Nieuwe monitor (WoW/Arma3/CS)

Pagina: 1
Acties:

• Valentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:47
Hallo allemaal,

Ik heb jullie advies nodig, sinds 1 maand heb ik een nieuwe desktop voornamelijk om mee te gamen (World of warcraft, Arma 3 en Counterstrike)

Nu heb ik nog een redelijk oude monitor de Samsung SyncMaster 226BW deze wil ik graag vervangen.

Ik heb even rond gekeken en kwam op deze uit http://tweakers.net/price...cw)-zilver-zwart/reviews/

Echter werd er mij verteld dat 8 ms response time echt te weinig is voor gaming, hierdoor ben ik gelijk gaan twijfelen of ik niet een ander scherm moet nemen bijvoorbeeld de http://tweakers.net/price...ite-e2483hs-b1-zwart.html

Wat vinden jullie? is 8 MS response time echt te veel? ga ik dit merken tijdens het gamen? :)

Edit: Budget is 220 euro max.

[ Voor 14% gewijzigd door Valentia op 04-11-2014 11:41 ]

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:40

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Voor gamen is een ms van maximaal 5ms aangeraden. Daarom zou ik voor de 2ms monitor gaan.

/edit

Alleen wel een ander paneel als TN zou ik nemen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door SupaHotFire op 04-11-2014 11:08 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Opgegeven reactiesnelheden kloppen ongeveer nooit, omdat fabrikanten de meest wazige manieren van testen gebruiken. Op TFTCentral, ongeveer dé review site, komen sommige panelen sneller uit dan wat fabrikanten zeggen, en anderen langzamer. Vooral IPS blijkt sneller te zijn, en TN langzamer, wie had dat gedacht :+

Enfin, tis vrij simpel als 24" fullHD prima is: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Dat ding heeft een erg goed AMVA paneel, daardoor heeft ie erg goede kleuren, nog beter contrast, amper ghosting[ieder scherm heeft altijd wat ghosting], lekkere responstimes en veel betere kijkhoeken dan TN ooit zal halen.

Insta-buy dus als je het aan mij vraagt. IPS panelen van rond hetzelfde geld hebben eigenlijk ook al die voordelen, op het contrast na. IPS heeft een niet echt geweldig contrast, en dat is voor games toch wel jammer.

People as things, that’s where it starts.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:11
het ligt er meer aan hoe gevoelig je daar voor bent en inputlag is minstens zo belangrijk. Dat ga je echt merken bij shooters.

Ik speel zelf op een 27inch Eizo en die heeft wel een hogere respons tijd, maar door de overdrive functie werkt het prima.Zelfs in hoge snelheid shooters

[ Voor 14% gewijzigd door freaky35 op 04-11-2014 11:18 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:35

br00ky

Moderator Harde Waren

• Valentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:47
Thanks voor het advies!
Ik heb hem zojuist besteld :)
Nogmaals bedankt.