Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Taken van groep engineers rapporteren op scherm

Pagina: 1
Acties:

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:31

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Met een groepje mensen, verdeeld over twee locatie's, hebben we naast onze dagelijkse werkzaamheden allemaal kleinere projecten of opdrachten die we uitvoeren.

De dagelijkse werkzaamheden worden netjes gelogd en bijgehouden onder calls en/of door projectmanagers.

Kort verhaal: Ik zoek taakmanagement software waarbij ik een statusoverzicht op een tv kan laten zien

Lang verhaal
Een overzicht missen we over deze kleine taken, ik ben al een tijd opzoek naar mogelijkheid waarbij we de taken kunnen aanmaken, mogelijk uren op kunnen zetten, voortgang kunnen rapporteren en melden dat we klaar zijn. Klinkt niet fancy, dat is het dan ook niet.

Wat ik heb geprobeerd is meerde kanban-websites bekeken, ik ben met name bij http://www.kanbanize.com gebleven aangezien aanmaken, statussen en dergelijke goed geregeld is daar. Maar, de huidige status mooi rapporteren op een tv of uberhaupt statussen rapporteren is niet mogelijk. (ik heb zlefs contact gehad met de producent van het product).

Daarna ben ik met Outlook tasks bezig geweest. Dit heeft wat minder mogelijkheden in de workflow, maar is nog steeds voldoende. Wederom zie ik geen mogelijkheid om de status van 10 mensen netjes bij elkaar te brengen en te rapporteren.

Wat wil ik rapporteren?
Welke actieve tasks zijn er momenteel (en wie is er mee bezig).
Wat is de lijst met activiteiten van een bepaald persoon
Meta-data, zoals aantal open taken, aantal actieve taken (dit is met kanbanize.com wel mogeliijk).

Ik zou bijna weer terug gaan naar excel...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
*skup*

Is de vraagstelling onduidelijk, of het onderwerp niet boeiend?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:15

Croga

The Unreasonable Man

Vraagstelling is duidelijk, onderwerp is boeiend, oplossing is er niet......

Alles wat er beschikbaar is heeft zijn beperkingen en de meeste beschikbare opties zelfs meer beperkingen dan je graag zou willen.

Je zou eens naar Jira Agile kunnen kijken (het voormalige Greenhopper). Deze heeft hele bergen opties voor rapportages en uren registratie. Maar de truuk is natuurlijk altijd dat hoe meer je er mee wilt gaan doen, hoe bewerkelijker het wordt.

Al met al is er nogsteeds geen "one size fits all" oplossing beschikbaar. Er is geen enkel systeem waar je fatsoenlijk je visie kunt uitwerken, kunt slicen en dicen, kleine taken kunt vastleggen en het geheel kunt volgen door de gehele lifecycle.

• boeke209
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11 20:54
Ik denk inderdaad dat je richting de agile software moet gaan kijken. Of zoek eens op scrum software.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Ik zal op agile en scrum gaan zoeken, ik verwacht daarentegen (te) complexe software te vinden zonder visueel aantrekkelijke rapportage te vinden. De software zal bedoeld zijn voor dagelijks en intensief gebruik.
(lees: Sprints, backlog, user stories, etc).

Maar, ik laat me graag verbazen.

Ik ben nu bezig met kijken naar:

Add-on voor outlook, die functionaliteit toevoegd aan Outlook Tasks
http://www.codetwo.com/freeware/task-workflow-thanks

www.asana.com
Saas Taskmanagement

[ Voor 49% gewijzigd door Tukk op 04-11-2014 13:55 ]

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Kijk hier eens naar: http://todoist.com/

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tukk schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:12:
Een overzicht missen we over deze kleine taken, ik ben al een tijd opzoek naar mogelijkheid waarbij we de taken kunnen aanmaken, mogelijk uren op kunnen zetten, voortgang kunnen rapporteren en melden dat we klaar zijn. Klinkt niet fancy, dat is het dan ook niet.
Dat klinkt gewoon als wat features van een willekeurig helpdeskpakket...
Topdesk kent bijvoorbeeld een planboard overview, is zoiets niet wat je zoekt?

Afbeeldingslocatie: http://www.topdesk.com/assets/images/td5/screenshots/intuitive_en_g2-1.jpg

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1