Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Browser geinfecteerd?

Pagina: 1
Acties:

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:49
Beste medetweakers,

Ik heb een irritant probleem met Mozilla Firefox. soms als ik een website bezoek opent er een nieuw venster met "gefeliciteerd u heeft gewonnen"- spam en een piepje dat uit mn speakers komt. Ook is text op websites soms opeens veranderd in een klikbaar linkje...

Dit gebeurt ook bij websites als tweakers etc. dus er klopt duidelijk iets niet. Ik heb Norton Internet security geinstalleerd staan en deze is up to date. Iemand suggesties wat ik kan doen?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:38

Standeman

Prutser 1e klasse

Kijk eens naar je plug-ins. Ik vermoed daar iets tussenstaat wat er niet hoort..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:49
Dankjewel dat was het inderdaad. Stond opeens een of andere "easttobuy" extensie in. Bizar dat dat zomaar geinstalleerd kan worden zonder dat ik wat doe en een goede virus scanner heb...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zou dan toch eens verder gaan kijken, als er één is... is er soms meer. En dan wel met een goede virusscanner. Helaas is Norton niet eens zo goed, namelijk. De gratis MS Security Essentials is zelfs beter. Dat en een combinatie gezond boerenverstand (als je w7 of hoger draait dan zal die easytobuy rommel er toch echt door jou zelf op gezet zijn als je niet op zat te letten...) helpt erg veel.

Maar waarschijnlijk heb je dus veel meer rotzooi er op.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:38

Standeman

Prutser 1e klasse

Een virusscanner haalt gewone, doodnormale, plugins niet tegen. Dat deze reclame plug-in jou niet zo bevalt, weet Norton natuurlijk niet.

Ik denk wel dat jij (of iemand anders op je PC) deze gewoon heeft geinstalleerd of is mee geinstalleerd via een ander programma. Veel van de gratis software (pdfprinter drivers, brandsoftware, etc) kunnen dit soort meuk installeren. Zelfs de java client van Oracle probeert askjeeves of 1 of andere site te promoten 8)7

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.