Windows 8.1 van HDD naar SSD geen Disk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas v.d Bosch
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 01:44
Hallo,

Ik heb deze week een SSD gekocht van Samsung 120GB 840EVO, ik heb een HDD die steeds stopt met werken. Ik wou hem dus overzetten op de nieuwe SSD aleen mijn win 8 disk is weg de serial heb ik nog wel weet iemand hoe ik windows 8 op me SSD kan krijgen? oh en ik kan de SSD niet zien onder de computer tab hij staat wel tussen de bios opties dus hij is correct aan gesloten.

Groeten Sebas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij een licentie hebt voor Windows 8 kun je gewoon een ISO file downloaden via een van bekende wegen. Zolang je na of tijdens de installatie van Windows 8 gewoon je licentie invult is het geen probleem.

De disk zie je nog niet omdat hier nog geen partitie actief is. Ff googlen zou ik zeggen. Ik kan je nu alvast verklappen dat je in de eerste twee hits die je krijgt al antwoord op je vraag kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas v.d Bosch
Heb me rot gezocht vandaag al de hele dag ik kan geen ISO vinden en moet ik die dan niet op een cd branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafia
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:40
Sebas v.d Bosch schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:39:
Heb me rot gezocht vandaag al de hele dag ik kan geen ISO vinden en moet ik die dan niet op een cd branden?
Je kunt HIER simpelweg de setup voor Windows 8 of 8.1 downloaden van de microsoft site zelf, je kunt hier dan je key ingeven.

Edit: Je download de setup, je krijgt de optie om hem direct te installeren (indien je nog een windows versie op je SSD hebt staan) of een ISO te branden op een USB stick of op een DVD.

[ Voor 17% gewijzigd door Mafia op 03-11-2014 22:47 ]

Intel Core i9-7960X - Asus ROG Rampage VI Extreme - 2x Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G SLI - 64GB G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz - Samsung NVME 960 EVO 1TB - Seasonic X-1250 Gold - Anidees AI Crystal Cube Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludipudi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik heb dus hetzelfde probleem. Als je een OEM licentie hebt kan je blijkbaar niet via windows de .ISO downloaden. Daarnaast heb ik ook geen MSDN.... dus hoe kom je legaal aan de windows 8.1.ISO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al op bovenstaande link geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:15:
Heb je al op bovenstaande link geklikt?
Die werkt inderdaad niet met een OEM key

(tip du jour: generieke key)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:51
Ik denk dat je het moet proberen via de leverancier (HP, Acer, Lenovo, Toshiba, etc.) van jouw computer. Vaak zit er in de meegeleverde software van betreffende merk een backup functie waarmee je het gehele systeem kan overzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Cobalt op 04-11-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meende dat op die pagina ook een verwijzing staat naar die generieke key. Excuses.

Dan dus gewoon ff googlen op generic key Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx
Generieke keys (even scrollen)

Edit: Gebruik deze alleen om een ISO te downloaden, dus niet om je windows te activeren

Edit 2: Werkt dus niet

Win 8 (dus niet 8.1) *kuch* - *kuch* alleen gebruiken om de iso te downloaden

[ Voor 78% gewijzigd door ImNotnoa op 04-11-2014 13:20 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludipudi
Kan je met een generieke Key de .iso downloaden? Die werkt alleen om windows te installeren volgens mij! Het downloaden werkt hier zelfs met een generieke key niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Zie mijn edit

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludipudi
Werkt niet met de generieke keys. Probeer zelf maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas v.d Bosch
Mijn pc is een zelf gebouwde dus win 8.1 was er later los bij gekocht

Kun je een Windows 8.1 CD lenen van ieamnd anders ?

[ Voor 28% gewijzigd door Sebas v.d Bosch op 04-11-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludipudi
Ik heb de retail key geleend van een vriend. Daarmee gedownload en opgeslagen voor een eventuele volgende keer. Werkt goed nu, wel een gedoe om er aan te komen.
Pagina: 1