Toon posts:

PC Start niet meer (i7 920, Asus rampage II Extreme)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Van een vriend van mij kreeg ik zijn PC in de handen gedrukt met de melding: hij start niet (meer).

Wat doet de PC:

1) CPU fan en case-fan spinnen gedurende een halve seconde op;
2) Wat ledjes gaan branden
3) Hij start vervolgens niet 'door'

Ik heb het systeem teruggebouwd naar de absolute basis (moederbord uit kast op een kartonnen onderlaag, ram en CPU erin en thats it). Het probleem blijft bestaan. Ik heb de PSU gepoogd te verwisselen, als ook het RAM. Verder heeft dit moederbord 2 biossen en heb ik gepoogd met een jumper te starten van een ieder biossen. Ook het batterijtje van het moederbord eraf gehaald en zo alles nog eens geprobeerd.

De 8-pin CPU stekker en de 24-pin stekker, als ook de CPU-fan stekker, zitten er allemaal in.

Wat kan ik nog proberen, en hoe weet ik waar het issue in zit? ;).

Verwijderd

Topicstarter
Oke, er gebeurt nu iets vaags... Als ik de startknop op het moederbord een aantal keer achter elkaar indruk, dan hoor je het fannetje steeds iets harder gaan lopen en blijft hij op een bepaald moment draaien :o.

Iemand enig idee? :+

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:06

Nemesizz

Untouchable

1) CPU fan en case-fan spinnen gedurende een halve seconde op;
Meestal is dat een indicator voor kortsluiting.
Check of er geen componenten beschadigd/verbrand zijn, of dat er kabels verkeerd zijn aangesloten.
Oke, er gebeurt nu iets vaags... Als ik de startknop op het moederbord een aantal keer achter elkaar indruk, dan hoor je het fannetje steeds iets harder gaan lopen en blijft hij op een bepaald moment draaien :o.
Dat is dan wel weer raar, gezien het eerste deel wat ik geqoute heb.

Heb je misschien nog iets uitgebreidere specs van de PC?
Metname de voeding (merk+wattage+leeftijd).

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:43:
[...]

Meestal is dat een indicator voor kortsluiting.
Check of er geen componenten beschadigd/verbrand zijn, of dat er kabels verkeerd zijn aangesloten.

[...]

Dat is dan wel weer raar, gezien het eerste deel wat ik geqoute heb.

Heb je misschien nog iets uitgebreidere specs van de PC?
Metname de voeding (merk+wattage+leeftijd).
Zijn twee supervoedingen, beide van Seasonic, 85+ gold met een vermogen van dik in de 400 en dik in de 700 (?) watt. Zouden geen problemen mogen veroorzaken, zijn nog geen half jaar oud en werken op andere PCs zonder problemen.

Verder allerlei soorten ram (Kingston, Corsair) variërend tussen de 2 en 8 gig. Moederbord en CPU zijn dus bekend.

Ik krijg overigens géén video als ik hem met dat 'doordrukken' opstart. Twee GPU's gebruikt die (in principe) ook werken.

Verwijderd

Topicstarter
Na starten zonder de 8-pin, vervolgens met de 8-pin start hij weer op en in 'een ruk'. Ik krijg nu echter geen beeld met 3 verschillende videokaarten.

Ergo: het moederbord zal wel hartstikke dood zijn. Jammer, want zo gaat een mooie core i7 920 naar de gallemiezen. :(.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2014 13:33 ]

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 14:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Die CPU is 90% zeker niks mis mee ook al is het bord overleden ;)

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Verwijderd

Topicstarter
Imprezzion schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:42:
Die CPU is 90% zeker niks mis mee ook al is het bord overleden ;)
Daar ga ik ook vanuit, maar een 1366 bordje vinden is haast niet meer te doen joh. ;(

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 14:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Nee ik ken het probleem :(.
Mijn X58-UD7 is ook overleden en de W3520 die erin zat ligt al maanden op de plank.

Duur, maar het is wel een fatsoenlijk bord.
V&A aangeboden: ASRock X58 Extreme

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Pagina: 1