Beste mede-tweakers,
Ik heb de ambitie om te starten in de ICT. Ik voer momenteel wat netwerkgesprekken met bedrijven om een beeld te krijgen van de kansen en de mogelijkheden, maar ben ook heel erg benieuwd wat de reacties hier zijn.
Wat gegevens voor het totale plaatje:
- 33 jaar
- 8 jaar ervaring bij commercieel bedrijf in de ruimtelijke ordening (projectmanager / adviseur)
- HBO en Universitair geschoold, maar niet in ICT
- Kennis van PHP, CSS, MySQL (basic webdesign, echt junior)
De development kant spreekt mij erg aan. Gezien mijn (beperkte) ervaring neig ik ernaar om me te richten op PHP, bijvoorbeeld in combinatie met het behalen van een licentie voor Zend Framework.
De vragen die ik heb:
Ik heb de ambitie om te starten in de ICT. Ik voer momenteel wat netwerkgesprekken met bedrijven om een beeld te krijgen van de kansen en de mogelijkheden, maar ben ook heel erg benieuwd wat de reacties hier zijn.
Wat gegevens voor het totale plaatje:
- 33 jaar
- 8 jaar ervaring bij commercieel bedrijf in de ruimtelijke ordening (projectmanager / adviseur)
- HBO en Universitair geschoold, maar niet in ICT
- Kennis van PHP, CSS, MySQL (basic webdesign, echt junior)
De development kant spreekt mij erg aan. Gezien mijn (beperkte) ervaring neig ik ernaar om me te richten op PHP, bijvoorbeeld in combinatie met het behalen van een licentie voor Zend Framework.
De vragen die ik heb:
- Maak ik überhaupt enigzins kans om als junior op mijn leeftijd te starten zonder diploma's? Of moet ik echt eerst wat papiertjes hebben?
- Als ik eerst moet studeren, welke studies, cursussen of certificaten zouden jullie aanbevelen?
- Is PHP een logische keuze, of is het slimmer om me te richten op een andere taal.
- Dat ik terugval in salaris staat vast, maar waar moet ik aan denken als start salaris. En waar kan ik naar doorgroeien in 3 jaar en 5 jaar tijd?
- Als development geen kansrijke/reële keuze is, waar liggen dan goede mogelijkheden om te starten? Projectmanager ICT lijkt ook logisch, gezien mij huidige werkervaring. Maar heb nu al een aantal keer vernomen dat de markt hiervoor is ingestort.