externe usb drive disconnection prevention

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
niet helemaal zeker of dit het juiste forum is

Ik heb af en toe voor dat ik de kabel van mijn externe usb (3.0) drive losstoot. Vermits dat de opstart schijf is heeft dat nogal destructieve gevolgen. De schijf inbouwen is geen optie vermits dit de enige manier was om een ssd in mijn Imac te krijgen.

Ik ben dus op zoek naar een modificatie die er voor zorgt dat de usb 3.0 micro connector steviger vast zit aan de schijf.

In concreto gaat het over een sata schijf in deze enclosure: http://firmtek.com/seritek/miniswap-u3/

Google queries naar usb 3.0 accidental disconnection prevention en aanverwante queries zijn ondergesneeuwd door oplossingen in software voor de gevolgen.

Hebben jullie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:51
Ductape?

En anders een klemmetje dat je om de connector doet maken?

[ Voor 79% gewijzigd door LordSinclair op 04-11-2014 10:32 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

- Solderen
- Iets verbuigen
- Andere kabel
- Plakken (duct tape oid)
- Andere enclosure
- Op minder losstootgevoelige plek plaatsen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Een korte usb verlengkabel vastplakken in de usb poort?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
Het is plausibel dat ik uw querie op dit discussieplatform heb gemisinterpreteerd. Vermits het louter de USB stekker betreft is kleefband een bevattelijk denkbeeld; een bevalligere uitweg is mogelijkerwijs het vervaardigen van een hoek aluminium, deugdelijk vastgekleefd aan het onderkomen van uw hardeschijf, waaraan U met een tie-wrap (of ander adequaat bevestigingsmiddel) de USB connector bevestigd?