Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

dell e6500 beeldscherm valt uit

Pagina: 1
Acties:

• lanting73
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-07 11:27
Hallo,

Ik heb hier een dell e6500 laptop van mijn neefje staan waar het beeldscherm van weg valt.
De achtergrond verlichting valt al direct na het opstarten weg als het dell logo nog op het scherm staat.
Als ik hem op een externe beeldscherm aan sluit werkt hij wel goed, ook met een lamp zie ik wel dat er wat in beeld staat.
Wat zal het euvel kunnen zijn voordat ik van alles ga vervangen??

Al vast bedankt

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Mijn E6500 had last van een kapotte inverter voor het scherm. Deze is twee keer vervangen moeten worden dus oftewel is dat een zwak punt of ik had gewoon pech. De symptomen waren wel anders (de inverter liet een baantje doorbranden in het moederbord) maar het is misschien toch een beginpunt voor je zoektocht?

[ Voor 0% gewijzigd door Vnze op 04-11-2014 22:50 . Reden: typo's ]

• lanting73
ok thx dan moet ik wat meer los halen om dat te kunnen zien.

Het rare is dat hij wel even oplicht maar dat is maar een seconde of 2

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:50

Speedmaster

Make my day...

Staat je schermverlichting niet op laag, met de toets Fn en pijltje naar boven (rechts onder shift) kan je de lichtsterkte aanpassen.

• lanting73
Had ik ook al aan gedacht en geprobeerd maar ook geen resultaat maar dan had je op de laagst stand wel iets moeten kunnen zien lijkt mij.
Om nu zo maar even de inverter te vervangen lijkt mij ook niet handig als je niet zeker weet als het daar aan ligt en de laptop is ook niet van mij zelf.
Kan ik de inverter ook makelijk testen??

[ Voor 42% gewijzigd door lanting73 op 04-11-2014 13:59 ]

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Die inverter vervangen is inderdaad pas een stap later.

Probeer eens op te starten met een extern scherm en dan de diagnostetools te draaien? Veel informatie zal daar niet uitkomen maar je weet nooit (als ik me niet vergis doe je dat door tijdens het biosscherm of F2 te rammen).

De behuizing van het scherm open maken is trouwens wel relatief makkelijk en te doen zonder speciale tools. Als je wat ervaring met laptops hebt kan je eens een kijken of er iets los zit of om een andere reden verdacht lijkt.

• lanting73
ik zal eens kijken naar dat tooltje.

had de inverter er al uit dat ging makkelijk bij deze maar ik wilde kijken als die ook werd aangestuurd vanuit de mb maar er gaan meer dan 2 draden naar de inverter dus weet niet welke ik moet pakken om te meten.als ik dat weet dan kan ik ook kijken als de inverter het probleem is of dat ik toch verder moet kijken

Er zitten ook 2 stekkers op die naar de lcd gaan ipv1 dus er zitten 2 backlights in en dat kun je ook zien als je 1 los trekt want dan is het beeld minder fel.
.
Blijft raar dat hij bij het opstarten wel even oplicht (je ziet dan dell logo staan)
Pagina: 1