Tijd waarop artikel is aangepast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 23:29
Bij artikelen op de frontpage staat wanneer een verhaal online is verscheven, wie het heeft geschreven en wie de submitter is. Maar er mist iets.

Het komt namelijk geregeld voor dat een auteur zijn verhaal later nog aanpast. Het gaat dan alleen niet altijd om een inhoudelijke update, en daarom staat er maar in een beperkt aantal gevallen 'update' in de titel. Toch is het naar mijn idee netjes en volledig om erbij te zetten dat het verhaal iets is aangepast.

Een oplossing is om de tijd te vernoemen waarop het artikel is aangepast. Zoiets als: 'maandag 3 november 2014 21:47, laatst gewijzigd: 23:18'. Dan weet de lezer meteen dat de auteur het stuk nog onder handen heeft genomen, en ook dat het niet om een grote wijziging gaat (er staat immers geen 'update' in de kop :P)

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Ossebol,
Dankjewel voor je suggestie.
In dit geval kun je alleen "'maandag 3 november 2014 21:47, laatst gewijzigd: 23:18'." op een nieuws pagina zien, niet op de frontpage of newslisting... toch?
Altijd een [update] in de titel lijkt me beter misschien? Dan is het duidelijk beide op een nieuws pagina en ook op de frontpage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:56

LankHoar

Langharig tuig

Denk dat altijd een [update] het niet beter maakt. Zoals Ossebol al aangaf, gaat het niet altijd om grote aanpassingen, en dat zou dus misleidend kunnen werken.

Vind het een goed idee, maar wellicht dat het vermeld kan worden onder het artikel, op dezelfde plaats als 'Update' altijd staat? Denk dat dat het wat overzichtelijker maakt :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie voor de input.

Dit is nu in de backlog lijst, we gaan proberen dus een mooi oplossing om te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Probleem is dat de lezer wel ziet *dat* er een aanpassing is geweest, maar niet *wat* die aanpassing dan precies inhoudt. Ik zie het wel eens bij andere sites en vraag me dan altijd af of er niet toch iets inhoudelijks is veranderd zonder update-uitleg, terwijl er misschien alleen een komma is verplaatst. Volgens mij voed je er onterecht achterdocht mee, zonder dat het echt doel dient. Ik zie het eerlijk gezegd ook alleen bij sites zonder strikt update-beleid.