Upgrade game pc, voeding nog goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• AceAverage
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2025
Beste tweakers,

Na een lange tijd veel plezier te hebben gehad van mijn pc wordt het nu toch echt tijd om de zeer verouderde onderdelen te vervangen. Omdat ik op een studenten budget zit ben ik van plan de upgrade over een maand of 2 uit te voeren, beginnend met de videokaart. Die wordt dan wel even gebottlenecked maar dit lijkt me te overzien.

Ik zoek een?

Nieuwe cpu, moederbord en gpu.

Huidige pc
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 750 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P7P55-M€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GV-R585D5-1GD-B€ 0,-€ 0,-
1Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder€ 0,-€ 0,-
1Corsair XMS3 DHX TW3X4G1333C9DHX€ 62,86€ 62,86
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 0,-€ 0,-
1OCZ Agility 3 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 62,86

Ik ben al redelijk zeker van het lijstje nieuwe onderdelen. Maar een tweede opinie kan nooit kwaad. De grote vraag die ik er nog bij heb is of mijn huidige 500w voeding gaat volstaan. Ik weet dat de gtx 970 zuinig is maar de modXstreams staan niet altijd goed bekend.

Upgrade
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 158,90€ 158,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 99,-€ 99,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 352,-€ 352,-
1NZXT Source 340 Zwart Window€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 672,85

Verder ben ik nog aan het twijfelen tussen twee moederborden

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B85-G43 Gaming€ 74,-€ 74,-
1MSI Z87-G45 Gaming€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 173,-

Het grote verschil is SLI, mijn idee was om de de optie voor SLI open te houden en in de toekomst een tweede 970 te installeren voor een kleine boost. Mijn vraag is of dit de moeite waard is of dat ik tegen die tijd gewoon beter een compleet nieuwe kaart kan halen.

Wat is je budget?
Rond de 600 - 700 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De msi videokaart en moederbord passen qua look mooi bij elkaar in een window case :P .

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem gaat vooral gebruikt worden voor gaming, de nieuwste games dus op ultra etc. Met een 1080p monitor. In de toekomst wil ik wisselen naar watercooling en mischien wat gaan overclocken maar dit zal niet veel zijn.

Alvast bedankt

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De voeding is ruim voldoende voor die kaart, 2 van die kaarten trekt die ook nog wel zelfs..

Misschien kan je eerst eens kijken hoe het gaat met alleen de gtx 970. Zou best wel eens kunnen zijn dat dit boven verwachting goed gaat. Kan je de rest van het geld nog even in je zak houden.

• AceAverage
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2025
Goed om te horen, ik ga kijken hoe het met de gtx gaat. Bedankt.

Verwijderd

AceAverage schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:56:

Het grote verschil is SLI, mijn idee was om de de optie voor SLI open te houden en in de toekomst een tweede 970 te installeren voor een kleine boost. Mijn vraag is of dit de moeite waard is of dat ik tegen die tijd gewoon beter een compleet nieuwe kaart kan halen.
Een GTX 970 is al een grote vooruitgang, voordat die dus traag wordt is die al weer oud en is het niet meer echt interessant om een tweede te nemen.
Reepje schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:08:
De voeding is ruim voldoende voor die kaart, 2 van die kaarten trekt die ook nog wel zelfs..
Dat is wel heel krapjes, in de review van Hardware Secrets schakelt de voeding bij vol vermogen (500W) al uit, houdt dus niet echt over.