Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mediaplayer voor de stereo.

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11 10:37

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken naar een MP3/AAC mediaspeler voor mijn stereo. Maar ben niet in staat iets te vinden wat erop lijkt (zal wel weer aan mijn google dyslexie liggen). Ik vind alleen maar software of MP3 players om mee te nemen (a la iPod e.d.)

Het is voor een jaren 80 Technics installatie, dus tulp c/q cinch stekkers aansluiting. Het apparaat moet via netwerk (kabel of wifi) toegang krijgen op de harddisk die aan mijn Fritzbox aangesloten is (SMB share). En het liefst ook nog een USB aansluiting hebben voor het geval dat met met USB sticks aan komt. En internetradio is ook wel handig. Bedinging via smartfoon of tablet lijkt mij beter dan via een afstandsbediening. Verder moet het te bedienen zijn zonder TV, omdat er geen TV aanwezig op de plek van de stereo.

Zoiets moet toch bestaan, of moet ik knutselen met een Raspberry o.i.d.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat er alternatieven genoeg zijn. Je kan inderdaad gaan knutsel en een Pi of je koopt een kant en klaar product. Hierbij denk ik aan bijvoorbeeld een Sonos Connect, Bluesound Node, Denon DNP-720 of iets soortgelijks. Er zijn diverse audiostreamers te koop in prijs oplopend tot duizenden euro's.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Aha, Netwok-audio-player heten die dingen. Dat maakt het zoek eenvoudiger.

Dat Denon ding ziet er goed uit. Die andere lijken cheap op het oog.

Wel bedankt, nu zoekt het wat makkelijker idd.

[ Voor 14% gewijzigd door Roman op 04-11-2014 10:55 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Zo'n Sonos Connect en Bluesound Node zijn alles behalve goedkoop. Best prijzig zelf. Bedieningsgemak is wel prima in orde. Heb zoiets ook nog op het wensenlijstje staan.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Weet dat ze niet goedkoop zijn maar ik vind het ziet er niet zo mooi uit als een 43 cm breed Hifi component (ook al zal wel zo een beetje hetzelfde erin zitten).

• S1NN3D
  • Niet online
Op "normaal" formaat is er ook wat te kiezen; wel meer high end kant van de markt.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-11 09:00

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik ben zelf behoorlijk audiofiel en heb zelf een sonos, en andere apparaten getest, gehad voordat ik een speciale pc heb gebouwd voor mijn installatie, en ik moet zeggen dat de sonos in bijna alle aspecten mij tevreden stelde. zoals hierboven al aangegeven is het gebruikgemak van het apparaat super en geluid is zeker niet slecht.
Ik ken de kwaliteit van de Denon zelf niet, maar ik weet dat er veel merken zijn die pretenderen een goede mediaspeler te hebben, maar die op verschillende punten falen waar de sonos niet faalt (i.e. Marantz en geen ondersteuning verschillende formaten)
Als je dan toch voor een apparaat wil gaan die er estetisch ook mooi uit ziet dan zou ik op zijn minst even luisteren hoe het apparaat klinkt, mediaspelers kunnen er soms een potje van maken.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 12:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica