Advies degelijke router Asus vs. Draytek

Pagina: 1
Acties:

• Sheriff66
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-02 10:59
Hallo mede-leden,

Ik zoek een?
Router met wi-fi

Wat is je budget?
Prijs maakt in feite niet veel uit, hoewel iedere gespaarde euro natuurlijk mooi is meegenomen!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Twijfel tussen Asus en Draytek (zie beneden), alternatieven hoor ik graag.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuissituatie, behoorlijk wat wi-fi apparaten.

Ik heb wat advies nodig met betrekking tot de aanschaf van een nieuwe router om achter het geweldige Ziggo Ubee modem te hangen. Op dit moment hebben we thuis een Z3 abonnement met een downsnelheid van 180Mbit. De Draytek Vigor 2850Vn die we nu hebben hangen gaat echter maar tot 90 Mbit, waardoor hij dus logischerwijs plaats moet gaan maken voor een alternatief. Spijtig van de behoorlijke hoge aanschafprijs, maar goed. :X

De Draytek is echter een geweldig apparaat met betrekking tot stabiliteit en functies (ik geef toe, ik gebruik er niet veel). De wi-fi stabiliteit en bereik zijn voor mij het belangrijkste om een bepaald type router te kopen. De Draytek hing drie hoog op zolder en beneden in de woonkamer incl. tuin nog een goede verbinding!

Nu is mijn oog op twee routers gevallen:

- Draytek Vigor 2925n+
- Asus RT-AC87U

Ga ik in dit geval voor de iets conventionelere en 'ouderwetsere' Draytek waarmee ik bekend ben?
Of ga ik voor het nieuwste van het nieuwste en kies de Asus?

Hoe verhouden de twee zich feitelijk kwalitatief? Is de Draytek vanwege het gebruik in de kleinzakelijke markt niet toch nét iets beter en stabieler?

De klantenservice van Draytek wist mij te vertellen dat de 2925n+ tot 300 Mbit over de WAN gaat, hoe is dit bij de Asus? Zo'n denderende waarde vind ik dat van de Draytek niet... Hij mag wel iets langer hangen dan 2 jaar, als Ziggo de snelheid weer verhoogt...

Groetjes,
Vincent

[ Voor 25% gewijzigd door Sheriff66 op 04-11-2014 12:28 ]