Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een optie om mijn mobiele telefoonverkeer door te schakelen. Laat ik de situatie even wat specificeren:

Voor mijn werk coöridneer ik verschillende teams met werkkrachten. Voor deze fulltime baan deel ik samen met een collega de diensten, daarnaast volgen wij beide een opleiding. Dit houdt dus in dat het ene moment de 1 bereikbaar moet zijn en het andere moment de ander.
Wij willen deze switch graag soepeltjes laten verlopen. Het kan namelijk zijn dat midden in een dienst van een team de coördinator die werkzaam is zal veranderen. Het is nogal omslachtig om dan elke keer te moeten communiceren op welk nummer wij bereikbaar zijn. Wij hebben beide een privé telefoon, kosten worden wel door het werk vergoed maar minimaal. Het doorschakelen via de provider is voor ons daarom niet echt aantrekkelijk, mede doordat er ook nog eens veel apps als whatsapp en telegram worden gebruikt.

Mijn vraag hier is of iemand mij kan vertellen of er een optie (een bepaalde app o.i.d.) bestaat waardoor wij vanuit het standpunt van de teamleden gemakkelijk en overzichtelijk bereikbaar zijn, zonder dat wij tijdens onze colleges of vrije uren niet herhaaldelijk gebeld worden door iemand die niet door heeft bij wie hij terecht moet? Ik heb lopen zoeken naar een app wat als contactpunt kan dienen en dat automatisch een verbinding met de op dat moment werkzame coördinator open zet, maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Kan iemand mij wat meer inzicht in de mogelijkheden geven?

Tnx en groeten,

Bjorn

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Waarom niet één nummer vragen aan je werkgever, en dat nummer/toestel wisselen met je collega op het moment dat dat nodig is? Dan hoeven de teams maar één nummer te bellen, worden jullie niet op privékosten 'gejaagd' en kun je rustig/ongestoord je opleiding volgen.

Dat nog even los van het punt dat ik vind dat de werkgever in dit geval best mag zorgen voor fatsoenlijke communicatiemiddelen (in bijvoorbeeld eerdergenoemde vorm) als het gaat om zakelijke contacten.

Edit: wellicht zelfs gewoon in de vorm van een duosim (wel even opletten dat er maar één toestel tegelijk ingeschakeld kan zijn)

[ Voor 12% gewijzigd door Bastiaan op 03-11-2014 20:44 ]