Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Beste mede-tweakers, ik zoek wat hulp. Al enige tijd hebben wij het vervelende probleem dat onze internet/netwerk verbinding zo maar weg valt. Ook de router via het netwerk benaderen via zijn IP adres werkt lukt niet. De router handmatig resetten lost dit vaak direct weer op, maar het is vervelend om steeds te moeten doen.

Ik heb hier in het verre verleden ook wel mee te doen gehad en ik heb toen begrepen dat het te maken kon hebben met het modem van de provider (Ziggo in mijn geval) die een wisselend IP adres uitgeeft en mijn eigen router die daar niet goed mee om kan gaan. Iets in die richting. Correct me if i'm wrong.

Of ik er toen iets aan gedaan heb en of dat het probleem toen was opgelost kan ik me eerlijk gezegt niet meer herinneren omdat ik ook een tijd in het buitenland ben geweest. Ik weet alleen dat ik dit probleem eerder ben tegen gekomen en anderen hier ook over heb gehoort.

Ik hoop dus dat men die hier ook mee te maken heeft gehad mij in de juiste richting kunnen wijzen om dit op te kunnen lossen.

Om meer informatie te geven:

De provider is Ziggo
Het modem is een Motorola SBV 5121
De router is een SMC WBR14-N2
En er is een punt in huis waar een Gigabit switch wordt gebruikt.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

Je hardware is volgens mij al best oud.

Ziggo gebruikt tegenwoordig Ubee of Cisco modem/routers, en jij hebt nog een oude motorola. Waarschijnlijk kan je huidige modem de snelheid van je abbonement niet eens aan. Welk abbonement heb je eigenlijk bij Ziggo?

Het beste zou je volgens mij bij de ziggo klantentservice om een nieuw modem kunnen vragen. Geen idee of ze dit doen en of het gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Op het moment het alles-in-één Basis pakket wat tot 30 Mbit is. Ik kan het inderdaad navragen, maar dit werkt opzich nog prima wanneer het niet weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kijk eens op de website van SMC of er niet een nieuwere firmware te downen is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Pas geleden nog gedaan. Router instellen zijn daarbij ook behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je modem is prima, maar qua router zit je waarschijnlijk toch echt met een probleem met ouderdom. Die SMC's staan erom bekend dat de condensatoren uitdrogen en daarmee de netwerkfuncties niet meer goed werken. Daarnaast crashen ze steeds vaker om dat ze erg beperkte NAT tabellen hebben en zodra ze vol zitten geen goede implementatie hebben die daar mee om kan gaan.

Je modem uitsluiten is eenvoudig: als je internet wegvalt gewoon even je telefoon testen. Als die wel goed werkt is je modem is grofweg in orde. Hoewel het telefonie en internet gedeelte los van elkaar staat weet je hier mee wel zeker dat de processor in het ding nog draait, en dat alles aan de coax kant ook goed moet zijn.

Gezien je problemen rapporteert over niet bereikbare routers denk ik niet dat het aan je modem ligt, dus eigenlijk is die gezien je probleem sowieso al uitgesloten.

Eigenlijk is je beste optie je router resetten en nog een keer helemaal opnieuw instellen en kijken of ie het dan wel goed doet, zo niet, hardware vervangen, niks aan te doen. Ze gaan nou eenmaal niet eeuwig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Klinkt aannemelijk, en daar was ik al bang voor.
Ik zal hem eens een keer geheel resetten en het dan even aanzien want ik ben er altijd tevreden over geweest. Wireless-N, gigabit poorten, redelijk wat instel mogelijkheden voor o.a. gaming..

Update:
Contact gezocht met Ziggo met de vraag of er een mogelijkheid bestaat om ons huidige "gedateerde" modem te vervangen met één van de tegenwoordig door Ziggo gebruikte modem/routers, en dit was mogelijk. Deze zullen ze opsturen dus in 5 tot 10 dagen zal ik daar eens mee aan de slag gaan en kijken wat we daar mee kunnen.

[ Voor 40% gewijzigd door -SambaL- op 11-11-2014 17:37 . Reden: update ]

Pagina: 1