Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal primair worden gebruikt om te gamen. Verder uiteraard de standaard office taken en zo af-en-toe een autocad render. Tevens zal deze PC mijn NUC vervangen als 'HTPC'. (NUC gaat naar ouders)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb momenteel pakweg €1200 voor het systeem uitgetrokken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 180GB SSD liggen die ik eventueel kan gebruiken totdat de M2/sata-express kaartjes goed voorhanden zijn. voor grote bestanden heb ik een server staan, dus ik kan me met die 180GB best een half jaartje redden.
Verder neem ik een U2412M scherm mee alsmede mijn trouwe toesenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het bekende desktoplijstje zonder randapparatuur. Gezien mijn oog is gevallen op een moederbord met M.2 slot zou ik eventueel met de SSD kunnen wachten totdat de snellere M.2 SSD's betaalbaar zijn. Een W8.1 licentie heb ik nog liggen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel lijkt Intel/Nvidia een goede combi te zijn. Verder niet echt zware voorkeuren, al heb ik wel een historische hekel aan Realtek netwerkchips
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast komt naast een TV-meubel te staan (45CM hoog), dus een niet opvallende kast vind ik belangrijk. Verder kan de demping van de R4 geen kwaad dunkt me.
Verder ben ik momenteel van plan om er op termijn een extra 970 bij te prikken.
Ga je overklokken?
Ja, als iemand die eeuwig kan blijven klooien wil ik graag eens kijken hoeveel hertzjes ik er stabiel uit kan trekken. (Zowel CPU, GPU als geheugen)
Mijn huidige wenslijst
Ik hoop dat ik een enigszins fatsoenlijk systeem in elkaar heb gefabriekt en uiteraard zijn alle suggesties welkom
@ Br00ky en MK1998NL, ga nou geen hele lijstjes plaatsen, dat vind ik maar flauw
Het systeem zal primair worden gebruikt om te gamen. Verder uiteraard de standaard office taken en zo af-en-toe een autocad render. Tevens zal deze PC mijn NUC vervangen als 'HTPC'. (NUC gaat naar ouders)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb momenteel pakweg €1200 voor het systeem uitgetrokken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 180GB SSD liggen die ik eventueel kan gebruiken totdat de M2/sata-express kaartjes goed voorhanden zijn. voor grote bestanden heb ik een server staan, dus ik kan me met die 180GB best een half jaartje redden.
Verder neem ik een U2412M scherm mee alsmede mijn trouwe toesenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het bekende desktoplijstje zonder randapparatuur. Gezien mijn oog is gevallen op een moederbord met M.2 slot zou ik eventueel met de SSD kunnen wachten totdat de snellere M.2 SSD's betaalbaar zijn. Een W8.1 licentie heb ik nog liggen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel lijkt Intel/Nvidia een goede combi te zijn. Verder niet echt zware voorkeuren, al heb ik wel een historische hekel aan Realtek netwerkchips
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast komt naast een TV-meubel te staan (45CM hoog), dus een niet opvallende kast vind ik belangrijk. Verder kan de demping van de R4 geen kwaad dunkt me.
Verder ben ik momenteel van plan om er op termijn een extra 970 bij te prikken.
Ga je overklokken?
Ja, als iemand die eeuwig kan blijven klooien wil ik graag eens kijken hoeveel hertzjes ik er stabiel uit kan trekken. (Zowel CPU, GPU als geheugen)
Mijn huidige wenslijst
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed Aangezien ik graag wil overklokken lijkt me een K model vereist. Uiteraard het Haswell-refresh model. | € 212,- | € 212,- |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 Ik heb expres een moederbord met SLI-mogelijkheden en een M.2 slot uitgekozen. Dit om eventueel later te kunnen uitbreiden. | € 122,95 | € 122,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G De bekende 970. Volgens mij momenteel de beste kaart que prijs/prestatie. Ik ben van plan later een 2e 970 aan te schaffen. | € 352,- | € 352,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black Naar mijn mening een van de strakst uitziende kasten van het moment. Added bonus: een 140mm fan poort aan de achterkant. | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Cooler Master Nepton 140XL Als je van plan bent zwaar te overklokken kan een wat zwaarder koelsetje geen kwaad. Verder natuurlijk gewoon voor de wowfactor | € 63,45 | € 63,45 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU Geen uitleg nodig lijkt me. | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 750W Een iets zwaardere voeding om later een SLI 970 setup te kunnen realiseren. Modulair omdat ik dat makkelijker/netter vind werken. | € 94,80 | € 94,80 |
| 1 | Crucial MX100 512GB Aangezien we hier een thuisserver hebben is bulkopslag niet nodig, daarom een 500GB SSD ipv. een 240+HDD. Echter neem ik aan dat er binnenkort betaalbare M.2 SSD's zullen komen, dus tenzij jullie zeggen dat een M.2 weinig zal uitmaken bestel ik deze niet mee. (heb nog een 180GB SSD liggen) | € 179,50 | € 179,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.175,60 | |
Ik hoop dat ik een enigszins fatsoenlijk systeem in elkaar heb gefabriekt en uiteraard zijn alle suggesties welkom
@ Br00ky en MK1998NL, ga nou geen hele lijstjes plaatsen, dat vind ik maar flauw