Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

netwerk delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allenmaal.

ik had dus een vraagje...

ik heb een iphone 4 met persoonlijke hotspot / een ps 4 en een laptop ( vista ).

ik ben helenmaal niet slim met computers laptop etc etc dus vandaar dat ik hier ben.

ik wil via mijn laptop internet op me ps4 krijgen zodat ik later mijn NAT type 3 naar 2 of 1 kan zetten zodat ik games kan joinen en party headset.

ik heb een kabel van me ps4 naar me laptop zitten .

ik heb me iphone4 via usb aangesloten op mijn laptop en ik heb werkend internet.

nu wil ik die internet delen naar mijn ps4 en krijg ik de melding ''er is een fout opgetreden tijdens het internet delen)

zou iemand mijn kunnen helpen AUB

alvast bedankt

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:01
Als ik zo even zie is type 3 closed, type 2 restricted en type 1 alle poorten open. Je hebt alleen een groot probleem, volgens mij is het bij veel providers zo dat internet via mobiel via proxies loopt of in ieder geval een shared IP. Onafhankelijk van dat heb je geen invloed op hoe de routing van je mobiele provider werkt dus kan je er vrij weinig aan doen. Welke provider heb je trouwens?

In theorie zou je direct op je hotspot van je mobiel een type2 NAT moeten krijgen maar afhankelijk van hoe je provider het netwerk geregeld heeft zou het ook wel eens gewoon onmogelijk kunnen zijn.

Meest realistische oplossing? Regel een vaste internet lijn met een uniek IP en probeer het nog eens. Scheelt ook meteen extreem in de ping die je hebt, 3G is nou niet bepaald fantastisch daarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van de kermis dus ik heb geen wifi inverband dat ik elke week door heel nederland staat dus ik heb een internet only abbodoment bij tmobile en die heb ik in een iphone 4 zitten en als ik rechtstreeks via de wifi van me iphone me ps4 aanzet doet alles het perfect geen ''lag'' alleen wel die nat type 3 dit is zwaar irritant omdat ik niet met me vrienden kan joinen ..

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:01
Pfew, ja, dan vervalt de vaste internet verbinding optie een beetje ja.

Probleem met die 3g verbindingen is dat het vaak wat apart in elkaar zit. Soms lijk je een publiek IP te krijgen maar zetten providers bijvoorbeeld alles dicht wat van extern binnenkomt voor extra veiligheid. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er verder ook totaal geen ervaring mee heb. Vrees alleen van wat ik gelezen heb dat het erg lastig wordt om hier omheen te werken.

Optie zou kunnen zijn VPN verbinding maar dat maakt het wel heel complex en ik zou verder ook niet echt weten hoe je dat het beste op kan zetten. Ben er niet in thuis. Plus dan moet je alsnog een extern punt hebben waar je naartoe kan verbinden met een uniek IP en controleerbare NAT.

Echter zou ik als ik jou was de vraag eens bij t-mobile of andere providers zelf neerleggen. Ik durf te wedden dat die 100x beter weten wat er in hun netwerk afspeelt dan dat ik doe en wellicht hebben ze nog wel ideeën / aanbod dat ze kunnen maken met wel een opengestelde internet verbinding?

Verwijderd

Topicstarter
okee dan ga ik morge is bellen haha bedankt voor je reactie trouwens :D