Voeding voor meerdere moederboorden

Pagina: 1
Acties:

• Lucasftw
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08-2025
Hallo allemaal!
Ik ben opzoek naar één voeding waarmee ik meerdere moederboorden kan aansluiten.
Modulair met extra kabels o.i.d. kan dus handig zijn.
Er moeten ca. 3-6 moederboorden op worden aangesloten.

Ik zoek een?
PSU, Voeding

Wat is je budget?
Ca. 10 euro per 100 Watt.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zodra het maar een kwalitatief en zuinige voeding is.

Ik heb hier zelf totaal geen ervaring mee.

Verwijderd

De voeding is niet echt het probleem de overige kosten zijn veel hoger. Wil je goed doen moet je een printplaat maken met daarop 7 24pins ATX stekkers (elk voor één mobo en één voor de voeding) en een schakelaar welke pas schakelt als die uit alle moederborden een signaal krijgt. Moederbord bepaald namelijk wanneer de PC mag starten. Je hebt dus een schakelaar nodig die pas het signaal aan de voeding door geeft als alle moederborden klaar zijn om te starten. Zelfde geld ook voor afsluiten, de voeding mag immers pas afsluiten als die een signaal heeft gekregen van alle moederborden. Ook moet je alle aan knopjes met elkaar verbinden, zodat alles tegelijkertijd wordt gestart. En je hebt natuurlijk extra kabels nodig.

Dus hoe had je het precies in gedachten een goede efficiëntie voeding kost iets meer als 10 euro per 100 Watt, maar om één voeding op meerdere pc's te gebruiken kan zo maar enkele honderden euro's kosten, tenzij je iemand kent die het voor je kan maken.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
In de winkel ga je dat niet zomaar vinden waarschijnlijk, of tegen woekerprijzen aangezien er niemand is die dat gebruikt.

Waarom wil je eigenlijk een voeding per bord ipv een aparte voeding voor elk bord?

als je het wel echt met 1 voeding wilt doen zul je zoals The_Mask zegt verloopprintjes/kabels moeten maken om het allemaal in goede banen te leiden.

• Lucasftw
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08-2025
Deze ga ik gebruiken voor hosten (in een rack).
Het leek me leuk een concept te maken waarbij je losse moederboorden in een speciale behuizing bouwt (mobo's rechtop laten staan, met daarbij alle kabels e.d. aangesloten).

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

In een 19 inch "pizzadoos" zit meestal al 1 (of meerdere redundante) voeding(en) ingebouwd.
Meestal zijn ze hotswappble (als je meer dan 1 hebt natuurlijk)
Heb je een server moederbord dan staat meestal al in de BIOS ingesteld dat ze automatisch (of met tussentijd) vanzelf aan gaan, anders dien je het nog in de BIOS in te stellen.
In een rack kast heb je stopcontacten waar je de "pizzadoos" kan aansluiten.

Als je het rechtop wilt laten zetten kan je evt. ook kijken naar blade servers.
https://www.google.nl/#q=blade+server

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:01
Een goede 12V voeding en voor de rest pico-PSU's gebruiken?
Eventueel kan je vanop een standaard voeding de PCI-e connectoren (of andere 12V) aftakken naar een pico-PSU, maar dan is er 1 hoofdsysteem dat aan moet staan voor de rest opgezet kan worden.

Aan de gestelde prijs ga je waarschijnlijk niet gemakkelijk komen.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Dan krijg je inderdaad een blade server idee.

Afhankelijk van het stroomverbruik van de moederborden is een picopsu dan misschien geen gek idee. Dan heb je enkel een 12v rails om aan te sluiten. De "main" kast hoef je dan ook enkel uit te rusten met een stevige 12v voeding (die zijn in alle soorten en maten te vinden)
Pagina: 1