Hoe Win98 installen op RAID 0 config?

Pagina: 1
Acties:

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gasten,
Dit is wat ik heb:
- Maxtor 30 GB
- Maxtor 2 x 40 GB in RAID 0 config

en dit is wat ik wil :) :
- Win2K
- Win98
- enkele andere partities

Ik zit erover te denken om mijn OS'en op de RAID schijven te knallen i.v.m. grotere snelheid, of geld dit alleen voor grote files?

En kan Win98 sowieso op een RAID config geinstalled worden, want volgens mij gaat hij de schijven niet zien aangezien er geen F6 (Win2K) functie is bij setup?

Verwijderd

Dat heeft win98 als het goed is niet nodig (die F6 knop dus). Correct me if I'm wrong. Mare waarom zou je in godsnaam 98 willen als je 2000 hebt???? Games doen t er ook onder als je bereid bent wat frames in te leveren.

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 juni 2001 00:51 schreef ketjap het volgende:
Dat heeft win98 als het goed is niet nodig (die F6 knop dus). Correct me if I'm wrong.
Hoe moet ik dan de driver voor de RAID controller installen? Als Win2k het wel nodig heeft (F6), herkent Win98 'm dus al helemaal niet voor de setup.
Mare waarom zou je in godsnaam 98 willen als je 2000 hebt???? Games doen t er ook onder als je bereid bent wat frames in te leveren.
Omdat ik onder mun game OS nogal wat shit install die ik niet op mijn (serieuze) Win2K wil installen.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26
Op woensdag 13 juni 2001 01:01 schreef PiNDa.CoM het volgende:

[..]

Hoe moet ik dan de driver voor de RAID controller installen? Als Win2k het wel nodig heeft (F6), herkent Win98 'm dus al helemaal niet voor de setup.
Waarom zou je OS helemaal de schijf niet zien??
Je controller zorgt er hardwarematig voor dat als je bv een RAID-0 config maakt dat het net lijkt of je 1 grote schijf hebt, in jou geval (en als het goed is ook in mijn geval) dus 1 schijf van 80 gieg met theoretisch dubbele transfer-rates tov 1 van die schijven alleen.

Dus ik zou niet weten waarom het problemen zou geven. Het enige waar je maybe mee komt te zitten (ga ik zelf ook nog ondervinden :P ) is dat je moet zorgen dat je RAID-0 Bootable is, maar dat mag geen probleem zijn, is gewoon mogelijk.
[..]

Omdat ik onder mun game OS nogal wat shit install die ik niet op mijn (serieuze) Win2K wil installen.
Idd goeie reden om Dual-Boot te maken :)

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 12:59
Draait perfecto hier in Win98. 2x 40gig HDD's met een HPT370 raid controller (onboard).
Wanneer je in je RAID-bios hebt ingesteld wat en hoe hij de schijven moet gebruiken, ziet de rest van het systeem het als 1 grote harddisk. Nu kun je er dus ook gewoon mee werken net als anders...

tip. Als je het hebt zou ik de rescue-floppies van Partition Magic gebruiken. FDisk heeft een beetje problemen met 60gb+ schijven... (en PM formateert ook meteen)

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 12:17 schreef The Collector het volgende:

tip. Als je het hebt zou ik de rescue-floppies van Partition Magic gebruiken. FDisk heeft een beetje problemen met 60gb+ schijven... (en PM formateert ook meteen)
bij fdisk moet je de groote van de partities in procenten aangeven ipv MB's...dan gaat het wel goed...
Pagina: 1