Beste Tweakers,
Ik zoek een?
Tablet, ongeveer 8-10 inch.
Wat is je budget?
Meer dan €400 in ieder geval niet! Als student is het budget beperkt, maar de tablet moet in zijn geheel wel redelijk high-end aanvoelen dus lager dan €250 zal de prijs niet uitvallen ben ik bang.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tablet zal (bijna) iedere dag mee naar school gaan i.v.m. digitaal lesmateriaal (Blackboard, PDF-bestanden openen) en hij zal thuis vooral gebruikt worden voor consumeren van media: nieuws lezen, Youtube, Facebook, Dumpert, Tweakers(
) en wat lichte games. Op dit moment heb ik een HTC One (M7) en HP elitebook 8570w, maar de zoektocht naar een tablet komt eigenlijk voort uit het gemis van een groter scherm dan mijn smartphone en een apparaat dat fijner is om voorgaande taken uit te voeren als in de trein, op school of thuis bent. Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk, maar de tablet moet wel van degelijke kwaliteit zijn. Ik betaal liever iets meer voor een sober uitziende tablet die 'robuust' en high-end is dan minder betalen voor een goedkoop alternatief met ongeveer dezelfde prijs/prestatie-verhouding.
Wat heb je zelf al gevonden?
De tablets die ikzelf op het oog had:
HTC Nexus 9
Apple Ipad mini Retina (2013)
Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
Microsoft Surface 2 32gb
Behalve van de Nexus 9 heb ik al veel reviews bekeken/gelezen dus heb me op zich al aardig verdiept in de tablets. De Surface en Galaxy Tab Pro zijn beide ongeveer 100 euro goedkoper dan de Nexus en Ipad, maar men zegt dat een Surface haast niet zonder typecover kan. Touchwiz is daarnaast niet mijn beste vriend en hoe de Nexus 9 uit de reviews komt is ook nog afwachten... Misschien had ik dit topic een week later moeten starten
Welke vragen heb je hier nog over?
Zelf had ik het idee dat deze vier tablets aardig geschikt zijn voor mijn doeleinden, maar misschien bevindt een van jullie zich in dezelfde situatie of weet een goed alternatief?!
Bij voorbaat dank voor de hulp tijdens deze zoektocht
Ik zoek een?
Tablet, ongeveer 8-10 inch.
Wat is je budget?
Meer dan €400 in ieder geval niet! Als student is het budget beperkt, maar de tablet moet in zijn geheel wel redelijk high-end aanvoelen dus lager dan €250 zal de prijs niet uitvallen ben ik bang.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tablet zal (bijna) iedere dag mee naar school gaan i.v.m. digitaal lesmateriaal (Blackboard, PDF-bestanden openen) en hij zal thuis vooral gebruikt worden voor consumeren van media: nieuws lezen, Youtube, Facebook, Dumpert, Tweakers(
Wat heb je zelf al gevonden?
De tablets die ikzelf op het oog had:
HTC Nexus 9
Apple Ipad mini Retina (2013)
Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
Microsoft Surface 2 32gb
Behalve van de Nexus 9 heb ik al veel reviews bekeken/gelezen dus heb me op zich al aardig verdiept in de tablets. De Surface en Galaxy Tab Pro zijn beide ongeveer 100 euro goedkoper dan de Nexus en Ipad, maar men zegt dat een Surface haast niet zonder typecover kan. Touchwiz is daarnaast niet mijn beste vriend en hoe de Nexus 9 uit de reviews komt is ook nog afwachten... Misschien had ik dit topic een week later moeten starten
Welke vragen heb je hier nog over?
Zelf had ik het idee dat deze vier tablets aardig geschikt zijn voor mijn doeleinden, maar misschien bevindt een van jullie zich in dezelfde situatie of weet een goed alternatief?!
Bij voorbaat dank voor de hulp tijdens deze zoektocht