Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook] SMS ontvangen?

Pagina: 1
Acties:

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
Hallo,

Ik zat zojuist aan school te werken en kreeg ineens een SMS van MSFT (Microsoft). In deze sms stond het volgende:Gebruik XXXXX als beveiligingscode voor de Microsoft-account..

Hierop volgde heel snel een belletje namens Microsoft waarop een robotachtige stem mij ook een code gaf die ik als beveiligingscode in moest voeren, dit was overigens een andere code als in de SMS. Ik heb hier niks mee gedaan maar het zat me niet helemaal lekker en ben gaan zoeken op google maar kon niks vinden.

Hierna kreeg ik weer een SMS met het volgende er in:
Er worden beveiligingsgegevens vervangen voor het Microsoft-account wi******@hotmail.nl. Heb jij dit niet gedaan? http://account.live.com/ar/cancel

Ik ben op dit moment helemaal niet bezig met het veranderen van wachtwoorden en mijn mailadres begint niet met "wi". Ik heb dus niks gedaan en op een link klikken in zo'n SMS lijkt me niet verstandig.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of kan iemand mij hiermee helpen?

PS: Ik heb eerder vandaag wel mijn outlook mailadres aangepast op mijn Android4.4 telefoon in "mijn contacten". Ik was vertegen een "@"te plaatsen. Kan dit hiermee temaken hebben? Zo ja, waarom krijg ik dan ineens zulke berichten?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik denk dat je nummer gerecycled is en dat de vorige eigenaar van het nummer nu probeert zijn of haar account te recoveren. Als hij/zij bij de recover opties dit nummer nog heeft staan, dan krijg jij de bevestigingssmsjes/gesprekken. Je hebt 30 dagen de tijd om te cancelen, maar als ik jou was zou ik even contact zoeken met Microsoft en ze informeren zodat ze er naar kunnen kijken.

Heb je je eigen account voorzien van dit telefoonnummer voor herstel? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Microsoft daar over nagedacht heeft en een optie biedt om het telefoonnummer bij onbekende emailadressen te verwijderen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Iemand anders heeft een account waar jouw nummer bij staat. Hij heeft geprobeerd in te loggen met two-factor authentication. Daarbij krijg je in de eerste instantie een SMS gestuurd. Als je die niet ontvangt kun je op een knop drukken om dat aan te geven, en dan belt het systeem je met een code om in te voeren. Dat heeft 'ie dus gedaan en toen werd jij gebeld. Dat lukte natuurlijk ook niet dus daarna is 'ie waarschijnlijk gaan proberen de 'ik ben m'n wachtwoord vergeten'-procedure uit te voeren, waar jij vervolgens weer een sms van kreeg.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
Ok, dank u heren.

Ik heb het gewoon gelaten voor wat het is.

Hoorde van een tante van me dat ze zonder een rede dezelfde berichten heeft gehad. Misschien zijn er meerdere die dit hebben gehad?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Verwijderd

Ik kreeg vandaag ook uit het niets zo'n SMS. In eerste instantie dacht ik gelijk aan een stel oplichters, maar het blijkt dus wel degelijk van Microsoft afkomstig te zijn? 8)7