Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
http://www.rtlnieuws.nl/n...we-fraude-oost-europeanen
http://www.rtlnieuws.nl/s...dentiteitswisselingen.pdf

Zou het dan echt zo makkelijk zijn?
  1. Ga naar Nederland en vraag BSN aan.
  2. Vraag AOW, bijstand, creditcard, lening aan en waar je verder maar aan kunt komen. Verder ga je je nog even te buiten aan allerlei criminele activiteiten.
  3. Ga naar land van herkomst, wijzig je naam.
  4. Herhaal totdat je genoeg geld hebt.
Hoe kan je zoiets oplossen?
Ok, daar geeft het rapport ook al antwoorden op. Daar zou ik bij willen zetten: 1 Europees BSN.

[ Voor 30% gewijzigd door KopjeThee op 03-11-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Moet je eens kijken wat er gebeurt als men de gezichtskenmerken in het gemeentehuis op de foto zet in plaats van het scannen van een pasfoto. Of vingerafdrukken. Of DNA.... Maar helaas hebben we allemaal iets te verbergen waardoor deze dingen niet wenselijk zijn.

Hiermee wil ik maar aangeven dat het oplossen van een dergelijk probleem knap lastig kan zijn.
* Het aanleggen van een database met DNA wordt niet geaccepteerd in Nederland
* Het aanleggen van een database met gezichtskenmerken wordt niet geaccepteerd in Nederland
* Het aanleggen van een database met vingerafdrukken wordt niet geaccepteerd in Nederland
* Het selectief bewaren van bovenstaande gegevens in een database, bij twijfel of mensen wel eerlijk zijn, is ook niet wenselijk. Dit levert enorme discussies op aan de balie van een instantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
sypie schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:33:
Moet je eens kijken wat er gebeurt als men de gezichtskenmerken in het gemeentehuis op de foto zet in plaats van het scannen van een pasfoto. Of vingerafdrukken. Of DNA.... Maar helaas hebben we allemaal iets te verbergen waardoor deze dingen niet wenselijk zijn.
...
Maar als ik in het rapport kijk, dan is het allemaal nog veel knulliger. In het land van herkomst is de persoon nog altijd gewoon onder hetzelfde nummer bekend. Maar onze systemen bieden geen mogelijkheid dat landgebonden persoonsnummer te registreren...

Jouw suggesties zijn inderdaad niet heel wenselijk. Het gaat er niet zozeer om dat je iets te verbergen hebt, maar dat sommige zaken sommige mensen niet aangaan. Sommige dingen mag de overheid best weten, maar ik zou het niet prettig vinden als de kans bestaat dat informatie bijvoorbeeld in criminele handen komt. Geen enkele beveiliging van een systeem is 100% waterdicht. Ik lees nog net iets te vaak dat er beveiligingslekken in systemen zitten, om daar meer aan toe te vertrouwen dan strikt noodzakelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door KopjeThee op 03-11-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58
de doorgeslagen "gelijkheid" in europa afschaffen .. aan "buitenlanders" mag je best een berg meer eisen stellen en een langere en grondigere procedure inrichten bij de aanvraag van diverse voorzieningen (als je uberhaupt al wilt dat ze op zulke korte termijn er recht op hebben. Overigens zou het ook prima zijn om he voor NL'ers ook weer eens iets strikter te maken. Kom maar weer eens wat vaker langs een loket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
Ga naar Nederland en schrijf je in bij gemeente.
Bezit je dan Nederlands staatsburgerschap?
We mogen niet toestaan dat iedere immigrant direct de geldkraan open kan draaien.

Banken moeten dat maar zelf oplossen. Voor een creditcard heb je immers een rekening nodig waar periodiek inkomsten op worden gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen3 schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:53:
[...]
We mogen niet toestaan dat iedere immigrant direct de geldkraan open kan draaien.

Banken moeten dat maar zelf oplossen. Voor een creditcard heb je immers een rekening nodig waar periodiek inkomsten op worden gestort.
Doen we niet.
Ik heb een buitenlandse europese afkomst, en het is schrikbarend hoeveel extra barrieres de overheid oplegt voor bijv. het aanvragen van kinderbijslag.

Als Nederlander kun je het regelen door in te loggen met digi-D,
Als je wat rijker bent qua culturele identiteit, krijg je voor de goedkeuring een lange vragenlijst, met onzin vragen van of en welke poltieke partij, vereniging of geloofsgemeenschap je lid bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ik me afvraag is of er geen controle is op woonadres oid? (zowel bij gemeente als de bank)
Het lijkt em dat je met een 'nieuwe' naam tevens een nieuw adres moet opgeven.
(Of kunnen er gewoon 20 mensen op een adres staan zonder dat de gemeente hier iets mee doet? Lijkt me dat er een maximum aantal bewoners per pand ofzo is?)

Of geven ze constant fake-adressen op?
Hier kan toch ook op gecontroleerd worden door het eerst door de hoofdbewoner te laten bevestigen, bijv.?

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 03-11-2014 20:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19
Oke, er is dus geen database met vingerafdrukken?
TIL
http://www.nieuws.nl/alge...kken-paspoort-is-illegaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien gewoon geen vrij reizen verdragen en andere soortgelijke overeenkomsten met dit soort landen aangaan als zij niet aan onze eisen van ren degelijk registratiesysteem voldoen. Dan los je al heel veel op.

Vrij reizen en eu staatsburgerschap? Prima, maar dan moet je wel door de eu goedgekeurde systemen gebruiken en je bondgenoten daar toegang toe geven. Bovendien kunnen we dat systeem dan samen ontwikkelen, wat ook de kosten drukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even ter info: een BSN nummer is zo verkregen. Dat hoeft namelijk niet via de gemeente. Het kan ook direct bij het kantoor van de belastingdienst. Buitenlands ID mee, kopie arbeidscontract en een lulverhaal waarom je een BSN nodig heeft. Mijn Poolse collega wilde simpelweg een BSN om een NL bankrekening te kunnen openen, simpelweg omdat ie een chipknip nodig had. Zogezegd, zo gedaan. Een half uur na het begin van zijn afspraak stomd ie met een BSN buiten. Terwijl hij geen NL adres had. Geen probleem.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58
The Eagle schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:40:
Even ter info: een BSN nummer is zo verkregen. Dat hoeft namelijk niet via de gemeente. Het kan ook direct bij het kantoor van de belastingdienst. Buitenlands ID mee, kopie arbeidscontract en een lulverhaal waarom je een BSN nodig heeft. Mijn Poolse collega wilde simpelweg een BSN om een NL bankrekening te kunnen openen, simpelweg omdat ie een chipknip nodig had. Zogezegd, zo gedaan. Een half uur na het begin van zijn afspraak stomd ie met een BSN buiten. Terwijl hij geen NL adres had. Geen probleem.
Mjah zou op zich nog niet zo erg zijn .. als niemand "status" zou verlenen aan het hebben van een BSN (zou ook een aardig deel van het gezeik van identiteitsfraude wegnemen) .. maar helaas helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:29:
Misschien gewoon geen vrij reizen verdragen en andere soortgelijke overeenkomsten met dit soort landen aangaan [...]
Als een land lid is van de EU dan zit vrij reizen erbij, het is namelijk de kern van de EU (vrij verkeer van goederen en personen). Het is heel moeilijk om daar iets aan te doen.
Beter is het om de verstrekking van een BSN strenger te beoordelen, bijvoorbeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 03-11-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 09:04
BSN alleen uitgeven aan burgers met de Nlse nationaliteit. Asielzoekers, gelukszoekers, expats, uitvreters etc maar een ander nummer geven en hogere eisen aan stellen en de eerste xx jaar minder rechten op allerlei uitkeringen etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Cobb op 04-11-2014 09:51 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 12:41

Bergie

Lekker belangrijk...

Hoe gaat dit in het buitenland eigenlijk? Ik neem aan dat ze daar in meer of mindere mate op dezelfde manier misbruik kunnen maken van de voorzieningen?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorgen dat er een Europese wet komt dat je je naam maar een keer kan veranderen en als je het nog een keer wilt er een onderzoek komt naar je gedragingen en daarbij de landen samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Waarom zouden de Oost-Europese landen aan zo'n wet meedoen ? Zaken zoals deze brengen geld van rijke EU landen naar arme EU landen, iets waar de EU al decennia mee bezig is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
De EU verplicht ons absoluut niet om bijstand uit te keren aan Oost Europeanen. Dat we 1 keer bijstand betalen is al onze eigen domme fout. De oplossing is dus vrij simpel: schaf de bijstand voor niet-ingezetenen per vandaag af.

WW is een ander verhaal, daar moet je premie voor betaald hebben. De EU eist dan wel dat je als premie-betaler ook recht hebt op de bijbehorende uitkering ongeacht nationaliteit. Maar in die gevallen moet je al een BSN hebben gehad bij het betalen van de premie, en de uitkering is aan die unieke BSN gekoppeld. Dat voorkomt deze fraude dus.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:29:
Misschien gewoon geen vrij reizen verdragen en andere soortgelijke overeenkomsten met dit soort landen aangaan als zij niet aan onze eisen van ren degelijk registratiesysteem voldoen. Dan los je al heel veel op.
Van wat ik begrijp uit de artikelen is hun systeem er prima op aangepast en werken zij met een nummer ipv een naam. Probleem zou met name bij ons liggen omdat wij dat nummer niet registreren maar alleen een naam.
Overheidsdiensten hier moeten eerst maar eens de persoonlijke codes van Oost-Europeanen gaan registreren.
Vrij verkeer van mensen verbieden werkt twee kanten op en zou ons alleen maar terug in de tijd zetten: dan zouden Nederlanders ook niet meer vrij door de EU kunnen reizen.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:22:
Zorgen dat er een Europese wet komt dat je je naam maar een keer kan veranderen en als je het nog een keer wilt er een onderzoek komt naar je gedragingen en daarbij de landen samenwerken.
Waarom zo moeilijk? Dat is vervolgens wachten totdat er een andere loophole gevonden wordt die niet over de naam gaat. Dit geeft nodeloos veel werk, een onderzoek naar je gedragingen? Wat is dat dan precies?

Nee, als je vrij verkeer van personen wilt zul je overeenstemming moeten bereiken over de manier waarop je Europese burgers registreert. Als iedereen dat hetzelfde doet en die systemen zijn gekoppeld kun je dit soort uitwassen tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Doorgaans kan een EU-inwoner (niet-NL) in de meeste gemeenten in principe geen bijstand krijgen, behalve in bepaalde gevallen als die in Nederland heeft gewerkt (en nog woont). AOW is ook niet zo makkelijk(of zinvol), leningen, creditcard etc mogen de leningverstrekkers en creditcardmaatschappijen van mij helemaal zelf bepalen, crimineel gedrag wordt in principe gewoon bestraft.

Het zou wel goed zijn als de voorbeelden uit de TS wat nader kunnen worden toegelicht.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 04-11-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vraag mij alleen af in hoeverre cijfers over hoeveelheden bijstanders en WWérs (en andere mogelijke groepen) kunstmatig opgeblazen zijn door dit soort incidenten.

Hebben we daadwerkelijk 650.000 werklozen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:53
jeroen3 schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:53:
[...]

Dat is volgens mij alleen voor de eerste 3 maanden. Ik heb mijn cc op een rekening staan waar bijna nooit geld op komt (miss 200 euro per 6 maanden). Ben verhuist en heb mijn cc gewoon aangehouden (en wordt ook gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
begintmeta schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:11:
Doorgaans kan een EU-inwoner (niet-NL) in de meeste gemeenten in principe geen bijstand krijgen, behalve in bepaalde gevallen als die in Nederland heeft gewerkt (en nog woont).
Nu ik dit heb doorgelezen lijkt het er inderdaad op dat het niet heel makkelijk is om bijstand te krijgen.

Ik zou ook wat meer details over deze fraude willen zien hoe het precies in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
anandus schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:16:
[...]
Als een land lid is van de EU dan zit vrij reizen erbij, het is namelijk de kern van de EU (vrij verkeer van goederen en personen). Het is heel moeilijk om daar iets aan te doen.
Beter is het om de verstrekking van een BSN strenger te beoordelen, bijvoorbeeld.
Maar dan begrijp ik niet helemaal waarom we geen inzage in hun systemen hebben verlangd toen deze landen lid werden van de EU. Nu wordt dat met terugwerkende kracht lastiger, maar als we achteraf ook miljarden kunnen naheffen, dan moet dit toch ook lukken?

Zeker bij landen die nu nog niet bij de EU willen, lijkt me dit een hele harde eis. Doe mee met ons centrale burger-registratiesystemen-koppelings-ding, want anders accepteren we je paspoorten niet. In het kader van Europese samenwerking zou ik ook nog best willen pleiten voor een Europees paspoort, dan voorkom je meteen het hele gedoe met verschillende namen in verschillende landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mant
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Doorgaans kan een EU-inwoner (niet-NL) in de meeste gemeenten in principe geen bijstand krijgen, behalve in bepaalde gevallen als die in Nederland heeft gewerkt (en nog woont). AOW is ook niet zo makkelijk(of zinvol), leningen, creditcard etc mogen de leningverstrekkers en creditcardmaatschappijen van mij helemaal zelf bepalen, crimineel gedrag wordt in principe gewoon bestraft.

Het zou wel goed zijn als de voorbeelden uit de TS wat nader kunnen worden toegelicht.
Rationeel, kritisch en niet vanuit de onderbuik.

rapport van 7 pagina's zonder concrete informatie kan niemand iets mee.
Delerium schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:14:
Ik vraag mij alleen af in hoeverre cijfers over hoeveelheden bijstanders en WWérs (en andere mogelijke groepen) kunstmatig opgeblazen zijn door dit soort incidenten.

Hebben we daadwerkelijk 650.000 werklozen of niet?
Zoals eerder aangegeven bijstand krijg je niet zo maar een bijstandsuitkering en WW is uitkering die men opbouwt door te werken.

Er zijn in Nederland geen 650.000 werklozen omdat elk land statistische trucs en definities toepast om de cijfers mooier voor te doen dan ze daadwerkelijk zijn (seizoensarbeiders, part-timers, mensen die geen beroep doen op uitkeringen, studenten, correcties toepassen op reeds gepubliceerde cijfers, etc.)

Het lijkt mij dat politie en instanties beter contact met het land van herkomst op kunnen nemen en daar eventuele naamswijzigingen te controleren, dan dat wij nog meer privacyrechten gaan verliezen door extra opslag van gegevens binnen de grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
De opsomming heb ik niet zelf verzonnen. Dus ik kan ze niet verder toelichten.
Uit het bericht van RTL:
Een Roemeen die zich onder verschillende namen inschrijft, kan vaker bijstand ontvangen, of bijvoorbeeld huurtoeslag. En hij bouwt meerdere keren AOW op. Hij kan ook meerdere creditcards aanvragen of leningen afsluiten.
Uit het politie rapport:
door van identiteit te wisselen kunnen criminele, gezochte, ongewenst verklaarde EU-burgers anonimiteit creëren en in Nederland verblijven
Mant schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:24:
[...]
Rationeel, kritisch en niet vanuit de onderbuik.
[...]
Het komt uit het politie rapport en het bericht van RTL, niet uit de onderbuik. Bovendien is de OP als vraag gesteld.

[ Voor 17% gewijzigd door KopjeThee op 04-11-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:29

m-vw

Dus?

KopjeThee schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:37:
[...]

Maar als ik in het rapport kijk, dan is het allemaal nog veel knulliger. In het land van herkomst is de persoon nog altijd gewoon onder hetzelfde nummer bekend. Maar onze systemen bieden geen mogelijkheid dat landgebonden persoonsnummer te registreren...
Dit zegt genoeg.....

Erger is nog dat de politie eind vorig jaar door de duitse polite al geïnformeerd is over deze fraude. Ook in België is het bekend. Daar hebben ze, inmiddels, wel een systeem dat overweg kan met de buitenlandse BSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:45
Aan alle reaguurders die hier kortzichtig buitenlanders raus roepen (ja jij Persienner en MS alters), een BSN nummer moet je hebben voor alle interactie met de Nederlandse overheid. Je komt er niet onderuit en je mag dat niet weigeren.

Een voorbeeld wat daarvan komt is Zweden, waar het BSN nummer nog belangrijker is.

Daar willen ze je liever ook geen BSN nummer geven zonder verblijfsadres in Zweden.
Wel tof als je:

- je niet officieel kan huren omdat je geen BSN nummer hebt
- geen bankrekening kan openen zonder BSN nummer
- geen internet kan nemen omdat je geen BSN nummer hebt
- geen prepaid modem kan afhalen bij het postkantoor omdat je geen BSN nummer hebt
- geen bonuskaart in de supermarkt kan hebben zonder BSN nummer
- etc..

Uberhaupt is het helemaal niet zo mogelijk om uitkeringen aan te vragen als je hier geen baan hebt (gehad), en een naamswijziging klinkt eigenlijk uberhaupt niet zo makkelijk, ook in andere landen niet!
Populistisch geneuzel dit.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Buitenlander raus? Leer lezen man. Werkeloze buitenlanders heb ik het over. En dat is niet alleen mijn opvatting, dat is het officiële EU beleid.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
anandus schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:51:
[...]
Nu ik dit heb doorgelezen lijkt het er inderdaad op dat het niet heel makkelijk is om bijstand te krijgen.
Dat gaat over het recht op bijstand. Er is echter geen verplichting voor gemeentes om zo streng te zijn als de wet toestaat. Dat levert een merkwaardig effect op: linkse colleges mogen afwijken van regeringsbeleid, rechtse colleges niet. Het logische gevolg is dat het feitelijk beleid altijd linkser is dan wat de regering beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MSalters schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:13:
Dat gaat over het recht op bijstand. Er is echter geen verplichting voor gemeentes om zo streng te zijn als de wet toestaat. Dat levert een merkwaardig effect op: linkse colleges mogen afwijken van regeringsbeleid, rechtse colleges niet. Het logische gevolg is dat het feitelijk beleid altijd linkser is dan wat de regering beslist.
En als het milieu (groene) wetgeving betreft dan?
Wat een geneuzel dat de wet niet toepassen links is en dat wel doen rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Ook daar geldt dat gemeentes de wet mogen toepassen of overtreffen, maar niet afzwakken. Je ziet ook daar dat linkse gemeentes typisch groener zijn dan de landelijke overheid, zelfde logica.

Hoe dit relevant is in een topic over fraude door Oost-Europeanen zie ik overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:47
Typisch dat als de Nederlandse overheid iets doms doet, de meesten er vaak als de kippen bij zijn om te komen mopperen over ambtenaren en hun zuurverdiende belastinggeld etc., maar als de Nederlandse overheid iets doms doet waar buitenlanders bij betrokken zijn, dan ligt het opeens allemaal aan die buitenlanders of het land waar ze vandaan komen en kijkt er niemand meer kritisch naar de Nederlandse overheid. Gelukkig zijn er een paar uitzonderingen hier die niet meteen afkeurend beginnen te wijzen, maar gewoon zelf onderzoek doen en pas dan conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat is toch logisch ? Als er miljoenen aan uitkeringen teveel betaald worden door de gemeente Amsterdam wordt een flink deel van dat geld ook in Nederland uitgegeven. De miljoenen die nu naar Bulgarije gaan ziet de Nederlandse economie misschien een procent van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bron?
Ik heb hier nog geen cijfers over gezien, eigenlijk.
Sterker nog, ik hoor hier eigenlijk niets meer over en zo te zien heeft RTL dat rapport weer verwijderd?

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 09-11-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wiebes zei dat dinsdag bij RTL Z. De fiscus heeft nog ruim 3 miljoen tegoed van het geld dat door de Bulgarenfraude verdween. Wiebes spreekt binnenkort zijn Bulgaarse collega, maar is dus ,,niet heel optimistisch''. Wel onderhandelt Nederland met Bulgarije over een nieuw belastingverdrag, waarmee een situatie als de huidige in de toekomst kan worden voorkomen. Bij de Bulgarenfraude ging ruim 4 miljoen euro verloren. In maart meldde Wiebes dat een kwart terug was.
http://www.rtlnieuws.nl/e...halen-geld-bulgarenfraude

Dit was de vorige grote zaak, ook hierin waren onze regels heel goed in het weggooien van geld naar landen waar de regels het onmogelijk maken het ooit terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Had dat met valse paspoorten te maken? Ik dacht dat dat eerder met valse adressen en contracten van doen had.

Hoe dan ook moet men om dergelijke dingen te voorkomen investeren in verbetering van regelgeving en controle. Ook bij zaken als faillissementsfraude en belastingontduikende constructies, het zou me niets verbazen als met die laatste zaken, ook zonder tussenkomst van oost-europeanen met vanuit Nederlandse optiek 'frauduleuze' identiteitspapieren, al snel meer dan 4 miljoen gemoeid zou zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 09-11-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Huidige signalen wijzen erop dat het wat minder dramatisch was dan men aanvankelijk meende te moeten roeptoeteren. Binnenkort kamerdebat over het probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 24-02-2015 20:06 ]

Pagina: 1