• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi,

GIster begonnen de usb-poorten van de htpc kuren te vertonen. Een voor een vielen alle USB-poorten uit en op het eind maakte het niet uit in welke poort ik mijn invoerapparatuur stak, ik kreeg geen signaal.
Wanneer ik een usb-headset in een defecte poort stak hoorde ik een soort van rare tik. (plop geluid dat je hoort als je speakers hard staan en je je vinger over de 3,5mm plug wrijft). Frapant detail de rest van het systeem werkt gewoon goed.

Specs:
Asrock z68 itx
Sugo5-b met 300 watts psu
HDD
4GB Kingston valueRam

Ik heb het idee dat of mijn moederbord naar zijn grootje is of dat de voeding defect is (en deze het mobo naar zijn grootje heeft geholpen).
Mijn plan is om nu een nieuw mobo op afstand te kopen, deze in eerste instantie te testen met een andere voeding (heb nog een Seasonic g-450 liggen) en vervolgens alles weer in te bouwen. Zodoende kom ik er achter of de voeding een rol speelt en weet ik of een nieuw mobo het probleem oplost.

Ik zat zelf te denken aan een budget h61 van 5 tientjes aangezien ik op mijn game-pc ook van luxe p67 naar budget h81 ben gegaan en dit goed bevalt.
Tips?

• eL_Jay
BumpBumpBumpBump IT Up
CPU betreft een i3 2120

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Kijk even of je iets van spanning kan voelen op de kast of op de I/O plate van je moederbord , dit zou namelijk ook veroorzaakt kunnen worden door kortsluiting.

• eL_Jay
Vicros schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:17:
Kijk even of je iets van spanning kan voelen op de kast of op de I/O plate van je moederbord , dit zou namelijk ook veroorzaakt kunnen worden door kortsluiting.
Nee helemaal nix. En laat nu net elke laptop in ons appartement daar wel last van hebben wegens gebrek aan geaarde stopcontacten.

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 19:49

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Kijk eens in je apparaatbeheer of er geen onbekende apparaten staan. Ziet je bios iets van een usb stick wel?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• eL_Jay
KofjeKoppie schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:21:
Kijk eens in je apparaatbeheer of er geen onbekende apparaten staan. Ziet je bios iets van een usb stick wel?
Ja en nee. Na opstarten doen de meeste poorten het gewoon, maar dan beginnen ze langzaamaan uit te vallen en is er op een gegeven moment niets mee te beginnen (want geen invoerapparatuur)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Andere voeding proberen.
Alle usb apparaten apart proberen, misschien heeft er een storing, waardoor het op alle poorten gebeurd.
Andere usb kabels proberen.
Hebben alle usb apparaten een eigen voeding? Zet eens een usb hub er tussen, een usb hub met eigen voeding.
Pagina: 1