Toon posts:

i7 860 i.c.m. GTX 970 STRIX = Bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een videokaart?
Ik ben op zoek naar advies op het gebied van een bottleneck en de GPU.

Wat is je budget?
Maximaal 370
http://www.4allshop.nl/18...ce-gtx-970-4gb-strix.html

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil graag een nieuwe videokaart kopen, ivm een meevaller is mijn budget met 150 euro gestegen en heb ik een GTX 970 STRIX op het oog. Op het moment heb ik een niet overgeclockete i7 860. Deze heb ik zo'n 5 jaar in mijn systeem en gebruik ik icm 8 GB aan Kingston Genesis ram als ik mij niet vergis.
Graag zou ik willen weten of dit gaat bottlenecken? Ik wil graag een nieuw moederbord kopen rond Maart, eventueel i.c.m. een nieuwe i7. Mijn computer was toendertijd gemaakt om te produceren en dit gaat nog uitstekend. Omdat mijn huidige GTX 465 The Evil Within niet zo lekker draait, ben ik op zoek gegaan naar een videokaartje. In de toekomst is mijn voornaamste doel op GTA 5 op de maximale settings te kunnen spelen op een resolutie van 1920x1080. Uiteraard wil ik ook graag BF Hardline proberen.

De vraag in het geheel is eigenlijk; mocht deze combinatie gaan bottlenecken, hoe erg ga ik dit merken?
Ik heb het er best voor over om even tijdelijk met wat mindere fps te doen, totdat ik een nieuwe proc ga aanschaffen. Deze ga ik op het moment niet aanschaffen omdat ik dan nog steeds geen stap verder kom.
Gezien ik studeer en niet zo heel veel geld te besteden heb wil ik graag een nieuwe kaart van nvidia omdat ik dan voor de komende 3 jaar geen nieuwe meer nodig heb. Mocht er tegen die tijd Sli ideaal zijn zal ik misschien nog wel een kaartje erbij prikken.

Tips en advies altijd welkom, mijn keuze op de 970 STRIX staat niet vast maar dit is op het moment de 1e optie ivm de passieve koeling. Het lijkt mij ideaal om tijdens het produceren vrijwel niks te horen van mijn videokaart. Niet dat ik er nu last van heb, maar minder ambience is altijd beter als het gaat om muziek maken.

Mvg

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het voordeel van jouw al oude i7 is dat hij HT heeft. BF4 en dus ook Hardline kunnen daar prima mee omgaan, dus, ik denk niet dat je i7 echt een grote bottleneck wordt. Natuurlijk is een moderne i7 sneller, en misschien de FX-8320 van AMD ook wel, maar, hele grote verschillen verwacht ik zelf niet.

People as things, that’s where it starts.