webshop hosten, beste updating workflow?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomzorz
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-01-2016
Ik heb bezig met het bouwen van een webshop met WooCommerce en ben op het punt gekomen om een hosting te zoeken.

In de wereld van hosting ben ik nog niet zo bekend, maar na me er wat in verdiept te hebben blijf ik eigenlijk met één kwestie zitten waarop ik niet onmiddelijk een antwoord gegoogled krijg. Namelijk: wat is nu eigenlijk de beste workflow/setup om je webshop 'updatable' te hosten?

Even verduidelijken: de webshop zou natuurlijk soms geüpdate moeten worden (nieuwe pagina's, wijziging layout, etc.). Kan je werken met een soort van dev-versie of sandbox om daarin wijzigingen te doen om ze vervolgens naar de live-versie te pushen? En zoja, hoe doe je dit het best? Ik ben bekend met GIT (sourcetree dan toch), en heb gezien dat bij o.a. Combell gesproken wordt over Git-ondersteuning. Maar in wat voor setup/proces/workflow werk je hier dan het beste mee?

Een vrij ruime vraag, maar ik zou hier graag een helderder beeld over vormen om mee te nemen in mijn hostkeuze. Alle tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Losse omgevingen met losse databases pakken, neem bijv een acc.webshop.nl (acceptatie testen). Op dev.webshop.nl kan je ontwikkelen, als dat goed is commit je naar git, haal je het er op de acceptatie omgeving weer uit en als daar alles nog goed gaat doe je een git pull op productie en ben je in enkele seconden bij :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
Als je met standaardsoftware zit (en niet met eigen code) lijkt git mij nogal overbodig, zeker omdat veel hostingproviders dit niet aanbieden. Je belangrijkste wijzigingen zijn gewoon updates via Wordpress zelf, en daar heb je geen versiebeheer voor nodig.

Testen is wel handig, dus op het moment dat er nieuwe updates zijn voor Wordpress/plugins/thema's zijn dupliceer je de hoofdsite naar een test subdomein, installeer je de updates en kijk je of alles nog werkt. Zodra je bevestigd hebt dat de update veilig is installeer je hem op je productiesite.