Windows 7 startmenu probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:37
Hoi

Ben sinds niet al te lange tijd overgestapt van XP naar W7 nu.

En ik loop tegen een grappig probleem op.
Ik heb geen volledige rechten over de zaken die in mijn start menu staan.
Soms wordt er tijdens het installeren van een programma wel een map aangemaakt in het startmenu, maar worden er geen shortcuts naar de programma's ingezet. Andere keren lukt dat wel.
Ik kan geen shortcuts naar programma's verwijderen uit mijn startmenu.
Ik heb Acronis True Image en die kan de extra tools niet opstarten want die verwijst naar tools in het startmenu.
Er lijken onzichtbare (tenminste, ik zie het icoon niet, wel het programma naam) in mijn start menu te staan. Bijv. Windws Update. Als ik die dubbelklik start er niks op. En als ik de eigenschappen wil bekijken geeft hij aan dat ik niet genoeg beheersrechten heb.
En zo meer van dat spul

Afijn, ik googlen en mijn rechten als administrator gezet (geloof tenminste dat ze nu zo staan). Maar dat maakt dus echt volledig niks uit.
Ik doe iets gierends fout met de rechten, maar kan maar niet achterhalen wat.

Help?

Edit ;
Ben wel een stap verder.
Ik kan per file de rechten veranderen. Ik moest ze eerst overnemen (dat had ik al eerder gedaan) maar daarna moest ik nog de permissions granten. Dat had ik nog noit gedaan. Ik kan nu wel die shortcuts veranderen enzo.

Maar dan blijft mijn vraag, hoe kan ik alles in een keer veranderen? En hoe kan ik het probleem oplossen dat bij het installeren van een nieuw programma er soms wel een shortcut wordt geplaatst en soms niet (in mijn startmenu dus). Ook al geef ik aan dat het WEL moet gebeuren.
Nogmaals, de map wordt wel aangemaakt in mijn startmenu, er wordt echter geen shortcut geplaatst naar het nieuwe programma.

[ Voor 23% gewijzigd door maartend op 04-11-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Edit ; weer wat uitgevogeld.

De folders in mijn startmenu zijn iet leeg. De inhoud wordt gewoon niet getoond omdat de rechten niet goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Simpel, iedere Exe programma openen als administrator. Hiermee geef je ze toestemming om de het correct te installeren. Ik gebruik het zelde, maar je moet het even weten.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nivida_intel schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:10:
Simpel, iedere Exe programma openen als administrator. Hiermee geef je ze toestemming om de het correct te installeren. Ik gebruik het zelde, maar je moet het even weten.
Ik dacht dus dat dit standaard gebeurde als ik ingelogd was als admin.

Thnx