gefilterd internet en ongefilterd internet op één netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 18:46
Een pand waar jongerenwelzijnswerk wordt gedaan is begonnen met de bovenverdieping verhuren aan studenten, waaronder ik zelf. Iedereen in het pand gebruikt het reeds aanwezige internet, maar gisteren ontdekte ik dat daar een filter op zit, een filter van solcon. Heb ik tegen de huisbaas gezegd, en ze vindt wel dat wij ongefilterd internet moeten hebben, maar dat wordt nog lastig omdat ze het ook belangrijk vindt dat de jongeren wel gefilterd internet hebben.

Ze gaat de netwerkbeheerder contacten, maar ik heb graag wat voorkennis zodat ik eventueel een voorstel kan doen als ze zeggen: sorry, we kunnen dit niet veranderen dus sluit maar je eigen internet aan als je het zo'n probleem vindt (momenteel zit internet inbegrepen in huurprijs).

Mijn vraag:

is het mogelijk om het internet van één provider toegankelijk te maken via verschillende accounts? Oftewel, dat de jongeren verbinding maken met een netwerk waar wel filter op zit en dat wij verbinding maken met een netwerk zonder filter, zonder dat het daadwérkelijk twee verschillende netwerken zijn. Volgens mij is dat op aparte computers geen probleem, maar het internet moet ook gefilterd zijn al ze met hun telefoon verbinding maken.

Ik verwoord het geloof ik een beetje vaag, maar als het onduidelijk is hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:07
Solcon filtert volgens mij serverside met een interception proxy - ik kan niets vinden over proxysettings op hun website.

Dan heb je dus waarschijnlijk pech. Eigen internetlijn nemen, of al je traffic over een VPN routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat je kan regelen met Solcon, dat ze bv. één MAC adres niet gaan filteren. En die MAC adres wordt een goede (lees: zware) router, die ALLEEN voor de studenten gaat werken. Dus met WiFi en een sterk wachtwoord. En die gaat dan "voorbij" de filter.

Maar wat Thralas zegt: een VPN kan ook ja. Eventueel een VPN router neerzetten, die de VPN opbouwt, en alle andere clients (wifi of bedraad) van ongefilterde internet voorziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik weet niet wat er voor lijn ligt, maar indien glas: Volgensmij kun je een tweede lijn afnemen bij een andere provider, als je die prijs met je medehuurders deelt is dat een dingetje om over na te denken.
Indien het DSL is kun je kijken of kabel mogelijk is, of dat er een tweede aderpaar ligt om gebruik van te maken. Want imo wordt VPN routering e.d. een beetje omslachtig.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfbikes
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-01-2024
*knip* Kick graag hier verder: Solcon filter laat me niet op NordVPN inloggen

[ Voor 94% gewijzigd door rens-br op 08-09-2022 10:34 ]

Dit topic is gesloten.