Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office 365 of Exchange Onine

Pagina: 1
Acties:

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Wie weet waar ik eenvoudig technische informatie over office 365 en Exchange online kan vinden.
Als je op de website van Microsoft zoekt dan kom je nergens en steeds op andere sites terecht.

Wat ik wil is een domein gedeeltelijk onderbrengen zodat de exchange server eruit kan.

Er is 1 domein en die is ondergebracht bij een provider daar zijn een aantal postbussen voor de verschillende gebruikers.
Een deel van de postbussen worden opgehaald en in een Exchange server verder verwerkt (de exchange is er om agenda's en email te delen en als backup)
Andere postbussen worden via outlook opgehaald en zijn verder niet van belang.
Omdat de server op zijn laatste benen loopt en een nieuwe nog al kostbaar is ben ik Office 365 en Exchange Online aan het bekijken.

Nu kan je Office 365 Home voor 5 gebruikers nemen of Exchange Online.
Ik heb de proefversie van 365 geactiveerd maar kom geen meter verder en voor de Exchange Online proefversie verwijzen ze naar Office 365.
De 365 proefversie heeft al mijn huidige Outlook gesloopt (gelukkig kunnen herstellen)
Ik kan in 365 nergens vinden waar ik de mail vanaf de provider naar toe moet sturen (forwarden) en moet je office 2013 gebruiken ik vind deze niet overzichtelijk.

Het enige wat ik wil is mijn Exchange eruit gooien en dit online onderbrengen zonder te hoge kosten want we blijven Hollander.

Als er meer informatie nodig is over de huidige situatie dan leg ik dat graag uit.

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59
Zie http://office.microsoft.c...accounts-HA102836325.aspx voor meer informatie hierover.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Het opzetten van Office365 / Exchange online is vrij makkelijk als je de handleidingen gewoon volgt.

Indien je er niet uitkomt zou ik toch een persoon/instantie inschakelen die hier meer ervaring in heeft.
Scheelt een hoop gedoe.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Dank je dit is wat ik zocht en heb de antwoorden gevonden op mijn vragen.
Ik wist niet dat Outlook.com gekoppeld was aan Office 365 en heb dat steeds genegeerd en dan kom je niet verder !!!
Quadradial schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:58:
Het opzetten van Office365 / Exchange online is vrij makkelijk als je de handleidingen gewoon volgt.

Indien je er niet uitkomt zou ik toch een persoon/instantie inschakelen die hier meer ervaring in heeft.
Scheelt een hoop gedoe.
Probleem is dat ik de handleidingen niet kan vinden en het uitzoeken van dingen vindt ik niet erg wel dat ik de juiste informatie niet kan vinden en om dan gelijk iemand in te schakelen die xx euro per uur kost vindt ik ook weer zo wat en daar leer ik weer niks van.
Nu snap ik het en kan ik als ik het straks werkend heb andere adviseren en helpen.

Groetjes,
Frank

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
De handleiding / stappen die je moet ondernemen kan je vinden op je Office365 portaal.
Staat allemaal netjes uitgelegd onder het menu item configuratie.....

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Jerry1987
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-02-2022
Als je zoekt op Exchange 2013 dan heb je dezelfde info als van Exchange online deze zijn zo goed als gelijk.Verder kan je in Exchange online prima de help gebruiken. Je kan deze als volgt het beste benaderen.

Ga naar exchange binnen office365, en klik vervolgens op het vraagteken rechtsboven. deze verwijst je direct door naar de juiste Technet pagina.

Voor jou scenario zou ik een eenvoudig servertje optuigen en de server 2012R2 essentials installeren. hierin kan je eenvoudig de verschillende mailproviders koppelen en is het makkelijks om de mail en contacten te migreren.

Succes :)
Pagina: 1