Time Capsule bereik vergroten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:41
Weet niet zeker of dit hier hoor of in Netwerken, maar aangezien mijn voorkeur uitgaat naar Apple-hardware, vooralsnog even hier.

Ik heb thuis een Time Capsule in de woonkamer, maar merk dat aan de andere kant van het huis de verbinding niet goed genoeg is. Nu wil ik graag het wifi-bereik vergroten, maar vraag me af hoe ik dat het beste kan doen.

Kan dit bijvoorbeeld met een extra Airport Express? Ben ik dan verplicht een kabel te leggen, of kan deze ook als een soort range-extender functioneren? En kan ik hetzelfde netwerk doorzetten (dus niet dat ik in de slaapkamer een ander wifi-netwerk moet kiezen, maar dat dat hetzelfde netwerk is zeg maar).

Iemand die z'n Apple-netwerk zodanig heeft uitgebreid en hier een goede tip voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Straight from the horse's mouth: Wi-Fi base stations: Extending the range of your wireless network by adding additional Wi-Fi base stations.

Kortweg; je kunt een Airport Express als range-extender gebruiken, maar dan halveer je wel de snelheid. Beter is om een kabel te leggen naar een tweede access point (Airport Express, Extreme of iets anders). In beide gevallen, als je ze hetzelfde netwerknaam en wachtwoord geeft, kun je naadloos overschakelen (zonder te hoeven kiezen).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje hetzelfde probleem en al een tijdje op onderzoek geweest. Heb zelf ook al wat onderzoek gedaan.

Je kan een Airport Express in brugmodus zetten, en dan is bekabeld uiteraard het beste! Ik heb dit nog niet gedaan omdat mijn Time capsule WIFI AC is en de Express alleen in WIFI N te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Daedalus schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:02:
Straight from the horse's mouth: Wi-Fi base stations: Extending the range of your wireless network by adding additional Wi-Fi base stations.

Kortweg; je kunt een Airport Express als range-extender gebruiken, maar dan halveer je wel de snelheid. Beter is om een kabel te leggen naar een tweede access point (Airport Express, Extreme of iets anders). In beide gevallen, als je ze hetzelfde netwerknaam en wachtwoord geeft, kun je naadloos overschakelen (zonder te hoeven kiezen).
Ah thanks. Verbinding halveren is niet zo'n probleem, aangezien ik momenteel een 1Gbps wifi-netwerk heb met de Time Capsule. Een halve Gigabit ben ik ook nog steeds uiterst tevreden mee ;)

Dan maar even zo'n ding aanschaffen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een halve gigabit ga je niet halen, helaas. De Airport Express doet maximaal 802.11n, wat onder ideale omstandigheden 300 MBit/s kan halen. De theoretisch maximaal haalbare (rauwe) snelheid als range-extender is dan 150 MBit/s. In de praktijk zal dit eerder in de richting van de 65 MBit/s gaan. Als er ook nog 802.11b of 802.11g clients mee doen, gaat de snelheid nog verder omlaag.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
En als ik een Airport Extreme erbij zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 18:23
Ik heb toevallig een Extreme in de meterkast welke een wireless range extender Express in de schuur heeft. Moet inderdaad een aanzienlijk snelheid verlies constateren. Verbonden met de extreme in huis haal ik met gemak 90Mbit wireless (heb 100 Glas) maar in de tuin/schuur is het om te janken mag in mijn handen knijpen als ik de 20 tot 25Mbit haal.

Maar goed, voor in de tuin is het voor email en wat whatsapp verkeer en misschien een joetjoep filmpje op den iPad.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Pagina: 1