Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Hennie.
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-07 18:15
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
Tablet, ongeveer 8-10 inch.

Wat is je budget?
Meer dan €400 in ieder geval niet! Als student is het budget beperkt, maar de tablet moet in zijn geheel wel redelijk high-end aanvoelen dus lager dan €250 zal de prijs niet uitvallen ben ik bang.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tablet zal (bijna) iedere dag mee naar school gaan i.v.m. digitaal lesmateriaal (Blackboard, PDF-bestanden openen) en hij zal thuis vooral gebruikt worden voor consumeren van media: nieuws lezen, Youtube, Facebook, Dumpert, Tweakers( oOo ) en wat lichte games. Op dit moment heb ik een HTC One (M7) en HP elitebook 8570w, maar de zoektocht naar een tablet komt eigenlijk voort uit het gemis van een groter scherm dan mijn smartphone en een apparaat dat fijner is om voorgaande taken uit te voeren als in de trein, op school of thuis bent. Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk, maar de tablet moet wel van degelijke kwaliteit zijn. Ik betaal liever iets meer voor een sober uitziende tablet die 'robuust' en high-end is dan minder betalen voor een goedkoop alternatief met ongeveer dezelfde prijs/prestatie-verhouding.

Wat heb je zelf al gevonden?
De tablets die ikzelf op het oog had:
HTC Nexus 9
Apple Ipad mini Retina (2013)
Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
Microsoft Surface 2 32gb

Behalve van de Nexus 9 heb ik al veel reviews bekeken/gelezen dus heb me op zich al aardig verdiept in de tablets. De Surface en Galaxy Tab Pro zijn beide ongeveer 100 euro goedkoper dan de Nexus en Ipad, maar men zegt dat een Surface haast niet zonder typecover kan. Touchwiz is daarnaast niet mijn beste vriend en hoe de Nexus 9 uit de reviews komt is ook nog afwachten... Misschien had ik dit topic een week later moeten starten :D

Welke vragen heb je hier nog over?
Zelf had ik het idee dat deze vier tablets aardig geschikt zijn voor mijn doeleinden, maar misschien bevindt een van jullie zich in dezelfde situatie of weet een goed alternatief?!

Bij voorbaat dank voor de hulp tijdens deze zoektocht :)

• Rhitik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 22:53
Prima keuzes lijkt me. Gezien wat je ermee wilt doen, zou ik de beslissing laten vallen op het type scherm en de accuduur.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor de surface gaan gezien het feit dat die de volledige versie van W8.1 draait en geen Android of iOS. Dit ervaar ik persoonlijk, voor studie, als makkelijker en fijner.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2014 10:11 ]

• Hennie.
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-07 18:15
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:11:
Persoonlijk zou ik voor de surface gaan gezien het feit dat die de volledige versie van W8.1 draait en geen Android of iOS. Dit ervaar ik persoonlijk, voor studie, als makkelijker en fijner.
De surface 2 draait toch de RT versie van Windows?
En is het applicatieaanbod voor Windows tegenwoordig al wel een stuk beter dan ongeveer een/twee jaar geleden?

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 20:30
Gebruik zelf een Nexus 7 (asus 2013). Hardware voldoet prima, en het FHD scherm is prachtig op een 7" tablet. Zelf gebruik ik ook Blackboard er op en lees ik wel eens samenvattingen voor me studie (PDF vaak). Dit is goed te doen, alleen is het vaak even kijken wat het meest fijn leest (leesweergave of originele weergave). Ik merk zelf dat ik in zulke gevallen toch liever een samenvatting uitprint en van papier leest. Misschien is dit met 9" anders, maar het blijft een lcd scherm en geen e-reader en dat merk je aan je ogen als je langer als een half/heel uur leest. Misschien is dan een tablet met amoled scherm fijner waarbij de achtergrond zwart is en de letters wit, maar ik weet niet of dit er is.

Een tablet is wel geschikt in jou situatie, maar in mijn situatie was het meer een excuus om een tablet te kopen. Voor kleine dingen pak ik mijn smartphone (4,6" Xperia SP), en voor grote dingen zit ik achter mijn desktop thuis (27" scherm). Dit werkt veel fijner met projecten, tekstdocumenten en presentaties.

Bij mij op school beschikken we over veel desktops met 22" schermen, hier valt goed mee te multitasken en er is er bijna altijd een vrij, dus mijn tablet ligt eigenlijk altijd thuis. Wel is het vaak een herrie bij de computers bij ons, daarom werk ik met oordopjes. Misschien is het bij jou anders en hecht je meer waarde aan een stille ruimte waar je voor jezelf kan werken. Dan lijkt mij een Windows tablet stukken fijner. Ik meen dat je ze ook had met los toetsenbordje erbij. Maar in dat geval zou je ook weer je laptop kunnen gebruiken. Gezien je zelf die laptop waarschijnlijk ook voor de studie gebruikt zou ik ook kijken naar een tablet met usb ingang, zodat je gemakkelijk je documenten kan overzetten van tablet naar laptop en anders om.