Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem na uitzetten programma's msconfig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

een paar dagen geleden probeerde ik mijn computer op te starten. Waar normaal bij Windows 7 de gebruikersaccounts zichtbaar zijn, was dit nu niet het geval. Ik zag de mooie blauwe achtergrond maar de vierkantjes van de gebruikersaccount waren niet zichtbaar, en dus niet klikbaar. Een snelle oplossing op Google vertelde mij dat ik in msconfig alle opstarttaken moest uitschakelen en alle niet-Microsoft taken moest uitzetten in het tabje services. Dit heeft geholpen. Echter zie ik nu bij het opstarten en witte, Windows-95 achtige taakbalk onderin het scherm van mijn bureaublad en niet de mooie Windows 7 taakbalk. Ook ondervind ik moeite met alt tabben tijdens het gamen (League of Legends): dit gaat een stuk minder vloeiend.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb veel programma's alweer terug aangezet, zoals nvidia, maar ik weet niet wat de oorzaak kan zijn van deze twee problemen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. M.v.g.,

N

Verwijderd

Alle niet MS services uitgeschakeld? Nou, alles maar weer (1 voor 1) inschakelen lijkt mij.
Kijk wel even goed na (op je gemaakte notities uiteraard) of ze op "handmatig, automatisch of automatisch met vertraging" stonden, zodat je ze weer goed kan toepassen.

Verder is het nog al rigoureus om (zomaar) alle niet MS services uit te schakelen, zeker omdat niet altijd uit de service en/of beschrijving blijkt of het om een MS service gaat of niet.

Neem aan dat je de antivirus wel aan hebt gehouden bij opstarttaken en services...?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nooit zomaar alles uitschakelen op een machine die je na die actie nog wilt kunnen gebruiken, zorg dat je per stuk weet wat het is en wat het doet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)