Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

experiaboxing

Pagina: 1
Acties:

• stash_nl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 11:11
Dus ik heb een nieuw glasvezel pakket van kpn uit de doos gehaald
joepie, ik ben blij...

maarre, die tweede tv ontvanger, die wil ik wel op zolder plaatsen.

nou heb ik nog twee afgedankte experiaboxen liggen dus vroeg ik mij af of ik een tweede experiabox via ethernet kabel op de eerste kan aansluiten en dat ik daar dan ook de 2e tv ontvanger weer op kan aansluiten

dus:
beneden 1x experiabox+tvontvanger
boven 1x experiabox+tvontvanger+pc

ik heb een arcadyan, een thompson en een zte modelletje liggen

iemand een idee of dit gaat werken en met welke experiabox op welke positie ik het het beste zou kunnen proberen?(als het uberhaupt werkt)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
Waarom gebruik je niet gewoon een switch?

Als je het geld wilt uitsparen voor een switch kan je de experiabox wel gebruiken, mits je DHCP e.d. kan uitzetten, maar dat mag vaak niet van KPN.

• stash_nl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 11:11
omdat ik vermoed dat de tweede ontvanger toch echt via en experiabox zijn signaal wil ontvangen

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
stash_nl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:15:
omdat ik vermoed dat de tweede ontvanger toch echt via en experiabox zijn signaal wil ontvangen
Nee hoor, zolang je in je 'eigen' netwerk zit, krijgt je ontvanger zijn tvsignaal
dus glas -> experia -> switch -> zolder.

Voor meer exotische oplossingen kan je hier het beste terecht
http://netwerkje.com/

[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 04-11-2014 13:36 ]

• maarud
Een switch veranderd niets aan het netwerk, dus die vlieger ging sowieso niet op. Het is alsof je de TV-ontvanger direct aansluit op je hoofd-Experiabox.

Je maakt het alleen maar lastiger als je meerdere EB's gaat gebruiken, want als je die niet goed instelt krijg je alleen maar extra netwerken erbij en wordt het helemaal een zooitje.

Gewoon een switchje neerzetten boven en gaan met die banaan :)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Je hebt waarschijnlijk wel een managed switch nodig om de VLANs gescheiden te houden.

• maarud
Niet als je de EB gebruikt :)

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:08
Als de experiabox die je bij je glas oplevering hebt gekregen een V8 of V9 (hoogstwaarschijnlijk wel) is dan kun je op elke poort een TV ontvanger aansluiten. Ook kun je de TV ontvanger aansluiten via een switch alleen moet je wel er op letten dat iTV een multicast signaal uitzend. Als je dan op deze switch ook nog een accespoint op aansluit kan het zijn dat je internet op die accespoint instort zodra je de TV aanzet.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Welke versie hebben we het dan over?

Mijn ervaring met de v8 bij Telfort DSL is dat een poort geswitched wordt naar het IPTV-VLAN zodra er een MAC uit de STB-vendor range gespot wordt.

Praktisch gezien lijkt me een andere werking ook niet handig (anders krijg je IPTV multicasttraffic over je hele netwerk).

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:34
Zolang die tv kastjes aangesloten zijn via de kabel is het best. Dat daar een switch tussen zit is geen probleem. Wireless gaat het zooitje wel problemen geven.

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Pagina: 1