Geen binnenkomst formulierenmails op specifiek domein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreabe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
Waarom staat dit bericht in dit forum? Omdat het probleem zich alleen voordoet bij dit specifieke mail-domein bij de hoster. Het betreft dus (zeer waarschijnlijk) geen probleem binnen de website. Mocht het in een ander forum behandeld dienen te worden dan hoor ik het graag.

Het probleem is alsvolgt. Zodra er op mijn website een mail wordt gestuurd d.m.v. een formulier naar willekeurigealias@mijndomein.nl, en dit mailadres (deze alias) heeft als verwijzing staan dat deze naar een bepaalde (willekeurige) mailbox behorend bij dit domein bij de host gestuurd dient te worden, komt de mail niet aan in de mailbox.

Echter werkt het wel als:
- De mailalias niet doorverwijst naar een mailbox, maar naar een extern mailadres;
- Er een ander willekeurig emailadres wordt ingevuld in het contactformulier dat buiten mijndomein.nl valt (zowel domeinen bij andere hosters alsmede andere domeinen bij dezelfde hoster).
Edit: - Er rechtstreeks een mail verstuurd wordt vanuit een extern mailadres naar het alias (dus niet via een contactformulier).

Het lijkt mij dus dat dit probleem bij de instellingen van het domein moet zitten. Kan iemand me verder helpen? Zijn er bepaalde instellingen van het domein die we zouden kunnen controleren?

[ Voor 6% gewijzigd door Dreabe op 04-11-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 14:23

Noordamski

yibbedi yibbeda

En als je vanuit bjijv. een gmail adres een email stuurt naar het alias adres wat wel ingesteld is om te verwijzen, werkt dat wel?

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreabe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
Klopt, in dat geval komt de mail wel gewoon in de gekoppende mailbox aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirectAdmin?

Ga naar de user in DirectAdmin en vervolgens naar de MX-records. Dan even 'Use this server to handle my emails.' aanvinken.