Beste Tweakers
Het probleem
Sinds een aantal dagen heb ik het probleem dat er spam wordt verstuurd vanaf mijn VPS. Nu heb ik gekeken in de mail log en daarin is te zien dat alles vanaf één domein wordt verstuurd. Hierbij worden allemaal namen gegenereerd welke voor het domeinnaam worden geplakt.
3 regels uit de log (er staan er nog veel meer).
Daarnaast probeert hij deze te verzenden naar verschillende emailaccounts (hotmail, yahoo, gmail, etc).
Hierdoor zijn we nu (tijdelijk) geblokkeerd bij meerdere providers.
Wat ik al heb geprobeerd
- Spamassassin geïnstalleerd via een tutorial, deze is ingesteld voor Postfix.
- Dat domein (tijdelijk) te blokkeren, maar dat lukte niet.
- Degene die controle heeft over dat domein een SPF record aan te laten maken (heeft diegene nog niet gedaan).
Ik heb nu tijdelijk Postfix uitgezet (om blokkade van Gmail, etc. te voorkomen), maar dit is geen oplossing. Er staan namelijk meerdere domeinnamen op, die ook gewoon mail verwachten.
Weten jullie misschien een oplossing? Gaat het toevoegen van het SPF record hier tegen helpen? En hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?
Alvast bedankt!
Klepje
Het probleem
Sinds een aantal dagen heb ik het probleem dat er spam wordt verstuurd vanaf mijn VPS. Nu heb ik gekeken in de mail log en daarin is te zien dat alles vanaf één domein wordt verstuurd. Hierbij worden allemaal namen gegenereerd welke voor het domeinnaam worden geplakt.
3 regels uit de log (er staan er nog veel meer).
Nov 3 15:31:54 SYDNEY postfix/qmgr[17182]: F21335CF565: from=<alta_rush@mijndomeinnaam.nl>, size=786, nrcpt=1 (queue active) Nov 3 15:31:54 SYDNEY postfix/qmgr[17182]: F34475D0291: from=<karyn_larsen@mijndomeinnaam.nl>, size=799, nrcpt=1 (queue active) Nov 3 15:31:54 SYDNEY postfix/qmgr[17182]: F11805CA299: from=<enid_raymond@mijndomeinnaam.nl>, size=796, nrcpt=1 (queue active)
Daarnaast probeert hij deze te verzenden naar verschillende emailaccounts (hotmail, yahoo, gmail, etc).
Hierdoor zijn we nu (tijdelijk) geblokkeerd bij meerdere providers.
Wat ik al heb geprobeerd
- Spamassassin geïnstalleerd via een tutorial, deze is ingesteld voor Postfix.
- Dat domein (tijdelijk) te blokkeren, maar dat lukte niet.
- Degene die controle heeft over dat domein een SPF record aan te laten maken (heeft diegene nog niet gedaan).
Ik heb nu tijdelijk Postfix uitgezet (om blokkade van Gmail, etc. te voorkomen), maar dit is geen oplossing. Er staan namelijk meerdere domeinnamen op, die ook gewoon mail verwachten.
Weten jullie misschien een oplossing? Gaat het toevoegen van het SPF record hier tegen helpen? En hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?
Alvast bedankt!
Klepje