Ik heb een nieuwe videokaart in mijn pc geïnstalleerd vervolgens ben ik aan de slag gegaan om er een schone herinstallatie van Windows 8.1 op de pc te plaatsen.
de installatie is helemaal goed gegaan maar na het opstarten van Windows crasht hij random ik krijg gewoon ineens een zwart beeld en dan start hij opnieuw op. ik heb nog even battlefield 4 kunnen spelen daar viel hij na een uur uit.
Ik heb alle drivers opnieuw geïnstalleerd maar dit mocht niet baten.
ik ben vervolgens gaan kijken op internet wat de problemen kunnen zijn met de videokaart.
Ben er achter gekomen dat dit een bekent probleem is bij deze kaarten en ben gaan kijken naar de oplossingen.
1. Ik heb de vbios geupdate van de videokaart, dit heeft niet geholpen
2. Ik heb de mobo drivers geupdate, dit heeft niet geholpen
3. Ben gaan kijken of ik de kabels goed had aangesloten toen bleek dat ik een gesplitste voeding kabel gebruikte heb er nog een kabel bijgeplaatst zodat het 2 losse kabels werden, dit heeft ook niet geholpen
4. Ik ben gaan kijken of mijn voeding nog wel voldoende krachtig is maar deze is al weer 5 jaar oud hieronder de voeding:
Corsair HX650W - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2/ EPS12V 2.91 - 120-240 V wisselstroom V - 650 Watt - actieve PFC - Europa
5. verder kan ik niet beoordelen of mijn moederbord wel voldoet aan de eisen van de videokaart. hieronder de specs van het moederbord
960GM/U3S3 FX
Supports AM3+ Processor, 8-Core CPU
Solid Capacitor for CPU Power
Supports Dual Channel DDR3 1866(OC)
1 x PCI Express 2.0 x16 slot
2 x USB 3.0, 2 x SATA3
Integrated AMD Radeon 3000 graphics, DX10, PS 4.0
Gigabit LAN 10/100/1000 Mb/s
5.1 CH HD Audio (Realtek ALC662 Audio Codec)
Supports ASRock XFast RAM, XFast LAN, XFast USB Technologies
Supports ASRock Instant Boot, Instant Flash, OC DNA, APP Charger
Free Bundle : CyberLink MediaEspresso 6.5 Trial
De temperaturen van de videokaart en processor komen niet boven de 50 graden uit. de processor zelfs niet boven de 35 graden.
De problemen met de kaart zijn nog steeds niet opgelost ik kom er niet uit wat er aan de hand is of het nu licht aan de voeding, aan het moederbord of de videokaart geen idee, maar de computer valt uit bij minimale belasting, soms kan ik maar net internet opstarten en valt de computer al uit ik heb het idee dat ik een probleem heb met de voeding maar kan dit niet testen dan zou ik een nieuwe voeding aan moeten schaffen.
Hieronder de overige gegevens van mijn pc:
Geheugen:
Corsair XMS3 - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM
240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.65 V -
niet-gebufferd - niet-E
Processor koeler:
Cooler Master Hyper TX 3 Evo - Koeler voor processor -
( Socket 754, Socket 940, Socket 775, Socket 939,
Socket 1156, Socket AM2
Processor:
AMD Black Edition - AMD FX Black Edition 6200 - 3.8 GHz
- 6-kern - 8 MB cache - Socket AM3+ - Box
SSD:
Samsung 840 EVO Basic - Solid state drive - 250 GB -
intern - 2.5'' - SATA-600 - 512 MB cache
HDD:
WD Caviar Black WD2001FASS - Vaste schijf - 2 TB -
intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 64 MB
WD Caviar green 1 TB SATA-600
WD Caviar green 1 TB SATA-300
CD/DVD Brander:
Geen idee een of ander oud ding wat nog werkte wel een SATA-300 aansluiting en voeding
3x 12cm 12v ventilatoren.
Kan iemand mij helpen!!!
Alvast bedankt,
Groeten Robben 19
de installatie is helemaal goed gegaan maar na het opstarten van Windows crasht hij random ik krijg gewoon ineens een zwart beeld en dan start hij opnieuw op. ik heb nog even battlefield 4 kunnen spelen daar viel hij na een uur uit.
Ik heb alle drivers opnieuw geïnstalleerd maar dit mocht niet baten.
ik ben vervolgens gaan kijken op internet wat de problemen kunnen zijn met de videokaart.
Ben er achter gekomen dat dit een bekent probleem is bij deze kaarten en ben gaan kijken naar de oplossingen.
1. Ik heb de vbios geupdate van de videokaart, dit heeft niet geholpen
2. Ik heb de mobo drivers geupdate, dit heeft niet geholpen
3. Ben gaan kijken of ik de kabels goed had aangesloten toen bleek dat ik een gesplitste voeding kabel gebruikte heb er nog een kabel bijgeplaatst zodat het 2 losse kabels werden, dit heeft ook niet geholpen
4. Ik ben gaan kijken of mijn voeding nog wel voldoende krachtig is maar deze is al weer 5 jaar oud hieronder de voeding:
Corsair HX650W - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2/ EPS12V 2.91 - 120-240 V wisselstroom V - 650 Watt - actieve PFC - Europa
5. verder kan ik niet beoordelen of mijn moederbord wel voldoet aan de eisen van de videokaart. hieronder de specs van het moederbord
960GM/U3S3 FX
Supports AM3+ Processor, 8-Core CPU
Solid Capacitor for CPU Power
Supports Dual Channel DDR3 1866(OC)
1 x PCI Express 2.0 x16 slot
2 x USB 3.0, 2 x SATA3
Integrated AMD Radeon 3000 graphics, DX10, PS 4.0
Gigabit LAN 10/100/1000 Mb/s
5.1 CH HD Audio (Realtek ALC662 Audio Codec)
Supports ASRock XFast RAM, XFast LAN, XFast USB Technologies
Supports ASRock Instant Boot, Instant Flash, OC DNA, APP Charger
Free Bundle : CyberLink MediaEspresso 6.5 Trial
De temperaturen van de videokaart en processor komen niet boven de 50 graden uit. de processor zelfs niet boven de 35 graden.
De problemen met de kaart zijn nog steeds niet opgelost ik kom er niet uit wat er aan de hand is of het nu licht aan de voeding, aan het moederbord of de videokaart geen idee, maar de computer valt uit bij minimale belasting, soms kan ik maar net internet opstarten en valt de computer al uit ik heb het idee dat ik een probleem heb met de voeding maar kan dit niet testen dan zou ik een nieuwe voeding aan moeten schaffen.
Hieronder de overige gegevens van mijn pc:
Geheugen:
Corsair XMS3 - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM
240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.65 V -
niet-gebufferd - niet-E
Processor koeler:
Cooler Master Hyper TX 3 Evo - Koeler voor processor -
( Socket 754, Socket 940, Socket 775, Socket 939,
Socket 1156, Socket AM2
Processor:
AMD Black Edition - AMD FX Black Edition 6200 - 3.8 GHz
- 6-kern - 8 MB cache - Socket AM3+ - Box
SSD:
Samsung 840 EVO Basic - Solid state drive - 250 GB -
intern - 2.5'' - SATA-600 - 512 MB cache
HDD:
WD Caviar Black WD2001FASS - Vaste schijf - 2 TB -
intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 64 MB
WD Caviar green 1 TB SATA-600
WD Caviar green 1 TB SATA-300
CD/DVD Brander:
Geen idee een of ander oud ding wat nog werkte wel een SATA-300 aansluiting en voeding
3x 12cm 12v ventilatoren.
Kan iemand mij helpen!!!
Alvast bedankt,
Groeten Robben 19
Lenovo Legion Y720-15IKB // Logitech G510 // Logitech G35 // Logitech G Pro X // PS 5 // Nintendo Switch