Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bootable USB maken van XBMCBunto .iso file

Pagina: 1
Acties:

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 13:26
Beste medetweakers,

Ik draai op een Asrock Ion 3D HTpc een 12.xx versie van XBMCBuntu. Ik gebruik de HTpc verder nergens voor en dus heb ik ook geen nut voor het installeren van Windows op het ding. Gewoon direct booten naar XBMC en gaan.

Nu had ik me voorgenomen om eens een keer een nieuwe(re) versie te installeren. Ik dacht och doe eens gek en installeer de Alpha release van XBMC/Kodi 14L Helix, hier te vinden http://mirrors.xbmc.org/r...ntu-13.0~gotham_amd64.iso

Dus ik heb de .iso gedownload, en dacht deze, net als de vorige keer, op een cdtje te branden. No go, aangezien de iso te groot is om op een cd te branden. Prima dacht ik, dan op een DVD, maar dat wil ook niet want Nero zegt dat ie een cd/cdrw wil hebben.

Oke, volgende stap was dan maar de iso op een USB stick te pleuren. Dus ik heb de .iso uitgepakt met Winrar, en de uitgepakte bestanden in de root van de USB stick gezet. Nou, stick in HTpc, in de BIOS de bootvolgorde aanpassen ennnnn....niks, wat ik vreemd vind aangezien hij, als ik de .iso net als de vorige keer op een cdtje brandt, hij -lijkt mij- wel vanaf de cd opstart en installeert, net als de vorige keer.

Dus ik ging op zoek naar wat meer informatie. Kom ik op de wiki van XBMC uit, om precies te zijn hier: http://kodi.wiki/view/HOW...ate_Bootable_USB_Manually want er staat namelijk aan het begin van die HOW-TO wel dit:

The general procedure to install XBMCbuntu from a USB flash drive is:
Acquire the correct XBMCbuntu installation files ('the ISO')
Put XBMCbuntu/Ubuntu onto your USB flash drive
Configure your computer to boot from USB flash drive and boot from it
Try XBMCbuntu/Ubuntu or install it to your hard drive.

Maar dat werkt niet. Dus kwam ik op de link van net, en daar stond dat ik LiLi moest gebruiken om een bootable USB drive te maken. Prima, O:\ geselecteerd, gedownloade .iso geselecteerd...en niks, want blijkbaar is het geen goeie versie?

Ik begin me nu een beetje te irriteren, en daar heb ik geen zin in. Mijn kennis van Linux/Ubuntu/whatever is 0.0 en het houdt nu een beetje op voor mij.

Hebben jullie wellicht een how-to wat ik nu stap voor stap moet doen want ik weet 't simpelweg niet.

Toevoeging:

Ik dacht slim te zijn en hier: http://kodi.tv/download/ niet de Helix Alpha te downloaden zoals eerder maar de laatste stable versie, en dan blijkt dus dat ze gewoon aan elkaar gelijk zijn. Beiden zijn 771.751.936 groot volgens Total Commander :{

[ Voor 5% gewijzigd door Just_A_User op 03-11-2014 19:01 ]

Och ja, je moet toch wat he.

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Met Ubuntu heb ik eerst een stickje gemaakt met Universal USB Installer:
http://www.pendrivelinux....-installer-easy-as-1-2-3/
Als je dat opstart krijg je een vraag of je wil proberen of installeren (of iets dergelijks), daar heb ik gekozen voor installeren en dan vervolgens als target de tweede usb-stick waar je Ubuntu daadwerkelijk vanaf wilt draaien.
Ik verwacht dat zoiets ook gewoon zou moeten werken met XBMCBuntu.

• Just_A_User
NinjaTuna schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:03:
Met Ubuntu heb ik eerst een stickje gemaakt met Universal USB Installer:
http://www.pendrivelinux....-installer-easy-as-1-2-3/
Als je dat opstart krijg je een vraag of je wil proberen of installeren (of iets dergelijks), daar heb ik gekozen voor installeren en dan vervolgens als target de tweede usb-stick waar je Ubuntu daadwerkelijk vanaf wilt draaien.
Ik verwacht dat zoiets ook gewoon zou moeten werken met XBMCBuntu.
Maar ik wil Ubuntu niet van een USB stick draaien. Het enige wat ik wil is gewoon die laatste versie van XBMCBuntu installeren op mn Asrock HTpc. De vorige keer heb ik de HTpc gekocht, uit de doos gehaald. Vervolgens .iso van XBMC gedownload, op cd gebrand, cd in HTpc, opstarten, installeren, en klaar.

Ik had verwacht dat het nu hetzelfde zou zijn, maar omdat de .iso inmiddels te groot is voor op CD te branden gaat 'm dat blijkbaar niet worden.

2e vraag is dan direct: als 't me lukt om te booten vanaf die USB stick, krijg ik dan de vraag of ik de bestaande installatie wil overschrijven, of dat ik de HDD wil formatteren, of wat dan ook, of zit dat er niet in?

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
In mijn geval gaf hij eerst aan dat hij nog een bestaande installatie kon vinden en of ik die, met verlies van alle gegevens (ook /home enz) wilde overschrijven. Je kunt echter ook kiezen voor een geavanceerde installatie en dan krijg je gewoon een partitiemanager.

Trouwens zou het met die link die ik je gaf echt een eitje moeten zijn om een bootable stick te maken, ik heb er nog nooit problemen mee gehad en werkt ook voor bijvoorbeeld een Windows install iso, naast zo'n vijf miljoen Linux distro's, het zou me verbazen als XBMCBuntu niet werkt.

edit: sterker nog; XBMCBuntu staat gewoon in de compatibility list

[ Voor 5% gewijzigd door NinjaTuna op 03-11-2014 19:40 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Rufus helpt mij altijd
downloads: Rufus 1.4.10

• Just_A_User
Het is gelukt! :)

• Just_A_User
Geinig, heb ik gisteravond de laatste stable release van XBMC, 13.2 geinstalleerd (die qua size exact zo groot is als de Kodi 14; Helix alpha release) en nu wordt de beta 1 versie van Kodi vandaag gereleased.

Kijk ik net op de download page, en dan zie ik volgens mij geen versie van XBMCBuntu/KodiBuntu staan? Betekent dat dat ie er nog niet is of moet ik een handmatig iets doen vanuit XMBCBuntu die ik nu heb staan?

Ik ben niet bekend met Linux, dus ik heb geen idee hoe ik nu vanuit XBMCBuntu zou moeten upgraden naar een eventuele Kodi 14 release? Iemand?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het builden van packages duurt altijd even. Het maken van een hele installatie ISO met bijbehorende packages duurt nog wat langer. Dus je kan er niet vanuit gaat dat een uur na het bericht je al kan updaten. Lekker wachten.

Ik lees je vraag over Nero nu ook even (eerder een tl;dr gedaan :P). Als je een CD ISO pakt die je op een DVD wilt branden, moet je wel aangeven dat je 't op een DVD wilt zetten. Is een simpel drop down menutje. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1