Geen margin aan linker- en rechterkant.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumleden,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem. Ik had een plugin geinstalleerd met om je site mobiel te krijgen. Alles werkt perfect alleen de homepagina krijg ik niet aan de praat. Ik heb het er toen maar via een html code (die plugin heeft deze optie)ingekregen, alleen het probleem is dat ik dus nu geen ruimte aan de linker- en rechterkant op de gebieden waar tekst staat. Welke html code kan ik gebruiken zodat ik aan de linker en rechterkant ruimte overhoudt? Mijn website is *niet relevant* (het gaat dus alleen om de mobiele weergave)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ebcu8o.jpg

alvast hartelijk bedankt voor de tips!

groetjes,

Contra33

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 03-11-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
margin-left:15px;
margin-right:15px;
of 5% ipv de 15px, dit zal in ieder geval marges geven, de pixels en percentages kun je mee schuiven hoe je zelf wilt.

*edit. Dit is CSS.

[ Voor 6% gewijzigd door SmokingAces op 03-11-2014 16:41 ]

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank je wel, ik ga dat vanavond eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 12:16

ghostman

dwarf

Kun je dan niet beter padding-left:15px en padding-right:15px geven in de div? Margin was toch om een div meer naar links of rechts te verplaatsen?

Of zit ik nu verkeerd?

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Het hangt er beetje vanaf wat je wilt verschuiven. Als er ruimte tussen de zijkanten en de tekst moet komen, dan is padding hier ideaal voor. Wil je bijvoorbeeld een wit blok van de rand halen dan is margin weer goed. Uiteraard hangt het er ook maar net vanaf hoe alles opgebouwd is.

Als ik naar de screenshot kijk, dan zou padding hier het beste voor zijn.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Jeffrey- schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:11:
Kun je dan niet beter padding-left:15px en padding-right:15px geven in de div? Margin was toch om een div meer naar links of rechts te verplaatsen?

Of zit ik nu verkeerd?
Margin drukt de gehele div, padding drukt de inhoud van de div.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 12:16

ghostman

dwarf

Als je margin gebruikt moet je ook je div op bijvoorbeeld 80% zetten en dan margin-left: 10% en margin-right: 10%, of margin:0 auto. Padding is een stuk makkelijker in deze situatie vind ik.

[ Voor 4% gewijzigd door ghostman op 05-11-2014 12:15 ]

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

-Jeffrey- schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:15:
Als je margin gebruikt moet je ook je div op bijvoorbeeld 80% zetten en dan margin-left: 10% en margin-right: 10%, of margin:0 auto. Padding is een stuk makkelijker in deze situatie vind ik.
Je kan gewoon "margin: 0 10%;" gebruiken met een div dat op "width: 100%;" staat. Je hoeft dus ook niet 80% te gebruiken.

Padding is in deze situatie inderdaad de beste oplossing omdat het hier voornamelijk om de inhoud gaat.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:43
Metian schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:25:
[...]

Je kan gewoon "margin: 10% 0;" gebruiken met een div dat op "width: 100%;" staat. Je hoeft dus ook niet 80% te gebruiken.

Padding is in deze situatie inderdaad de beste oplossing omdat het hier voornamelijk om de inhoud gaat.
Dat is niet zo'n probleem idd, want
Cascading Stylesheet:
1
margin: 10% 0;

gaat ervoor zorgen dat aan de boven en onderkant er 10% marge wordt genomen.
Als je doet wat jij bedoelt krijg je dit probleem: http://jsfiddle.net/b3j654pr/

Voor zover ik kan zien is dat niet de bedoeling want nu wordt er aan de rechterkant geen margin meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Ah tuurlijk, ik zit ook helemaal verkeerd te kijken. Kan ook weer geen twee dingen tegelijk doen :').

Rupsen, Rapsen.

Pagina: 1