Beste mensen,
Ik heb jullie hulp nodig bij het bouwen van een foto/videobewerking PC. Helaas heb ik zelf weinig verstand van hardware dus zal graag de PC door iemand laten monteren. Naast foto/videobewerking zal de PC gebruikt worden voor standaard usage, zie hieronder. Graag zie ik jullie adviezen en/of vragen tegemoet. Alvast bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Voornamelijk foto/videobewerking met verschillende tools zoalsr adobe. Daarnaast voor standaard gebruik als internetten, office, youtube, multimedia etc.
- Zal geen gaming PC worden dus geen specifieke eisen wat gaming betreft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Tussen 750-1000 EUR incl. assemblage en OS.
- Tussen 150-300 voor 1 of 2 monitors van 23 inch of groter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Nee niet echt, heb wat onderdelen maar verouderd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Het liefst een compleet PC met 1 of 2 schermen voor nu. Ben bereid in verloop van tijd te investeren in andere onderdelen mocht dat nodig zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Geen AMD, heb goede ervaring met Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Snelheid, snelheid en nog eens snelheid. Goede performance is een must, wil graag een snelle PC voor foto/videobewerking.
- Stille PC maar hoeft niet super stil als dat duurder uitkomt.
- Behuizing mag compact aangezien de PC of in de woon/slaapkamer komt te staan.
Ga je overklokken?
- Nee ben niet van plan wil gebruik maken van standaard setup. Alleen als er het echt helpt of nodig blijkt te zijn dan wil ik overklokken.
Ik heb jullie hulp nodig bij het bouwen van een foto/videobewerking PC. Helaas heb ik zelf weinig verstand van hardware dus zal graag de PC door iemand laten monteren. Naast foto/videobewerking zal de PC gebruikt worden voor standaard usage, zie hieronder. Graag zie ik jullie adviezen en/of vragen tegemoet. Alvast bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Voornamelijk foto/videobewerking met verschillende tools zoalsr adobe. Daarnaast voor standaard gebruik als internetten, office, youtube, multimedia etc.
- Zal geen gaming PC worden dus geen specifieke eisen wat gaming betreft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Tussen 750-1000 EUR incl. assemblage en OS.
- Tussen 150-300 voor 1 of 2 monitors van 23 inch of groter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Nee niet echt, heb wat onderdelen maar verouderd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Het liefst een compleet PC met 1 of 2 schermen voor nu. Ben bereid in verloop van tijd te investeren in andere onderdelen mocht dat nodig zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Geen AMD, heb goede ervaring met Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Snelheid, snelheid en nog eens snelheid. Goede performance is een must, wil graag een snelle PC voor foto/videobewerking.
- Stille PC maar hoeft niet super stil als dat duurder uitkomt.
- Behuizing mag compact aangezien de PC of in de woon/slaapkamer komt te staan.
Ga je overklokken?
- Nee ben niet van plan wil gebruik maken van standaard setup. Alleen als er het echt helpt of nodig blijkt te zijn dan wil ik overklokken.