedkoop.
Ik ga hem waarschijnlijk morgen ophalen , zie het niet zo snel op de website staan maar neem aan dat er toetsenbord en muis inbegrepen zit ?

Overigens viel me onderstaande op:
Grafisch
Discreet grafisch geheugen 0 MB
Specifiek grafisch geheugentype -
Geheugen
Werkgeheugen 0 GB
Maximum intern geheugen 0 GB
Intern geheugentype

Staat allemaal op 0 ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cliffie schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:04:
[...]

Mag jij even een linkje plaatsen waar je die ziet bij MyCom. Ik zie alleen de optie voor 2299....
Was aanbieding, heeft er wel opgestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik toch nog 1 vraag, wat is het merkbare verschil tussen onderstaande:

http://www.mycom.nl/deskt...pple-imac-27-i5-32ghz-cto
http://www.mycom.nl/deskt...pple-imac-27-i7-35ghz-cto

Het scheelt maar 150,-.
Zie de verschillen bij de specificaties wel, alleen zegt mij dat niet zoveel... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• av017
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
Ga maar voor die i7 met 256 SSD

en mss nog kleine opmerking , als het dan toch niet op 150 euro komt, waarom dan niet ineens de 5K imac ?
http://store.apple.com/nl/buy-mac/imac-retina

[ Voor 71% gewijzigd door av017 op 24-11-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
av017 schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:51:
Ga maar voor die i7 met 256 SSD

en mss nog kleine opmerking , als het dan toch niet op 150 euro komt, waarom dan niet ineens de 5K imac ?
http://store.apple.com/nl/buy-mac/imac-retina
Kun je een toelichting geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• av017
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan gaat het om 330,- verschil en zit je dan niet weer met extra geheugen etc ?

Misschien dat ik die ook wel haal, haha toch wel erg mooi dat scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-10 06:59
Heb je de iMac al gekocht? Als ik mij niet vergis, is aankomende vrijdag ''Black friday''. Verwacht dus mooie kortingen bij Apple.nl, maar ook andere partijen doen vaak mee(icenter, mediamarkt etc.). Vaak iets van 100 euro korting, moeite waard dus;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gis. schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:08:
Heb je de iMac al gekocht? Als ik mij niet vergis, is aankomende vrijdag ''Black friday''. Verwacht dus mooie kortingen bij Apple.nl, maar ook andere partijen doen vaak mee(icenter, mediamarkt etc.). Vaak iets van 100 euro korting, moeite waard dus;)
Bij de mediamarkt is die nu al gezakt naar: 2515,-.

Wilde eigenlijk bijna de auto pakken naar de mediamarkt voor de 5K :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem binnen, wat een gigantisch ding zeg. In de winkel lijkt die een stuk kleiner, het is de 5K geworden! Super blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:22:
Heb hem binnen, wat een gigantisch ding zeg. In de winkel lijkt die een stuk kleiner, het is de 5K geworden! Super blij mee!
Geniet er maar goed van, vooral de eerste dagen zijn het mooiste. Ik ben nog elke dag verbaast over het scherm. (nog steeds na 4 weken) Maar het went ook wel weer.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Montana schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:04:
[...]

Geniet er maar goed van, vooral de eerste dagen zijn het mooiste. Ik ben nog elke dag verbaast over het scherm. (nog steeds na 4 weken) Maar het went ook wel weer.
Dankje wel, het is ook wel erg wennen voor m'n ogen trouwens. Had je daar ook 'last' van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:33
kx22 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:40:
Mijn tip:
Koop altijd een nieuwe. Vooral bij 27" iMac zijn de 2e hands prijzen enorm hoog. Het is niet waard om 500 euro minder te betalen voor een garantieloze iMac die al een jaar gebruikt is. Als er iets kapot gaat, mag je direct 500 euro neertellen. Je weet nooit wat de vorige eigenaar gedaan heeft met de iMac.

Ik zou niet voor een Fusion Drive of HDD gaan, maar voor een SSD met 256GB.
Je geeft al aan dat je de files toch extern wilt opslaan. Ik heb een Fusion drive van 128GB+1TB HDD. Eenmaal over de 128GB, erger ik me er verschrikkelijk aan. Dan heb je de snelheid van een gewone HDD.

Koop de goedkoopste iMac 27" en neem een 256GB SSD erbij. Dan zit je op €2050.
En dan juist even de brainfart.

Er zijn mensen die er wel een hoop zelf dan mee kunnen en het dus wel loont om hem dan 500 euro goedkoper te kopen.
Zo kocht ik in 2012 mijn Mid 27" 2011 model voor 600 euro goedkoper met nog garantie.

Zelf een SSD inbouwen en geheugen en een andere CPU en gaan, ik zit nu te kijken naar een 780GTX om die in te gaan bouwen.

En je kan ook een model kopen 2e hands die uit 2012 komt waar nog garantie op zit bv dat kan je ook al wat schelen.

Maar met de rest ben ik het eens, geen fusion drive wel een SSD.

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 25-11-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:07:
[...]

Dankje wel, het is ook wel erg wennen voor m'n ogen trouwens. Had je daar ook 'last' van ?
Nee, ik had hiervoor al een 27" iMac. Misschien moet je de helderheid van het scherm iets aanpassen!

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al het advies, heb dus voor de 5K gekozen. Wel met Fusion Drive, maar verwacht daar geen problemen mee. Had nog een vraagje over het back uppen, voldoet Time Machine goed ? Kan er dan nog iets misgaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-10 06:59
Nice, have fun!

Time Machine voldoet imo. je kan bestanden ook terugzetten naar oudere versies. Daarnaast kan je heel makkelijk een backup terugzetten wanneer je mac volledig gecrasht is. (recent nog gedaan bij het creëren van een Fusion drive)

ik denk dat er maar nadeel aan timemachine zit: als je iMac(waaronder de HD) onherstelbaar kapot raakt, kan je niet zomaar een ander niet apple systeem kopen en vervolgens je bestanden uit de back-up herstellen.. Hij comprimeert de bestanden namelijk, en de time machine software bestaat niet voor windows

(hoewel er misschien al wel apps zijn die dit toch mogelijk maken)
Pagina: 1